آماده‌سازی مدارس زلزله‌زده اندیکا ظرف یک ماه / ارزیابی اولیه از 800 واحد آسیب‌دیده


آماده‌سازی مدارس زلزله‌زده اندیکا ظرف یک ماه / ارزیابی اولیه از 800 واحد آسیب‌دیده

استاندار خوزستان با بیان این که مدارس مناطق زلزله زده اندیکا ظرف یک ماه آماده خواهند شد، گفت: همچنین پرونده 800 واحد آسیب دیده، تکمیل و ارزیابی اولیه آن انجام شد.

صادق خلیلیان در پایان جلسه قرارگاه بازسازی مناطق زلزله زده خوزستان، اظهارکرد: تقسیم کاری بین دستگاه‌ها انجام شده بود که از هر دستگاه نیز گزارش کار گرفتیم. خوشبختانه بحث مربوط به تکمیل پرونده واحدهایی که باید احداث شوند به اتمام رسیده است.

به گزارش ایسنا، وی با بیان این که واحدهایی که باید بازسازی و تعمیر شوند نیز ۱۹۵۰ واحد هستند، افزود: از این تعداد پرونده ۸۰۰ واحد تکمیل و ارزیابی اولیه آن نیز انجام شده و می‌توانند هم اکنون عملیات بازسازی را جهت این تعداد واحد شروع کنند و به محض این که مصوبه دولت ابلاغ شود، اعتبار در اختیار خانوارها قرار می‌گیرد تا ما بتوانیم از فرصت بازسازی به بهترین شکل استفاده بکنیم.

استاندار خوزستان گفت: قرار شد ۵ واحد مدرسه آسیب دیده نیز نوسازی و بازسازی شوند و در عین حال ۶۰ مدرسه هم داریم که باید از طریق تعمیرات و یا اختصاص کانکس فعال شوند که ظرف یک ماه به بهره‌برداری خواهند رسید و انشاءالله کار بازگشایی مدارس مناطق زلزله زده را تا آخر آبان ماه به تدریج و به صورت هر واحد آموزشی که آماده شد، خواهیم داشت.

وی عنوان کرد: در خصوص برخی از ضروریات هم تصمیم‌گیری شد که به تدریج برخی از عشایر که به منطقه برمی‌گردند، ضروریات زندگی مثل چادر یا برخی از مایحتاج عمومی در اختیار این دسته از هموطنان هم قرار بگیرد.

خلیلیان گفت: در عین حال برخی از مایحتاج ضروری علاوه بر سهمیه عادی مانند آرد هم تا ۲۰۰ کیسه بیشتر تخصیص داده می شود که ۵۰۰ کیسه در منطقه در حال توزیع است و ۱۵۰۰ کیسه هم از امروز توسط امور عشایر و تعاون روستایی ارسال خواهد شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عجیب  الناز شاکردوست در یک مراسم رسمی! + عکس