75.6 درصد جمعیت هدف شهرستان لردگان دُز نخست واکسن کرونا را تزریق کردند


75.6 درصد جمعیت هدف شهرستان لردگان دُز نخست واکسن کرونا را تزریق کردند

شهرکرد- ایرنا- فرماندار لردگان با اشاره به لزوم اجرای واکسیناسیون مقابله با ویروس کرونا گفت: تاکنون 75.6 درصد جمعیت هدف بالای 12 سال این شهرستان دُز نخست واکسن علیه ویروس کرونا را دریافت و تزریق کرده‌اند.

رضا بابامیر ساطحی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: همچنین تاکنون ۴۵.۳ درصد جمعیت هدف شهرستان لردگان موفق به دریافت و تزریق دُز دوم واکسن علیه ویروس کرونا شده‌اند.

وی افزود: در مرحله نخست تزریق واکسن علیه ویروس کرونا در شهرستان لردگان ۹۸ هزار و ۷۱۸ نفر و در مرحله دوم تاکنون ۵۹ هزار و ۱۴۷نفر واکسن را دریافت و تزریق کردند.

بابامیر تصریح کرد: افرادی که تاکنون علیه ویروس کرونا واکسینه شده‌اند مربوط به رده‌های سنی اعلام شده هستند و واکسیناسیون گروه‌های سنی مختلف در شهرستان لردگان علیه ویروس کرونا در ۳۳ مرکز شهری و روستایی واکسیناسیون این شهرستان از ساعت هشت تا ۲۰ در مراکز تجمیعی و ۸ تا ۱۴ در سایر مراکز در حال انجام است.

وی یادآور شد: واکسیناسیون بقیه رده‌ها و گروه‌های سنی شهرستان لردگان براساس برنامه زمان‌بندی و اولویت‌های اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام خواهد شد.

بابامیر توصیه کرد: واجدین شرایط دریافت واکسن علیه ویروس کرونا در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به تزرق واکسن خود اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، جمعیت بالای ۱۲ سال شهرستان لردگان ۱۳۰ هزار و ۴۹۶ نفر است.

از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا سوم آبان‌ماه جاری ۲۳۴ هزار و ۲۴۹ نمونه تست مولکولی تشخیص کرونا در چهارمحال و بختیاری گرفته شد که براساس آن ۸۲ هزار و ۵۵۲ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان شناسایی شده است.

همچنین از ابتدای اجرای طرح واکسیناسیون علیه ویروس کرونا ۷۶ درصد جمعیت چهارمحال و بختیاری دُز نخست و ۴۹ درصد دُز دوم این واکسن را دریافت و تزریق کرده‌اند.

لردگان در ۱۷۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها