زمین لرزه در اندیکا به فرصتی برای رفع محرومیت از این منطقه تبدیل شود


زمین لرزه در اندیکا به فرصتی برای رفع محرومیت از این منطقه تبدیل شود

اهواز-ایرنا- استاندار خوزستان با اشاره به محرومیت شهرستان اندیکا گفت: زمین‌لرزه های اخیر در اندیکا باید به فرصتی برای رفع محرومیت‌ از این منطقه تبدیل شود.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از سایت استانداری خوزستان ، صادق خلیلیان در دیدار با رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت کمک رسانی به مناطق زلزله زده اندیکا ، انجام اقدامات لازم برای رفع محرومیت از این منطقه را خواستار شد.

استاندار خوزستان با اشاره به اقدامات انجام شده و در حال انجام در مناطق آسیب‌دیده از زمین‌لرزه اندیکا افزود: اقدامات اولیه در منطقه صورت گرفته اما اقدام ثانویه و بعدی باید به سمتی سوق پیدا کند که کارهای اساسی و زیرساختی در این منطقه انجام شود.

وی افزود: در راستای رفع محرومیت از شهرستان اندیکا نیاز است تصمیم و اقداماتی در دولت و مجلس صورت گیرد.

در این نشست مسایل مربوط به تکمیل طرح کشاورزی ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری مطرح شد و بر اهمیت این طرح در توسعه استان خوزستان تاکید گردید.

زمین‌لرزه ۵.۷ ریشتری ساعت ۰۶:۰۹ دقیقه صبح دوشنبه ۱۲ مهر جاری مرز استان‌های چهارمحال و بختیاری و خوزستان را لرزاند که علاوه بر مصدومیت چند نفر ، خسارت هایی به منازل ، راه‌های روستایی و عشایر شهرستان اندیکا وارد کرد.

اندیکا با مرکزیت شهر قلعه خواجه دارای سه بخش و با جمعیت حدود ۸۰ هزار نفر و مساحت ۲هزار و ۳۰۰ کیلومتر مربع در شمال شرق خوزستان واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)