معاون استاندار: پیگیر رفع مشکل زمین برای طرح جهش تولید مسکن قم هستیم


معاون استاندار: پیگیر رفع مشکل زمین برای طرح جهش تولید مسکن قم هستیم

قم-ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: استاندار قم به صورت جد پیگیر الحاق اراضی 560 هکتاری پردیسان به حریم شهر است و مردم قم نگرانی نسبت به ثبت نام در طرح جهش تولید مسکن نداشته باشند.

محسن بهشتی روز سه شنبه در حاشیه جلسه بررسی مشکلات ایجاد شده جهت ثبت نام مردم قم در طرح جهش تولید مسکن در جمع خبرنگاران، تصریح کرد: به محضی که الحاق اراضی ۵۶۰ هکتاری در شورای عالی شهرسازی و معماری کشور قطعی شود نسبت به آماده سازی آن برای تولید مسکن و تامین نیاز ۱۰ سال آینده کشور اقدام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در طرح ملی تولید مسکن ۷ هزار و ۵۰۰ کارگر فصلی، ۸ هزار فرهنگی و ۱۲ هزار خانواده ایثارگر و کارمندان دولت متقاضی تامین مسکن هستند که با الحاق این اراضی تمام این نیاز برطرف خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم بیان کرد: طرح جهش تولید مسکن ادامه همان اقدام ملی مسکن است و استان قم در برخی از این مباحث استانهای دیگر جلوتر است.

بهشتی یادآور شد: با پیش بینی استان از نیاز آتی قم به تولید مسکن الحاق ۵۶۰ شهرک پردیسان از سال گذشته در دستور کار مسوولان قرار گرفت و استاندار قم بصورت شخصی پیگیری هایی از وزیر وقت راه و شهرسازی و وزیر کنونی آن انجام داده است.

وی تاکید کرد: متاسفانه نامه پراکنی های داخل استانی شورای شهر قم سال گذشته بهانه به دست شورای عالی شهرسازی و معماری داده تا از الحاق این اراضی به استان جلوگیری به عمل آورد. این نامه پراکنی ها بدلیل عدم شناخت مسوولان از واقعیت شهرنشینی قم سبب شده تا تمام اقدامات قبلی استانداری قم بلااثر شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: زمین های خالی و همچنین حریم بافت فرسوده قم دارای مالک شخصی است و امکان ساخت مسکن در آنها برای عموم مردم با قیمت مناسب برای اقشار ضعیف جامعه به هیچ وجه امکانپذیر نیست چرا که در طرح جهش تولید زمین بصورت رایگان در اختیار مردم قرار می گیرد و شهرداری و نظام مهندسی نیز تحفیفاتی ارائه می دهد.

بهشتی یادآور شد: در اراضی ۵۶۰ هکتاری پردیسان قم امکان جانمایی ۳۵ هزار نفر از جمعیت استان وجود دارد در حالی که تاکنون در طرح اقدام ملی مسکن ۲۳ هزار نفر ثبت نام کرده اند و ثبت نام این افراد در سامانه وزارت راه و شهرسازی به قوت خود باقی است.

وی تصریح کرد: در استان قم کمبودی از نظر زمین در شهر قم و پردیسان وجود ندارد و نباید اجازه بورس بازی زمین و افزایش رهن و اجاره خانه در این شهر به ویژه در شهرک پردیسان داده شود.

بهشتی عنوان کرد: تمام زمین های اطراف شهر قم جزء اراضی ملی است و این استان هیچ کمبودی از نظر زمین ندارد و دو طرح توسعه نیز از محور پردیسان به ورجان و محدوده ورزشگاه یادگار امام به سمت روستای طایقان در چشم انداز استانی دیده شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با انتقاد از انتشار برخی اخبار مبنی بر نبود زمین در قم برای اجرای طرح های توسعه مسکن، خاطرنشان کرد: همچنین برای پشتیبانی طرح های بافت فرسوده اراضی ۴۸ هکتاری و ساماندهی خانه های در حریم دکل برق نیز اراضی ۳۲ هکتاری در پردیسان وجود دارد که از مسوولان ملی درخواست می شود آنها را برای احداث منزل به حریم شهری الحاق کنند./

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تالاب‌ های چهارمحال‌ و بختیاری از جاذبه های گردشگری در نوروز + عکس