خبرهای کوتاه از چهارمحال و بختیاری


خبرهای کوتاه از چهارمحال و بختیاری

شهرکرد - ایرنا - کسب عناوین برتر جشنواره الگوهای برتر یاددهی و یادگیری توسط معلمان آموزش و پرورش استثنایی، اجرایی شدن پنج طرح برق‌رسانی در بخش فلارد و موفقیت 2 نویسنده جوان در راهیابی به مرحله نهایی دوسالانه داستان کوتاه نارنج از جمله خبرهای کوتاه چهارمحال و بختیاری در چهارم آبان 1400 است.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، رئیس آموزش و پرورش استثنایی چهارمحال و بختیاری گفت: در جشنواره الگوهای برتر یاددهی و یادگیری۱۴۰۰ - ۱۳۹۹ سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، هفت نفر از معلمان این استان موفق به کسب عناوین برتر شدند.

خداکرم حیدری افزود: در گروه کم‌توان ذهنی و در مقطع آمادگی، سمیه موحدی از معلمان استان توانست رتبه نخست کشور را در رویکرد انفرادی به دست آورد و در همین گروه و در مقطع ابتدایی، سوسن جلیل نرگسی از دیگر معلمان چهارمحال و بختیاری رتبه نخست را به خود اختصاص داد.

وی به موفقیت پنج نفر از معلمان استانی در گروه تربیت‌بدنی این جشنواره اشاره و تصریح کرد: در این گروه و در رویکرد درس‌پژوهی مقطع پیش حرفه‌ای، حبیب رهنورد، میترا اعرابی، فیروزه محال کراچی، فاطمه کریمیان و فاطمه طاهری رتبه نخست را کسب کردند.

۵ طرح برق‌رسانی در بخش فلارد شهرستان لردگان اجرایی شد

مدیرعامل شرکت نیروی برق چهارمحال و بختیاری اشاره ارزش ریالی این تعداد طرح برق‌رسانی را ۱۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: مراحل اجرای طرح بهینه‌سازی شبکه‌های برق‌رسانی در روستای شیرمرد بخش فلارد به ارزش ۲ میلیارد ریال با تبدیل شبکه سیمی به کابل خود نگهدار و رفع حریم شبکه به پایان رسیده است.

مجید فرهزاد افزود: طرح تعمیرات خط برق‌رسانی منطقه پشت کوه، کاور گذاری فیدر برق‌رسانی ۲ و سه فلارد و نصب پایه‌های برق‌رسانی برای مشترکین جدید از دیگر طرح‌های برق‌رسانی در این منطقه است که با صرف اعتباری افزون بر ۶ هزار و ۶۰۰ میلیون ریال آماده بهره‌برداری است.

وی تصریح کرد: طرح بهینه‌سازی و رفع حریم شبکه‌های برق روستای میان طلان با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد و با صرف یک هزار و ۶۰۰ میلیون ریال اعتبار از طریق تبدیل شبکه مسی به کابل خود نگهدار، احداث شبکه‌های فشار متوسط و فشار ضعیف و جابجایی ترانسفورماتور توزیع نیز در این منطقه در حال اجراست که به زودی آماده بهره داری خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق چهارمحال و بختیاری یادآور شد: با اجرای این پنج طرح، خاموشی‌ها در مناطق تحت پوشش کاهش یافته و مشکلات افت ولتاژ احتمالی نیز رفع می‌شود.

نویسندگان چهارمحال و بختیاری به مرحله نهایی دوسالانه نارنج راه یافتند

دبیرخانه هشتمین دوسالانه داستان کوتاه نارنج اسامی راه‌یافتگان به مرحله نهایی این رویداد فرهنگی را اعلام کرد که در این میان نام ۲ نویسنده جوان چهارمحال و بختیاری نیز دیده می‌شود.

مسعود ریاحی و مهناز نجفی چالشتری، ۲ نویسنده اهل چهارمحال و بختیاری هستند که آثارشان از میان یک هزار و ۷۱۰ داستان کوتاه ارسالی به دبیرخانه این رویداد ادبی، انتخاب و به مرحله نهایی راه یافته است.

آثار این ۲ نویسنده جوان در مرحله نهایی این دوسالانه به همراه ۱۴۳ اثر از دیگر نویسندگان مورد بررسی و ارزیابی قرار خواهد گرفت.

بنا به اعلام دبیرخانه دوسالانه داستان کوتاه نارنج، ۶۰۳ نویسنده با ۲ داستان و ۵۰۴ نویسنده با یک داستان در این دوره از دوسالانه شرکت کردند که برترین‌های این رویداد ادبی اواخر آذر امسال معرفی می‌شوند.

به گزارش ایرنا، موضوع جشنواره داستان کوتاه نارنج که به میزبانی انجمن‌های ادبی شهر جهرم برگزار می‌شود، آزاد است و علاوه بر نویسندگان داخلی تعدادی از هنرمندان فارسی‌زبان مقیم ۱۷ کشور در این رویداد ادبی حضور دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا