ارزش صادرات قم از 136 میلیون دلار عبور کرد


ارزش صادرات قم از 136 میلیون دلار عبور کرد

قم - ایرنا - مدیرکل گمرکات قم گفت: از ابتدای سال‌جاری تا پایان مهرماه، بیش از 136 میلیون دلار کالا از گمرکات این استان به بازارهای هدف بین‌المللی صادر شد.

اسفندیار دریکوندی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ بیان کرد: این میزان صادرات کالا از گمرکات قم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حکایت از رشد ۹۲ درصدی صادرات استان و بهتر شدن شرایط فعالیت‌های تجاری برای صادرکنندگان قمی دارد.

وی با اشاره به این که تقویت جایگاه گمرکات قم نقش مهمی درارتقا شاخص‌های اقتصادی استان دارد، افزود: همچنین در این مدت درآمد کل گمرکات استان قم نیز به ۱۳۸ میلیارد تومان رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۷ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: در بخش واردات نیز از ابتدای سال‌جاری تا پایان مهرماه، بیش از ۱۳۲ میلیون دلار کالا که بیشتر کالاهای اساسی مورد نیاز مردم و مواد و تجهیزات مورد استفاده در واحدهای تولیدی استان است از کشورهای مختلف جهان وارد گمرکات قم شد.

دریکوندی با اشاره به فعالیت گمرکات قم در بخش مقابله با قاچاق تصریح کرد: طی مدت یاد شده، با همکاری سایر دستگاه‌های متولی ۵۹۷ پرونده مظنون به قاچاق به ارزش ۲۶۶میلیارد تومان در گمرکات استان تشکیل شد.

وی ادامه داد: هدف اصلی گمرکات قم کمک به رونق هرچه بیشتر بخش‌های اقتصادی استان به خصوص فعالیت‌های تولیدی است و در همین رابطه تلاش می‌کنیم که فرآیندهای لازم برای ترخیص مواد و تجهیزات وارداتی مورد نیاز واحدهای صنعتی استان در گمرکات به سرعت انجام شود.

حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحدهای صنعتی قم فراتر از ۸۰ هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حدود دو هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان برای بیش از ۶۰ هزار تَن فرصت اشتغال ایجاد شده‌است.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل