2هزار و 700 طرح توسط بنیاد برکت درکهگیلویه و بویراحمد اجرمی شود


2هزار و 700 طرح توسط بنیاد برکت درکهگیلویه و بویراحمد اجرمی شود

یاسوج- ایرنا-مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در کهگیلویه و بویراحمد گفت: با هدف توسعه اقتصادی و اشتغالزایی ،2 هزار و 700 طرح اشتغالزا از سوی بنیاد برکت در این استان اجرا می‌شود.

شایان نادری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح‌ها با اعتباری افزون بر یک هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال در بخش‌های صنعت، دامداری، صنایع دستی و کشاورزی اجرایی می‌شوند.

وی افزود: برای اجرای هر یک از این طرح‌ها ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی پرداخت می‌شود که نقش مهمی در کاهش آمار بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد دارد.
مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد:از این تعداد طرح یک هزار و ۵۰۰ طرح با ۷۵۰ میلیارد ریال اعتبار در شهرستان‌های مارگون، بویراحمد، دنا و کهگیلویه و یک هزار و ۲۰۰ طرح نیز با اعتباری افزون بر ۶۰۰ میلیارد ریال در شهرستان‌های باشت، گچساران، چرام و بهمئی اجرا خواهد شد.
نادری عنوان کرد: ۴۰۰ طرح با اعتباری ۲۰۰ میلیارد ریالی در کهگیلویه، ۴۰۰ طرح با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریالی در بویراحمد، ۵۰۰ طرح با اعتبار ۲۵۰ میلیارد ریالی در دنا و ۲۰۰ طرح نیز با اعتباری ۱۰۰ میلیارد ریالی در مارگون اجرا می‌شود.
وی ابراز داشت: با اجرای این طرح‌ها برای هشت هزار نفر در مناطق مختلف استان اشتغال پایدار ایجاد می‌شود.

بر اساس اعلام مرکز آمار ایران نرخ بیکاری بهار ۹۹ استان کهگیلویه و بویراحمد با ۱۲.۶ درصد، رتبه پنجم بالاترین نرخ بیکاری را در کشور داشته است.

۲۵ درصد منابع نفت و گاز کشور،۱۱ درصد روان آب ها و هشت درصد جنگل های کشور در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب توجه این استایل ساده نانسی عجرم+ عکس