14 شیء دوره پیش از تاریخ به میراث‌فرهنگی کرمان اهدا شد


14 شیء دوره پیش از تاریخ به میراث‌فرهنگی کرمان اهدا شد

کرمان - ایرنا - فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان از اهدای 14 قلم شیء تاریخی مربوط به دوره های تاریخی و نیز پیش از تاریخ به یگان حفاظت این اداره کل در شهرستان جیرفت خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی این اداره کل، سرهنگ سیدعلی حسینی افزود: این اشیا شامل کاسه، درپوش، پیاله کوچک، شیء سفالی و حلقه و شیء مفرغی می‌شود.

وی بیان کرد: این اشیا توسط سه نفر از میراث‌بانان افتخاری منطقه جیرفت و از طریق تمهیدات اطلاعاتی و فرهنگ ‌سازی‌های بومی و محلی اهدا شده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان تاکید کرد: مشارکت مردم در اهدای اشیای تاریخی و فرهنگی در ایجاد و توسعه موزه‌های این استان موثر است و از همه علاقه مندان به میراث فرهنگی می خواهیم در این کار مشارکت فعالانه داشته باشند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه اجرای طرح میراث‌بان افتخاری تاثیری زیادی در کشف و اهدای اشیای تاریخی داشته است که امیدواریم با تداوم این طرح افراد بیشتری در این زمینه همکاری داشته باشند.

شهرستان جیرفت در فاصله ۲۳۸ کیلومتری جنوب مرکز استان کرمان قرار دارد و باسابقه تمدنی چند هزار ساله دارای محوطه های باستانی و بناهای تاریخی زیادی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند