باید از زیرساخت ها برای جهش اقتصادی استفاده کرد


باید از زیرساخت ها برای جهش اقتصادی استفاده کرد

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان گفت: در چندسال گذشته کارهای توسعه ای فراوانی صورت گرفته که باید از این توسعه زیرساختی،برای جهش اقتصادی استان بهره برد.

بهرام نصرالهی زاده امروز سه شنبه(۴ آبان) در جلسه شورای اداری و تقدیر از برگزیدگان جشنواره شهید رجایی اظهار کرد: به همت مجموعه نظام جمهوری اسلامی کارهای توسعه فراوانی در کردستان صورت گرفته به طوری که در ۲۰ ماه گذشته،فقط در پروژه خط آهن ۱۵۱ کیلومتری کردستان ۱۷۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی به صحبت های نماینده مقام معظم رهبری در کردستان اشاره کرد و افزود:طبق فرمایش حجت الاسلام پورذهبی،کردستان به کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل شده است.
بهرام نصراللهی زاده با اشاره به کارهای زیرساختی انجام شده در کردستان اعلام کرد: فقط در یکسال گذشته ۵۰۰ میلیارد تومان در حوزه راه روستایی هزینه شده است.
نصراللهی زاده میزان راه روستایی آسفالته را در کردستان ۳۰۰۰ کیلومتر ذکر و اضافه کرد که حدود ۱۰۰۰ کیلومتر آن در شش سال گذشته احداث شده است.
وی احداث راه آهن سنندج_ همدان،فعالیت مهندسان عمرانی در جاده دهگلان _ سنندج،افتتاح محور جدید سنندج_ مریوان،فرودگاه سقز و افتتاح بیمارستان‌های متعدد در اقصی نقاط کردستان را گوشه ای از کارهای صورت گرفته در کردستان دانست و خاطرنشان کرد: تمام روستاهای ۱۰ خانوار به بالای کردستان دارای برق و بیشتر از ۹۸ درصد جمعیت استان از نعمت گاز طبیعی برخوردارند و باید از این توسعه زیرساختی برای جهش اقتصادی استان استفاده کرد.
وی به مصوبه هیئت وزیران در لغو دورکاری اشاره و اعلام کرد: در سازمان برنامه و بودجه استان از چندماه گذشته دورکاری لغو شده و همکاران بنده تا ساعت ۱۲ شب مشغول فعالیت و خدمت رسانی هستند.
رییس سازمان برنامه و بودجه استان کردستان در مورد جشنواره شهید رجایی بیان کرد: در پنج گروه زیربنایی و توسعه زیرساخت؛امور خدماتی و تولید؛آموزشی،پرورشی و فرهنگی؛ سلامت و رفاه اجتماعی؛عمومی و قضایی طبقه بندی صورت گرفته و بر اساس نمرات کسب شده در مجموع شاخص های اختصاصی و عمومی، اداره کل دامپزشکی استان،شرکت توزیع نیروی برق و شرکت آب و فاضلاب استان حائز رتبه های اول تا سوم شدند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


7 راه برای اینکه سرکه سیب بیشتری استفاده کنید