2هزار و 700 طرح توسط بنیاد برکت درکهگیلویه و بویراحمد اجرمی شود


2هزار و 700 طرح توسط بنیاد برکت درکهگیلویه و بویراحمد اجرمی شود

یاسوج- ایرنا-مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در کهگیلویه و بویراحمد گفت: با هدف توسعه اقتصادی و اشتغالزایی ،2 هزار و 700 طرح اشتغالزا از سوی بنیاد برکت در این استان اجرا می‌شود.

شایان نادری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح‌ها با اعتباری افزون بر یک هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال در بخش‌های صنعت، دامداری، صنایع دستی و کشاورزی اجرایی می‌شوند.

وی افزود: برای اجرای هر یک از این طرح‌ها ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی پرداخت می‌شود که نقش مهمی در کاهش آمار بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد دارد.
مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد:از این تعداد طرح یک هزار و ۵۰۰ طرح با ۷۵۰ میلیارد ریال اعتبار در شهرستان‌های مارگون، بویراحمد، دنا و کهگیلویه و یک هزار و ۲۰۰ طرح نیز با اعتباری افزون بر ۶۰۰ میلیارد ریال در شهرستان‌های باشت، گچساران، چرام و بهمئی اجرا خواهد شد.
نادری عنوان کرد: ۴۰۰ طرح با اعتباری ۲۰۰ میلیارد ریالی در کهگیلویه، ۴۰۰ طرح با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریالی در بویراحمد، ۵۰۰ طرح با اعتبار ۲۵۰ میلیارد ریالی در دنا و ۲۰۰ طرح نیز با اعتباری ۱۰۰ میلیارد ریالی در مارگون اجرا می‌شود.
وی ابراز داشت: با اجرای این طرح‌ها برای هشت هزار نفر در مناطق مختلف استان اشتغال پایدار ایجاد می‌شود.

بر اساس اعلام مرکز آمار ایران نرخ بیکاری بهار ۹۹ استان کهگیلویه و بویراحمد با ۱۲.۶ درصد، رتبه پنجم بالاترین نرخ بیکاری را در کشور داشته است.

۲۵ درصد منابع نفت و گاز کشور،۱۱ درصد روان آب ها و هشت درصد جنگل های کشور در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر جنجالی ترانه علیدوستی روی تخت بیمارستان پس از انتشار خبر بیماری + عکس