موانع تولید 10 واحد صنعتی در چهارمحال و بختیاری بررسی شد


موانع تولید 10 واحد صنعتی در چهارمحال و بختیاری بررسی شد

شهرکرد- ایرنا- راهکارهای رفع موانع تولید 10 واحد صنعتی چهارمحال و بختیاری در نشست روز سه‌شنبه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید این استان بررسی و مقرر شد مطابق قوانین موجود ادامه فعالیت این واحدها تسهیل شود.

به گزارش ایرنا، تداوم فعالیت واحدهای مورد بررسی در این نشست که در بخش های مرغداری، دامداری، کشاورزی، صنعتی و خدماتی بود به سبب مشکلات بانکی، کمبود آب، مشکلات زیست محیطی و درخواست زمین برای طرح توسعه با مانع روبرو شده است که در نهایت برخی از این مشکلات با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و واحدهای صنعتی برطرف شد.

استاندار چهارمحال و بختیاری در این نشست استناد به نظرات کارشناسی را مهمترین اصل در رفع موانع تولید دانست و اظهار داشت: اگر چه سمت و سوی اصلی باید کمک به تولیدکننده و رفع موانع تولید باشد اما در این میان باید طبق قانون عمل کرد و حمایت از تولید در چارچوب قانون باشد.

اقبال عباسی افزود: باید مواردی در ستاد تسهیل مطرح شود که پیش از آن در کمیته‌های کارشناسی بررسی شده باشد تا بتوان از ظرفیت ستاد تسهیل به بهترین نحو بهره‌گیری کرد.

وی تصریح کرد: برخی از موارد مطرح شده در ستاد تسهیل اختلاف بین تولیدکننده و بانک‌های عامل است که نیازی به طرح آن در ستاد تسهیل نیست.

استاندار چهارمحال و بختیاری همچنین در خصوص اخطار شرکت شهرک‌های صنعتی استان به سرمایه گذارانی که از سال ۹۷ زمین در شهرک‌های صنعتی دریافت کرده‌اند و هنوز واحد مورد نظر را به مرحله بهره‌برداری نرسانده‌اند، نیز گفت: به علت مشکلاتی نظیر کمبود آب، قطعی برق، کمبود مصالح ساختمانی و کرونا با مصوبه ستاد تسهیل یک سال دیگر به این افراد فرصت داده می‌شود تا طرح‌های خود را تکمیل کنند.

عباسی خاطر نشان کرد: در غیر این صورت شرکت شهرک‌های صنعتی می‌تواند بر اساس بخشنامه‌های و قوانین خود نسبت به سلب صلاحیت این سرمایه‌گذاران اقدام کند.

چهارمحال و بختیاری ۸۵۰واحد صنعتی و تولیدی فعال دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ایران با چه موشک‌هایی آسمان منطقه را به 2 نقطه در فلسطین اشغالی دوخت؟