9 مدرسه پویا در چهارمحال وبختیاری راه‌اندازی می‌شود


9 مدرسه پویا در چهارمحال وبختیاری راه‌اندازی می‌شود

شهرکرد -ایرنا- معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری از راه‌اندازی 9 مدرسه پویا در سطح استان در سال تحصیلی جاری خبر داد و گفت: تاکنون 20 آموزشگاه در سطح استان مجری طرح مدرسه پویا شده‌اند.

فخرالدین اسدی روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ایجاد نشاط، شادی و تحرک، استعدادیابی دانش‌آموزان، افزایش آمادگی جسمانی و جلوگیری از افزایش وزن دانش‌آموزان و کم تحرکی، نهادینه کردن فرهنگ سواد حرکتی از اهداف اجرای این طرح در مدارس است که امسال برای تهیه زیرساخت‌های ورزشی در مدارس پویا سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه سرانه فضای ورزشی در مدارس استان ۳۷ صدم مترمربع است، گفت: توسعه سرانه ورزشی به خصوص فضای ورزشی سرپوشیده در مدارس دخترانه در اولویت برنامه‌های آموزش و پرورش قرار دارد.

اسدی تعداد کلاس‌های درس تربیت بدنی تجهیز شده در مدارس استان را ۱۶ کلاس درس عنوان کرد و گفت تا پایان سالجاری ۱۲ کلاس درس تربیت بدنی دیگر نیز تجهیز خواهد شد.

به گفته وی، برای راه‌اندازی هرکلاس درس تربیت‌بدنی در مدارس استان به فضایی حدود ۱۴۰ متر مربع مساحت نیاز است که تجهیزات مناسب و ایمنی برای انجام فعالیت‌های ورزشی در مدارس ابتدایی استان در نظر گرفته شده است.

اسدی افزود: برای تجهیز این کلاس‌ها، اعتباری برابر با هشت میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال مورد نیاز است.

به گفته وی،کلاس درس تربیت بدنی با هدف ایجاد شادی، نشاط و سلامت روحی و روانی، بهینه‌سازی ساعات درس تربیت بدنی و آموزش و فراگیری مهارت‌های بنیادین برای دانش‌آموزان دوره اول ابتدایی از سال ۱۳۹۸ در استان آغاز شده است.

وی گفت: در هفته تربیت بدنی امسال یک کلاس درس تربیت‌بدنی ویژه دانش‌آموزان اتیسم در مدرسه پسرانه استثنایی شهرکرد با اعتباری بیش از ۴۰۰میلیون ریال از محل اعتبارات آموزش‌وپرورش استثنایی استان افتتاح شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پروش استان چهارمحال و بختیاری گفت: چهار کلاس درس تربیت بدنی دیگر در مدارس استثنایی شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، فارسان و لردگان آماده بهره برداری است.

به گزارش ایرنا، در سال تحصیلی جاری بیش از ۲۲۰ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی مشغول تحصیل هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا