آیا تغییرات به معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد خواهد رسید؟


آیا تغییرات به معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد خواهد رسید؟

با توجه به دیدگاهی که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تغییر مدیران فعلی مجموعه‌های متبوع این وزارتخانه دارد باید دید آیا تغییراتی در معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد اتفاق خواهد افتاد یا خیر؟

خبرگزاری تسنیم، میلاد مرجانی: در حالی که بیش از دو ماه از استقرار وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی در ساختمان اصلی بهارستان می‌گذرد، اما هنوز تغییراتی در برخی از مجموعه‌های متبوع این وزارتخانه صورت نگرفته است که یکی از آنها، معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

تغییر ساختاری و تغییر در معاونان و مدیران به رسمی نانوشته تبدیل شده است که با تغییر دولت‌ها و وزیران این کار صورت می‌گیرد. سرعت تغییر در رویکردهای وزرا متفاوت بوده به‌طوری که برخی وزارتخانه‌ها در تغییر ساختار و مدیران رکورددار شده‌اند. محمد مهدی اسماعیلی وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی اما در این مدت نشان داده که عجله‌ای برای تغییر مدیران فعلی ندارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این باره گفته بود که تغییرات در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، طبیعی است؛ عجله‌ای در کار نیست که به اصطلاح، امروز آمده‌ایم و دو روز بعد همه ارکان وزارتخانه تغییر کند؛ خیر، این‌طور نیست.

با توجه به این دیدگاه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی باید دید آیا تغییراتی در معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد اتفاق خواهد افتاد یا خیر؟

با پایان دولت دوازدهم و شروع دولت سیزدهم و از همان روزی که محمدمهدی اسماعیلی به بهارستان رفت، رسانه‌ها و جامعه قرآنی کشور، در انتظار تغییرات در معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بودند. این انتظار البته تنها از سوی جامعه قرآنی مطرح نبود بلکه اهالی رسانه بیش از عموم مردم این انتظار را در گزارشات، یادداشت‌ها و اخبار خود منتقل می‌کردند.

معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مأموریت سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی به منظور توسعه گفتمان قرآنی جمهوری اسلامی ایران در عرصه ملی و بین‌المللی و برنامه‌ریزی و تدوین راهکارهای عملی در جهت تحقق اندیشه‌های حضرت امام خمینی (ره) و منویات رهبر معظم انقلاب در حوزه قرآن و عترت و صدور مجوز به مؤسسات قرآنی و نظارت بر آنها و ده‌ها مأموریت دیگر به یکی از معاونت‌ها مهم و اثرگذار این وزارتخانه تبدیل شده است.

عبدالهادی فقهی‌زاده آبان‌ماه سال 1396 با حکم سید عباس صالحی به‌عنوان معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انتخاب شد. فقهی‌زاده با توجه سوابق علمی و تجربیاتی که در حوزه علوم و معارف قرآنی داشت، اقداماتی را در حوزه توسعه پژوهش‌ها و فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآنی و حمایت از آثار و تولیدات قرآن و عترت داشته‌ است که نقاط ضعف و قوت عملکرد او در این چهار سال در گزارش دیگری مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

اسماعیلی در این مدت نشان داده است که با پیش‌فرض حرکت می‌کند. بررسی می‌کند و دست به تغییرات می‌زند. شاید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همانند دیگر وزارتخانه‌ها در تغییر معاونت‌ها و مدیرانش سریع عمل نمی‌کند. او در دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضای کمیسیون قرآن و عترت مجلس نشان داد که نسبت به امور قرآنی کشور اشرافیت نسبی دارد. به‌طور مثال در این دیدار که در روزهای پایانی مهرماه برگزار شد، درباره وضعیت بیمه فعالان قرآنی و افزایش بیمه شدگان وعده‌هایی را داد و نسبت به کمیسیون آموزش نقدهایی را مطرح کرد.

حال این انتظار از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم می‌رود که به این سؤال پاسخ دهد که تغییر معاون قرآن و عترت این وزراتخانه چقدر مورد نیاز است و چنانچه قرار است تغییراتی در آن صورت گیرد فردی را در این جایگاه قرار دهد که برای پیشبرد جریان قرآنی کشور منفعت داشته باشد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


در مسکو عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس را شرم آور خواندند