ارزیابی بازسازی 800 خانه آسیب دیده از زلزله اندیکا به پایان رسید


ارزیابی بازسازی 800 خانه آسیب دیده از زلزله اندیکا به پایان رسید

اهواز-ایرنا- استاندار خوزستان گفت: ارزیابی فرآیند پرونده 800 واحد آسیب دیده از زلزله اندیکا تکمیل شده و عملیات بازسازی این واحدهای مسکونی را می توان آغاز کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از استانداری خوزستان، صادق خلیلیان شامگاه سه شنبه در نشست قرارگاه بازسازی مناطق زلزله زده اندیکا بیان کرد: تقسیم کار بین دستگاه‌ها انجام شده تا رسیدگی به آسیب دیدگان زلزله زده اندیکا با سرعت هر چه بیشتر انجام شود، به صورت منظم گزارش کار از دستگاه های مربوطه پیگیری می شود.

استاندار خوزستان افزود: روند تکمیل پرونده واحدهای مسکونی که باید مجددا ساخته شوند به اتمام رسیده و تمام تلاش را برای ایجاد سرپناه مناسب با توجه به فرا رسیدن فصل سرما انجام خواهیم داد.

خلیلیان ادامه داد: به محض اینکه مصوبه دولت ابلاغ شود اعتبار مورد نیاز در اختیار خانوارهای آسیب دیده از زلزله قرار می‌گیرد تا با سرعت روند ساخت و ساز و بهسازی خانه های آسیب دیده از زلزله در این شهرستان آغاز شود.

استاندار خوزستان ادامه داد: ساخت و ساز و بهسازی پنج مدرسه آسیب دیده از زلزله در اندیکا آغاز شده است. در مجموع ۶۰ مدرسه در این شهرستان نیاز به بهسازی و یا تامین کانکس دارند.

وی اظهار داشت: این مدارس ظرف یکماه به بهره‌برداری خواهند رسید و کار بازگشایی مدارس مناطق زلزله زده تا آخر آبان ماه به تدریج با تکمیل هر واحد آموزشی آغاز می شود.

استاندار خوزستان بیان کرد: با توجه به اینکه روند بازگشت عشایر کوچرو به منطقه زلزله زده اندیکا به تدریج آغاز شده است باید نیازهای ضروری زندگی مثل چادر و برخی مایحتاج در اختیار این قشر قرار گیرد.

وی گفت: برخی از مایحتاج ضروری مثل آرد به میزان ۵۰۰ کیسه در منطقه زلزله زده در حال توزیع است ضمن اینکه یک هزار و ۵۰۰ کیسه آرد نیز از سوی امور عشایر و تعاون روستایی توزیع خواهد شد.

به گزارش ایرنا طبق برآورد اعلام شده بر اثر وقوع زمین لرزه های اخیر در شهرستان اندیکا ۹۸۰ واحد مسکونی باید تخریب و بازسازی شوند همچنین یکهزار و ۹۵۰ واحد مسکونی در این منطقه نیاز به بهسازی دارند.

بیش از ۹۰۰ مکان نگهداری دام نیز در این شهرستان بر اثر زلزله دچار آسیب شدند که باید بهسازی شوند.

بر اساس آخرین گزارش زلزله های اخیر پنج هزار میلیارد ریال به شهرستان اندیکا خسارت وارد کرده است.

همچنین طبق اعلام اداره کل نوسازی مدارس خوزستان ۶۰ مدرسه در این شهرستان بر اثر زلزله دچار آسیب شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات