34 درصد جامعه هدف لرستان علیه کرونا واکسینه شدند


34 درصد جامعه هدف لرستان علیه کرونا واکسینه شدند

خرم‌آباد - ایرنا - قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: یک میلیون و 460 هزار نفر در این استان دارای شرایط تزریق واکسن کرونا هستند که تاکنون 34 درصد این جمعیت با دریافت هر 2 دُز، به طور کامل واکسینه شده‌اند.

دکتر "علی فرهادی" روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: با انجام اقدامات قابل توجه استان در راستای واکسیناسیون جامعه هدف، تاکنون ۳۷ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال و ۳۴ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال به طور کامل علیه کرونا واکسینه شده است.

وی افزود: هیچگونه مشکلی در زمینه تامین واکسن کرونا برای مردم استان وجود ندارد و تمام واکسن های تزریقی دارای مجوز سازمان بهداشت جهانی و استفاده شده در ۸۰ کشور دنیا هستند.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به اینکه تاکنون یک میلیون و ۶۹۴ هزار و ۳۱ دُز واکسن کرونا وارد لرستان شده است اظهار داشت: یک میلیون و ۵۱۱ هزار و ۸۸۸ دُز از این تعداد تزریق شده است.

فرهادی ادامه داد: حضور در تجمعات، مراسم و دورهمی ها احتمال ابتلا به کرونا و شروع موج جدید را رقم خواهد زد.

به گفته وی در شرایط کنونی تنها راه مقابله با کرونا واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی است که در صورت استقبال بیشتر مردم به زودی جمعیت بالایی از استان واکسینه خواهد شد.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی لرستان ادامه داد: در روزهای اخیر باتوجه به ثابت ماندن روند کاهشی ابتلا و به دلیل کم شدن رعایت پروتکل ها احتمال شیوع موج ششم در استان وجود دارد و بر این اساس از هم استانی ها دعوت می شود برای مقابله هر چه بیشتر با این ویروس جهت واکسیناسیون اقدام کنند.

وی با اشاره به خستگی کادر درمان و احتمال جهش دوباره ویروس کرونا عنوان کرد: در صورت شیوع موج ششم، استان با شرایط سختی مواجه خواهد شد و این در حالی است که بسیاری از کشورها با واکسیناسیون گسترده توانسته اند محدودیت ها را حذف کنند و به روال قبلی زندگی بازگردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس