اراده دولت سیزدهم بهبود روابط با همسایگان است


اراده دولت سیزدهم بهبود روابط با همسایگان است

استان‌ها- ایرنا- معاون امور مجلس رئیس جمهوری با اشاره به آمادگی بسیاری از کشورهای همسایه برای ایجاد روابط اقتصادی و تجاری با ایران، گفت: این اراده در دولت وجود دارد تا با کشورهای همسایه ارتباط بهتری داشته باشد.

به گزارش ایرنا، سید محمد حسینی در کنگره بزرگداشت ۳۵۳۵ شهید استان زنجان و اجلاسیه یادواره ۱۳۷ شهید طارم اظهار داشت: متاسفانه در سال‌های گذشته به کشورهای همسایه بی‌توجهی شد و کشور را معطل گذاشتند ولی الان این اراده در دولت وجود دارد تا با کشورهای همسایه ارتباط بهتری داشته باشیم و اگر این ظرفیت فعال شود خیلی از مسائل حل شد.

وی ادامه داد: در گذشته به بهانه مذاکره کار کشور معطل ماند. الان ما آماده مذاکره هستیم ولی ابتدا طرف مقابل باید حسن نیت خودش را نشان دهد.

وی افزود: همچنان که وزارت خارجه بحث مذاکرات را دنبال می‌کند، وزرا و نهادهای دیگر مشغول کار هسند و معطل مذاکره نمانده اند.

معاون رئیس جمهوری با اشاره به شرایط کشور اظهار داشت: قطعا با تلاش دولتمردان و مسئولان و با تکیه بر نیروهای شایسته و کارامد اوضاع بهتر خواهد شد.

دولت سیزدهم پیگیر رفع مشکلات مردم

وی با اشاره تلاش دولت سیزدهم برای حل مشکلات افزود: دولت در این مدت کوتاه سعی کرده به آنچه مدنظر رهبر معظم انقلاب و صلاح کشور است، عمل کند.

حسینی تاکید کرد: در همین جریان واکسن کرونا دیدید برخی می‌گفتند نمی‌شود کاری کرد و بهانه‌های مختلفی می‌آوردند اما با عزم و اراده دولت این مشکل حل شد و براساس گزارش ‌ها می‌بینید میلیون‌ها دز واکسن وارد کشور شد و دیدید تزریق واکسن چه شتابی گرفت.

وی با اشاره به وحدت قوای سه گانه و نهادهای مختلف برای حل مشکلات کشور گفت: امروز سه قوه تحت نظر رهبری در حال فعالیت هستند و اگر امروز ما مشکلاتی داریم برای این است که در گذشته به توصیه‌های رهبر انقلاب و اسناد بالادستی بی‌توجهی شده است.

پیگیری مشکلات مردم با روحیه جهادی

حسینی همچنین گفت: با کارهایی که زمین مانده است، ما مسوولان کشور باید شبانه روز در حال تلاش باشیم و با همان روحیه فداکاری و گذشت دوران دفاع مقدس تلاش کنیم.

وی ادامه داد: اگر ما مسئولان کشور به دنبال ادامه راه شهدا هستیم باید آسایش و آرامش را بر خود حرام کنیم چرا که نمی‌توانیم به مسائل و مشکلات مردم بی تفاوت باشیم.

حسینی با اشاره به تقابل جبهه حق و باطل در طول تاریخ افزود: در طول تاریخ کسانی که در جبهه حق بودند همواره در مقابل باطل ایستاده اند و حتی در این مسیر به شهادت رسیده اند.

وی اظهار داشت: همان گونه که در دوران دفاع مقدس ملت ما مقابل دشمن ایستاد در دوران بعد آن هم هر زمان و هر جا نیاز بود مردم ما در مقابل دشمن ایستادگی کردند و ما دیدیم که نسل جدید و محسن حججی ها هم وارد میدان شدند و نشان دادند روحیه شهادت و ایستادگی در برابر ظلم زنده است.

معاون رئیس جمهوری گفت: تا زمانی که ما چنین روحیه و افرادی داریم و تا زمانی که شهید تقدیم می‌کنیم ملت ما زنده است و ما سربلند و سرفراز هستیم.

وی افزود: در حوزه سلامت هم ما شهدای زیادی را تقدیم کردیم. در حوزه های دیگر هم همین بوده و همین چند وقت اخیر شما شاهد ایثار علی لندی یک نوجوان ۱۶ ساله بودید که برای نجات هموطنان خود دل به آتش زد و فداکاری کرد و از جان خود گذشت.

حسینی با اشاره به تاثیر دوران دفاع مقدس در ساختن جامعه گفت: باید وصیت‌نامه شهدا را مطالعه کنیم و ببینیم این عزیزان چه نوشته‌اند، آن هم در لحظه‌هایی که قرار بود آسمانی شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق