بهترین فیلم های سال 2022 که حتما باید ببینیم


بهترین فیلم های سال 2022 که حتما باید ببینیم

گجت نیوز (https://gadgetnews.net) سال 2022 برای علاقه‌مندان به فیلم‌های سینمایی آثاری مثل بتمن، ثور، آنچارتد، تاپ گان، ایندیانا جونز 5 و جان ویک 4 را به همراه دارد. در ادامه با بهترین فیلم های سال 2022 و زمان اکران آنها آشنا خواهیم شد. با وجود این که اطلاعات زیادی از بهترین فیلم های سال 2022 و جدیدترین فیلم‌های... نوشته بهترین فیلم های سال 2022...

سال ۲۰۲۲ برای علاقه‌مندان به فیلم‌های سینمایی آثاری مثل بتمن، ثور، آنچارتد، تاپ گان، ایندیانا جونز ۵ و جان ویک ۴ را به همراه دارد. در ادامه با بهترین فیلم های سال ۲۰۲۲ و زمان اکران آنها آشنا خواهیم شد.

با وجود این که اطلاعات زیادی از بهترین فیلم های سال ۲۰۲۲ و جدیدترین فیلم‌های هالیوودی منتشر نشده، اما همین اطلاعات جزئی نیز حاکی از آن است که علاقه‌مندان به سینما در سال جدید میلادی با اکران فیلم‌هایی چون بتمن، ثور: عشق و تندر، آنچارتد، ایندیاناجونز ۵، جان ویک: قسمت چهار و جیغ به وجد خواهند آمد. گفتنی است برخی از فیلم‌های دو سال اخیر نظیر ماموریت غیرممکن ۷ و تاپ گان: ماوریک که اکران آنها به دلیل شیوع ویروس کرونا به تاخیر افتاده بود نیز در سال ۲۰۲۲ اکران خواهند شد. در ادامه شما را با بهترین فیلم های سال ۲۰۲۲ آشنا خواهیم کرد.

بهترین فیلم های سال ۲۰۲۲

۱. فیلم ۳۵۵

تاریخ اکران: ۱۷ دی ۱۴۰۰

بهترین فیلم های سال 2022 که حتما باید ببینیم

فیلم ۳۵۵ یک تریلر جاسوسی محسوب می‌شود که سیمون کینبرگ کارگردانی آن را برعهده دارد. البته بسیاری سیمون کینبرگ را به عنوان نویسنده و کارگردان آثاری چون مجموعه مردان ایکس می‌شناسند. فیلم ۳۵۵ در مورد تعدادی از جاسوسان بین‌المللی بوده که با هدف گرفتن سلاحی مهم از یک مزدور خطرناک گروه ویژه‌ای را تشکیل داده‌اند.

این فیلم قرار بود در ژانویه سال ۲۰۲۱ اکران شود که به دلیل کرونا زمان اکران آن به سال ۲۰۲۲ موکول شد. همچنین فیلم ۳۵۵ را باید یک نوع اثر مشابه ماموریت غیرممکن یا جیمز باند کاملا زنانه دانست که در آن بازیگرانی معروفی چون جسیکا چستین، پنه لوپه کروز و لوپیتا نیونگو ایفای نقش خواهند کرد.

۲. هتل ترانسیلوانیا ۴ (Hotel Transylvania 4)

تاریخ اکران: ۲۴ دی ۱۴۰۰

بهترین فیلم های سال 2022 که حتما باید ببینیم

علاقه‌مندان به انیمیشن‌ها بی‌صبرانه منتظر اکران هتل ترانسیلوانیا ۴ هستند که البته به عنوان آخرین قسمت از مجموعه ترانسیلوانیا محسوب می‌شود. زمان اکران اولیه این انیمیشن در سال ۲۰۲۱ بود، اما سونی تصمیم گرفت به دلیل شیوع کرونا اکران آن را به زمان دیگری موکول کند. البته بعدها حق توزیع این اثر با قیمت ۱۰۰ میلیون دلار به آمازون فروخته شد. از این رو آمازون قصد دارد این انیمیشن را به شکل انحصاری و از طریق سرویس آمازون پرایم به معرض نمایش علاقه‌مندان بگذارد.

در هتل ترانسیلوانیا ۴ در حالی که جانی به هیولا تبدیل شده، دراک و سایر هیولاها به انسان تبدیل خواهند شد. از این رو دراک دیگر قدرتمند نبوده و باید ترسناک‌ترین ماموریت زندگی خود را بدون قدرت‌هایش به انجام برساند.

۳. جیغ (Scream)

تاریخ اکران: ۲۴ دی ۱۴۰۰

بهترین فیلم های سال 2022 که حتما باید ببینیم

زوج هنری مت بتینلی-اولپین و تایلر ژیلت که بسیاری آنها را با اثر آماده باشی یا نه (Ready or Not) می‌شناسند قسمت پنجم از مجموعه فیلم سینمایی جیغ را تهیه کردند که قطعا برای علاقه‌مندان به فیلم‌های ترسناک هیجان‌انگیز خواهد بود. گفتنی است تمام چهار قسمت قبل از مجموعه فیلم‌های جیغ توسط وس کریون طی سال‌های ۱۹۹۶ تا ۲۰۱۱ کارگردانی شده بود و اکنون پس از مرگ این کارگردان بزرگ، این زوج هنری قصد دارند آثاری متفاوت و هیجان‌انگیز را به معرض نمایش بگذارند.

برخی از ستاره‌های اصلی مجموعه فیلم‌های جیغ یعنی نو کمبل در نقش سیدنی پرسکات، کورتنی کاکس در نقش گیل ودرز و دیوید آرکت در نقش دیویی رایلی در قسمت جدید نیز به ایفای نقش خواهند پرداخت. گفتنی است خالقان این اثر آن را نوعی راه‌اندازی مجدد مجموعه جیغ معرفی کردند، اما هنوز مشخص نیست قسمت پنجم ادامه قسمت چهارم خواهد بود یا خیر؟

۴. موربیوس (Morbius)

تاریخ اکران: ۸ بهمن ۱۴۰۰

بهترین فیلم های سال 2022 که حتما باید ببینیم

سونی در جدیدترین اثر خود قصد دارد در دنیای مرد عنکبوتی به روایت داستان اصلی یک دانشمند به نام موربیوس بپردازد که در زمان معالجه یک بیماری به یک خون آشام تبدیل شده است. جرد لتو به عنوان دکتر مایکل موربیوس در این فیلم ایفای نقش خواهد کرد. گفتنی است موربیوس به عنوان سومین فیلم از جهان مرد عنکبوتی محسوب می‌شود و پیش از آن دو فیلم دیگر از این جهان یعنی ونوم (Venom) و ونوم: بگذارید کارنیج بیاید (Venom: Let There Be Carnage) را نیز ساخته بودند.

زمان اکران اصلی فیلم موربیوس در سال ۲۰۲۰ بود، اما شیوع ویروس کرونا باعث شد تا این فیلم سینمایی در اولین ماه ۲۰۲۲ میلادی اکران شود. دنیل اسپینوزا،‌ کارگردان سوئدی این فیلم را کارگردانی کرده که بسیاری او را با فیلم خانه امن (Safe House) می‌شناسند.

۵. مرگ روی نیل (Death on the Nile)

تاریخ اکران: ۲۲ بهمن ۱۴۰۰

بهترین فیلم های سال 2022 که حتما باید ببینیم

کنت برانا با کارگردانی اثر قتل در قطار سریع السیر شرق (Murder on the Orient Express) در سال ۲۰۱۷ توانست به موفقیت نسبتا غافلگیرکننده‌ای دست پیدا کند و اکنون علاوه بر کارگردانی فیلم «مرگ روی نیل» به عنوان بازیگر نقش هرکول پوآرو نیز به ایفای نقش خواهد پرداخت. علاوه بر این، بازیگران معروفی چون تام بیتمن، آنت بنینگ، گل گدوت، آرمی همر و رز لزلی نیز در این فیلم سینمایی حضور خواهند داشت.

فیلم‌نامه مرگ روی نیل توسط مایکل گرین نوشته شده که اقتباسی از رمانی آگاتا کریستی است. این فیلم سینمایی را باید سومین اقتباس از رمان کریستی نیز به حساب آورد. نخستین اقتباس سینمایی از این رمان در سال ۱۹۷۸ و در فیلم جان گیلرمین ساخته شد. در سال ۲۰۰۴ نیز اقتباسی دیگر از این رمان تحت مجموعه چند قسمتی پوآروی آگاتا کریستی (Agatha Christie’s Poirot) به معرض نمایش در آمد.

۶. آمبولانس (Ambulance)

تاریخ اکران: ۲۹ بهمن ۱۴۰۰

بهترین فیلم های سال 2022 که حتما باید ببینیم

مایکل بی طی سال‌های گذشته با خلق آثار مختلفی خود را به اثبات رسانده و اکنون با فیلم آمبولانس در قالب یک تریلر جمع‌وجور داستانی را روایت می‌کند که در آن چند سارق بدون قصد قبلی یک آمبولانس را با یک پیراپزشک و یک بیمار با وضع وخیم سرقت کرده‌اند. گفتنی است فیلم آمبولانس در واقع بازسازی یک فیلم سینمایی دانمارکی است که در سال ۲۰۱۵ اکران شده بود.

۷. رامبل (Rumble)

تاریخ اکران: ۲۹ بهمن ۱۴۰۰

بهترین فیلم های سال 2022 که حتما باید ببینیم

رامبل به عنوان یکی دیگر از انیمیشن‌های جذاب سال ۲۰۲۲ محسوب می‌شود که طی همکاری و سرمایه‌گذاری مشترک بین استودیو پارامونت و WWE خلق شده است. در این کمدی خانوادگی شاهد زندگی مشترک میان انسان‌ها و هیولاها هستیم، اما با این تفاوت که در این دنیا هیولاها دارای ویژگی خاصی بوده و می‌توانند به شکل حرفه‌ای کشتی بگیرند.

این انیمیشن داستان دختری جوان را روایت می‌کند که می‌خواهد یک هیولای بی‌تجربه را برای مسابقات کشتی آماده کرده و آن را به یک قهرمان تبدیل کند. این انیمیشن یک اقتباس آزاد از رمان گرافیکی راب هارل است. انیمیشن رامبل به دلیل شیوع کرونا با تاخیر مواجه شده و اکنون پس از دو سال وقفه در سال ۲۰۲۲ اکران خواهد شد.

۸. آنچارتد (Uncharted)

تاریخ اکران: ۲۹ بهمن ۱۴۰۰

بهترین فیلم های سال 2022 که حتما باید ببینیم

فیلم سینمایی آنچارتد یک اکشن ماجراجویانه و به سبک مجموعه فیلم‌های ایندیاناجونز بوده که طبق سری بازی‌های ویدیویی معروف آنچارتد ساخته شده است. این فیلم داستان جدیدی را روایت می‌کند و نسبت به وقایع داستانی یک نوع پیش‌درآمد بر داستان بازی‌های ویدیویی آن محسوب می‌شود. در این فیلم تام هالند قهرمان اصلی خواهد بود و پس از چند بار وقفه در تولید این فیلم سینمایی سرانجام در زمستان ۲۰۲۲ اکران خواهد شد.

۹. بتمن (The Batman)

تاریخ اکران: ۱۳ اسفند ۱۴۰۰

بهترین فیلم های سال 2022 که حتما باید ببینیم

بتمن یکی از مورد انتظارترین اثرهای لیست بهترین فیلم های سال ۲۰۲۲ محسوب می‌شود. مت ریوز که با ساخت چند فیلم سینمایی در مجموعه سیاره میمون‌ها (Planet of the Apes) توانست به موفقیت‌های چشمگیری دست پیدا کند، اکنون با کارگردانی این فیلم خواهان تکرار موفقیت‌های اخیر خود است. طبق خبرهای منتشر شده بتمن جدید نسبت به فیلم‌های قبلی خود دارای فضای تیره‌تری بوده و به نوعی این مجموعه را از نو راه‌اندازی خواهد کرد.

در این فیلم شاهد مبارزه بتمن با فساد در گاتهام سیتی خواهیم بود. این ابرقهرمان در این مبارزات با یک قاتل سریالی به نام ریدلر مواجه خواهد شد. از بازیگران شناخته شده این فیلم سینمایی نیز می‌توان به رابرت پتینسون در نقش بروس وین، زوئی کراویتز در نقش کت وومن، پل دینو در نقش ریدلر و کالین فارل در نقش پنگوئن اشاره کرد.

۱۰. قرمز شدن (Turning Red)

تاریخ اکران: ۲۰ اسفند ۱۴۰۰

بهترین فیلم های سال 2022 که حتما باید ببینیم

قرمز شدن و لایتیر دو انیمیشن جدید پیکسار برای سال ۲۰۲۲ خواهد بود که علاقه‌مندان به انیمیشن‌های پیکسار بی‌صبرانه منتظر اکران آنها هستند. انیمیشن قرمز شدن یک کمدی فانتزی مربوط به دوران بلوغ بوده که در آن داستانی در مورد دختری ۱۳ ساله روایت خواهد شد؛ دختری که هر زمان چیزی او را هیجان‌زده می‌کند، به یک پاندای بزرگ قرمز تبدیل خواهد شد.

دومی شی، هنرمند چینی-کانادایی، کارگردانی این اثر را بر عهده دارد و در واقع انیمیشن قرمز شدن به عنوان نخستین فیلم بلند داستانی او محسوب می‌شود. وی پیش‌تر با انیمیشن بائو (Bao) توانست اسکار بهترین انیمیشن کوتاه را از آن خود کند.

۱۱. دانتون ابی ۲ (Downton Abbey 2)

تاریخ اکران: ۲۷ اسفند ۱۴۰۰

بهترین فیلم های سال 2022 که حتما باید ببینیم

دانتون ابی ۲ که آن را با نام دانتون ابی: یک عصر جدید نیز می‌شناسند به عنوان یک درام تاریخی و ادامه فیلم دانتون ابی سال ۲۰۱۹ محسوب می‌شود. گفتنی است دانتون ابی یک سریال بریتانیایی بوده که طی سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ میلادی به معرض نمایش درآمد و جولین فلوز فیلم‌نامه هر دوی آنها را نوشته است.

۱۲. دکتر استرنج در چند جهانی دیوانگی (Doctor Strange in the Multiverse of Madness)

تاریخ اکران: ۵ فروردین ۱۴۰۱

بهترین فیلم های سال 2022 که حتما باید ببینیم

بسیاری از هواداران مارول منتظر اکران فیلم دکتر استرنج هستند. این فیلم نخستین اثر از چهار اثر جهان سینمایی مارول برای سال ۲۰۲۲ است که پس از آن سه اثر دیگر یعنی ثور: عشق و تندر، پلنگ سیاه: واکندا تا ابد و مارول‌ها نیز اکران خواهند شد.

این قسمت از مجموعه دکتر استرنج با نخستین سریال شبکه تلویزیون دیزنی پلاس یعنی وانداویژن ارتباط مستقیم خواهد داشت. این اثر توسط سام ریمی کارگردانی شده و ادامه فیلم سینمایی دکتر استرنج سال ۲۰۱۶ خواهد بود.

۱۳. قطار سریع السیر (Bullet Train)

تاریخ اکران: ۱۹ فروردین ۱۴۰۱

بهترین فیلم های سال 2022 که حتما باید ببینیم

دیوید لیچ با سابقه کارگردانی در آثار معروفی چون بلوند اتمی (Atomic Blonde)، ددپول ۲ (Deadpool 2) و سریع و خشمگین تقدیم می‌کند: هابز و شاو (Fast Furious Presents: Hobbs Shaw) اکنون قصد دارد با فیلم قطار سریع السیر موفقیت‌های گذشته را تکرار کند. همچنین نمی‌توان از نقش وی در تولید نخستین فیلم مجموعه جان ویک نیز غافل شد. این فیلم به روایت ۵ قاتل می‌پردازد که در یک قطار سریع السیر متوجه می‌شوند ماموریت هر یک از آنها با یکدیگر مشترک است. در لیست بازیگران این فیلم نام برد پیت نیز به چشم می‌خورد.

۱۴. سونیک خارپشت ۲ (Sonic the Hedgehog 2)

تاریخ اکران: ۱۹ فروردین ۱۴۰۱

بهترین فیلم های سال 2022 که حتما باید ببینیم

سونیک خارپشت قبل از شیوع ویروس کرونا توانست با اکران در سینماها به موفقیت چشمگیری برسد و در لیست پرفروش‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۲۰ قرار بگیرد. جا فاولر همانند قسمت اول به کارگردانی این فیلم خواهد پرداخت. در این آثار صداپیشگان و بازیگرانی از جمله بن شوارتز (در نقش سونیک) و جیم کری (در نقش دکتر اگمن) نیز حضور خواهند داشت. ضمن این که ادرس البا نیز در این قسمت جزو صداپیشگان خواهد بود.

۱۵. مرد شمالی (The Northman)

تاریخ اکران: ۱۹ فروردین ۱۴۰۱

بهترین فیلم های سال 2022 که حتما باید ببینیم

مرد شمالی به عنوان یک تریلر حماسی و تاریخی محسوب می‌شود که داستانی مربوط به قرن دهم میلادی در کشور ایسلند را روایت می‌کند. داستان فیلم پیرامون یک وایکینگ به نام املت بوده که پس از قتل پدرش برای اجرای عدالت گام برمی‌دارد.

الکساندر اسکاشگورد و نیکول کیدمن به عنوان بازیگران اصلی در فیلم مرد شمالی‌ به ایفای نقش پرداختند و کارگردانی این فیلم نیز بر عهده رابرت اگرز بوده است. بسیاری اگرز را با ساخت فیلم‌های ترسناک متفاوتی چون جادوگر (The Witch) و فانوس دریایی (The Lighthouse) می‌شناسند.

۱۶. جانوران شگفت‌انگیز: اسرار دامبلدور (Fantastic Beasts: The Secrets of Dumbledore)

تاریخ اکران: ۲۶ فروردین ۱۴۰۱

بهترین فیلم های سال 2022 که حتما باید ببینیم

ادی ردمین در این قسمت نیز مجددا در نقش نیوت اسکمندر هنرنمایی خواهد کرد. جانوران شگفت انگیز: اسرار دامبلدور به عنوان سومین قسمت از مجموعه جانوران شگفت انگیز و همچنین پیش‌درآمدی بر مجموعه هری پاتر خواهد بود. از لحاظ زمانی نیز اتفاقات قبل از ورود هری پاتر به هاگوارتز را شرح خواهد داد.

در این قسمت نیز نیوت و همراهانش سعی دارند جادوگر شیطانی را پیدا کنند و همین موضوع باعث ایجاد جنگ جهانی دوم خواهد شد. گفتنی است پس از این که جانی دپ از این مجموعه حذف شد، مس میکلسن نقش جادوگر شیطانی را بر عهده خواهد داشت.

۱۷. شهر گمشده دی (The Lost City of D)

تاریخ اکران: ۲۶ فروردین ۱۴۰۱

بهترین فیلم های سال 2022 که حتما باید ببینیم

شهر گمشده دی یک فیلم اکشن و ماجراجویانه بوده که در آن بخش‌هایی به شکل کمیک و عاشقانه نیز وجود دارد. ساندرا بولاک در این مجموعه به عنوان یک داستان‌نویس منزوی رمان‌های عاشقانه نقش‌آفرینی می‌کند. در این فیلم خانم نویسنده با بازی ساندرا بولاک به همراه مدل جلد جدیدترین کتابش با بازی چنینگ تیتوم به یک تور تبلیغاتی برای فروش می‌روند، اما آنها بعد از یک تلاش ناموفق برای آدم‌ربایی روانه یک جنگل پرخطر می‌شوند. گفتنی است نام دنیل ردکلیف نیز در لیست بازیگران این فیلم به چشم می‌خورد.

۱۸. ثور: عشق و تندر (Thor: Love and Thunder)

تاریخ اکران: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱

بهترین فیلم های سال 2022 که حتما باید ببینیم

ثور: عشق و تندر به عنوان دومین فیلم ابرقهرمانی جهان سینمایی مارول در سال ۲۰۲۲ خواهد بود. این فیلم دنباله فیلم ثور: راگناروک سال ۲۰۱۷ است و قصد دارد موفقیت‌های آن را تکرار کند. تایکا وایتیتی نیز کارگردانی این قسمت را بر عهده داشته است.

از بازیگران این فیلم نیز می‌توان به کریس همسورث در نقش ثور، کریستین بیل در نقش گور، راسل کرو در نقش زئوس و ناتالی پورتمن در نقش جین فاستر اشاره کرد. همچنین شنیده می‌شود جین فاستر در بخشی از داستان توانایی استفاده از چکش ثور را به دست خواهد آورد.

۱۹. ابر حیوانات لیگ دی سی (DC League of Super-Pets)

تاریخ اکران: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱

بهترین فیلم های سال 2022 که حتما باید ببینیم

برای نخستین بار تبلیغات مربوط به انیمیشن ابر حیوانات لیگ دی سی در ماه آگوست سال ۲۰۲۰ در یکی از رویدادهای DC به معرض نمایش درآمد. این انیمیشن داستانی را از سگ قهرمان سوپرمن روایت خواهد کرد که برای جلوگیری از جرم و جنایت با یک گربه پرنده همکاری خواهد داشت. از صداپیشگان این اثر نیز می‌توان به دوئین جانسون، کوین هارت و کیانو ریوز اشاره کرد.

۲۰. فیلم برگری باب (The Bob’s Burgers Movie)

تاریخ اکران: ۶ خرداد ۱۴۰۱

بهترین فیلم های سال 2022 که حتما باید ببینیم

شبکه فاکس از سال ۲۰۱۱ تاکنون یک مجموعه انیمیشن کمدی را با نام برگری باب پخش می‌کند که توانسته نگاه بسیاری را به خود جلب کند. این انیمیشن روایتگر داستان مالک یک رستوران و خانواده عجیب او بوده که اکنون در قالب یک کمدی موزیکال فیلم بلند سینمایی اکران خواهد شد. لورن بوچارد که خالق مجموعه برگری باب شناخته می‌شود وظیفه کارگردانی این فیلم را بر عهده دارد. در واقع وی با این اثر نخستین فیلم سینمایی بلند خود را تجربه خواهد کرد.

۲۱. جان ویک: بخش ۴ (John Wick: Chapter 4)

تاریخ اکران: ۶ خرداد ۱۴۰۱

بهترین فیلم های سال 2022 که حتما باید ببینیم

در سال ۲۰۱۴ نخستین مجموعه جان ویک به معرض نمایش درآمد و توانست آمار فروش بالایی را به ثبت برساند. پس از آن دو قسمت دیگر از این مجموعه نیز اکران شد و توانست موفقیت‌های قبلی را تکرار کند، اما هواداران همچنان خواستار ساخت سایر قسمت‌های آن بودند و این استقبال زیاد باعث شد تا تولیدکنندگان حتی به فکر ساخت قسمت ۴ و ۵ این مجموعه نیز باشند. در همین راستا قرار است در خرداد سال ۱۴۰۱ قسمت چهارم این مجموعه پرفروش اکران شود.

۲۲. تاپ گان: ماوریک (Top Gun: Maverick)

تاریخ اکران: ۶ خرداد ۱۴۰۱

بهترین فیلم های سال 2022 که حتما باید ببینیم

بسیاری از علاقه‌مندان به فیلم‌های سینمایی در اواخر سال ۲۰۲۱ میلادی منتظر اکران تاپ گان: ماوریک بودند، اما باز هم اکران این فیلم به تاخیر افتاد و قرار است در اواخر سال ۲۰۲۲ شاهد اکران آن باشیم. این فیلم ۳۰ سال پس از قسمت اول ساخته شده و به همین دلیل تاخیر مجدد آن در اکران بسیاری را ناامید کرده است.

این فیلم ماجراهای کاپیتان پیت ماوریک میچل را روایت خواهد کرد که بعد از ۳۰ سال خدمت اکنون به عنوان یکی از برجسته‌ترین خلبانان ارتش شناخته می‌شود. وی با هواپیماهای جدید و تغییر یافته پرواز خواهد کرد تا بتواند آنها را مورد ارزیابی قرار دهد. او از ارتقای مقام و درجه گریزان بوده و همواره خواهان خطر کردن است.

۲۳. الویس (Elvis)

تاریخ اکران: ۱۳ خرداد ۱۴۰۱

بهترین فیلم های سال 2022 که حتما باید ببینیم

فیلم الویس که یک اثر زندگی نامه‌ای محسوب می‌شود ارتباط میان الویس پریسلی جوان و مدیرش سرهنگ تام پارکر را روایت خواهد کرد. این اثر توسط باز لورمن کارگردانی شده و آستین باتلر نیز در نقش الویس هنرنمایی خواهد کرد. ایفای نقش سرهنگ تام پارکر نیز بر عهده تام هنکس است. گفتنی است تام هنکس و همسرش در ابتدای شیوع کرونا هنگام فیلم‌برداری برای همین فیلم به کرونا مبتلا شده بودند.

۲۴. دنیای ژوراسیک: قلمرو (Jurassic World: Dominion)

تاریخ اکران: ۲۰ خرداد ۱۴۰۱

بهترین فیلم های سال 2022 که حتما باید ببینیم

با وجود این که اطلاعات چندانی از داستان فیلم دنیای ژوراسیک: قلمرو منتشر نشده است، اما احتمال دارد این فیلم پیامدهای وقایع دنیای ژوراسیک: سقوط پادشاهی را روایت کند. از نکات قابل توجه این فیلم می‌توان به بازگشت بازیگران ستاره‌های قسمت‌های اولیه این مجموعه یعنی سم نیل و لورا درن که هر دو در پارک ژوراسیک (jurassic park) سال ۱۹۹۳ و پارک ژوراسیک ۳ (jurassic park 3) سال ۲۰۰۱ حضور داشتند اشاره کرد. همچنین آنها اکنون قرار است در کنار کریس پرت و برایس دالاس هاوارد نقش آفرینی کنند.

۲۵. لایت یر (Lightyear)

تاریخ اکران: ۲۷ خرداد ۱۴۰۱

بهترین فیلم های سال 2022 که حتما باید ببینیم

لایت یر به عنوان دومین انیمیشن پیکسار برای سال ۲۰۲۲ محسوب می‌شود. هرچند مجموعه داستان اسباب بازی به پایان رسیده، اما پیکسار با استفاده از شخصیت‌های این مجموعه همچنان قصد دارد علاقه‌مندان به آنها را سرگرم کند.

کریس ایوانز که بسیاری او را به دلیل نقش‌آفرینی در نقش کاپیتان آمریکا در جهان سینمایی مارول می‌شناسند، در این انیمیشن به عنوان صداپیشه شخصیت باز لایتیر هنرنمایی خواهد کرد. البته باز لایتیر اصلی یک فضانورد در داستان اسباب بازی بود که تیم آلن به جای آن سخن می‌گفت. همچنین انیمیشن لایتیر به نوعی پیش درآمدی بر مجموعه داستان اسباب بازی نیز محسوب می‌شود که در اینجا قصد دارد شخصیت لایتیر را به شکل کامل معرفی کند.

۲۶. تبدیل شوندگان: ظهور جانوران (Transformers: Rise of the Beasts)

تاریخ اکران: ۳ تیر ۱۴۰۱

بهترین فیلم های سال 2022 که حتما باید ببینیم

از سال ۲۰۰۷ تا سال ۲۰۱۸ شش قسمت از مجموعه تبدیل شوندگان اکران شد و اکنون قسمت هفتم آن با نام تبدیل شوندگان: ظهور جانوران قصد دارد موفقیت‌های قبلی را تکرار کند. این قسمت جدید دنباله آخرین قسمت آن خواهد بود. همچنین این فیلم روایتگر ماجرایی در سال ۱۹۹۴ میلادی است که طی آن دو باستان‌شناس از بروکلین با یک جنگ باستانی مواجه می‌شوند و در آن سه جناح مختلف از تبدیل شوندگان حضور دارند.

۲۷. مینیون ها: ظهور گرو (Minions: The Rise of Gru)

تاریخ اکران: ۱۰ تیر ۱۴۰۱

بهترین فیلم های سال 2022 که حتما باید ببینیم

نخستین قسمت مینیون ها با نام من نفرت انگیز در سال ۲۰۱۵ با بودجه‌ی حدود ۷۴ میلیون دلار ساخته و اکران شد که توانست آمار فروش ۱ میلیارد و ۱۵۹ میلیون دلاری را به ثبت برساند. همچنین این اثر به عنوان پرفروشترین مجموعه انیمیشن تاریخ نیز شناخته می‌شود. در آخرین قسمت از این مجموعه نیز شاهد ملاقات مینیون‌ها با گرو جوان در انگلستان دهه ۱۹۶۰ بودیم. از این رو قسمت جدید مینیون‌ها به تجربه اولیه مینیون‌ها با گرو خواهد پرداخت.

۲۸. پلنگ سیاه: واکاندا تا ابد (Black Panther: Wakanda Forever)

تاریخ اکران: ۱۷ تیر ۱۴۰۱

بهترین فیلم های سال 2022 که حتما باید ببینیم

برای علاقه‌مندان به فیلم سینمایی پلنگ سیاه (Black Panther)، خبر درگذشت بازیگر اصلی آن یعنی چادویک بوزمن در سال ۲۰۲۰ به دلیل ابتلا به سرطان روده بسیار غم‌انگیز بود. البته هنوز مشخص نیست بازیگر جایگزین این نقش چه کسی خواهد بود؛ اما بدون شک شخصیت اصلی پلنگ سیاه در سال‌های آینده در بین شخصیت‌های جهان مارول نقش مهمی را خواهد داشت. قسمت دوم این فیلم سینمایی محبوب روی داستان زندگی شوری خواهر تچالا تمرکز خواهد کرد. از این رو علاقه‌مندان در این قسمت با جهان واکاندا و شخصیت‌های مختلف آن بیش از پیش آشنایی خواهند داشت.

۲۹. نه (Nope)

تاریخ اکران: ۳۱ تیر ۱۴۰۱

بهترین فیلم های سال 2022 که حتما باید ببینیم

جوردن پیل با کارگردانی اولین فیلم خود یعنی برو بیرون (Get Out) توانست به محبوبیت خوبی دست پیدا کرده و جایزه اسکار را از آن خود کند. جوردن پیل که میان کارگردان‌های جوان هالیوود به جایگاه خاصی دست پیدا کرده توانست با فیلم دوم خود یعنی ما (Us) در ژانر ترسناک جایگاه خود را تثبیت کند. این کارگردان اکنون قصد دارد با یک فیلم دیگر که هنوز جزئیات زیادی از آن مشخص نشده باز هم در ژانر ترسناک بدرخشد.

۳۰. ایندیانا جونز ۵ (Indiana Jones 5)

تاریخ اکران: ۷ مرداد ۱۴۰۱

بهترین فیلم های سال 2022 که حتما باید ببینیم

آخرین قسمت ایندیانا جونز حدود ۱۴ سال قبل اکران شد و اکنون هریسون فورد باز هم قصد دارد در این شخصیت به کارگردانی جیمز منگولد بدرخشد. هنوز جزئیاتی از داستان قسمت جدید این فیلم منتشر نشده، اما این فیلم ادامه ایندیانا جونز و قلمرو جمجمه بلورین خواهد بود. البته این فیلم نخستین قسمت از این مجموعه است که کارگردانی به جز استیون اسپیلبرگ آن را خواهد ساخت. همچنین در این فیلم از فیلم‌نامه‌نویس‌های جدیدی استفاده خواهد شد. از سایر بازیگران این فیلم می‌توان به مس میکلسن، فیبی والر-بریج و آنتونیو باندراس اشاره کرد.

۳۱. بلک ادام (Black Adam)

تاریخ اکران: ۷ مرداد ۱۴۰۱

بهترین فیلم های سال 2022 که حتما باید ببینیم

در ابتدا قرار بود دوئین جانسون در سال ۲۰۱۴ در نقش بلک ادام نقش‌آفرینی کند، اما سرانجام در سال ۲۰۲۲ او را در نقش این ضدقهرمان قدرتمند خواهیم دید. دوئین جانسون با این فیلم به صورت رسمی وارد دنیای توسعه پیدا کرده DC خواهد شد. فیلم سینمایی بلک ادام در واقع یک اسپین آف از فیلم شزم (Shazam) محسوب می‌شود که در سال ۲۰۱۹ شاهد اکران آن بودیم. از آنجایی که بلک ادام اصلی‌ترین دشمن شزم است، احتمالا در آینده فیلمی با حضور هر دو شخصیت ساخته خواهد شد.

۳۲. مأموریت: غیرممکن ۷ (Mission: Impossible 7)

تاریخ اکران: ۸ مهر ۱۴۰۱

بهترین فیلم های سال 2022 که حتما باید ببینیم

تام کروز با فیلم‌هایی که در سال ۲۰۲۲ اکران می‌کند، قطعا بار دیگر علاقه‌مندان خود را به وجد خواهد آورد. از این رو علاقه‌مندان به این بازیگر علاوه بر فیلم تاپ گان می‌توانند او را در فیلم جدید مجموعه ماموریت: غیرممکن نیز تماشا کنند. وی در هفتمین قسمت از این مجموعه قصد دارد با اکشن جذاب خود تماشاگران را به وجود آورد و با بدلکاری‌های ترسناک و مرگبار، هنر خود را به نمایش بگذارد. کریستوفر مک‌کوری که به عنوان نویسنده آثاری چون مظنونین همیشگی، تاپ گان: ماوریک و دو قسمت قبل مجموعه ماموریت: غیرممکن شناخته می‌شود، وظیفه کارگردانی این قسمت را بر عهده دارد.

۳۳. مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی ۲ (Spider-Man: Into the Spider-Verse 2)

تاریخ اکران: ۱۵ مهر ۱۴۰۱

بهترین فیلم های سال 2022 که حتما باید ببینیم

در سال ۲۰۱۸ قسمت اول این انیمیشن اکران شد که توانست مورد تحسین منتقدان و تماشاگران قرار بگیرد. این انیمیشن به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های جهان مرد عنکبوتی نیز محسوب می‌شود که توانست اسکار بهترین انیمیشن سال را از آن خود کند. همچنین این فیلم با بودجه ۹۰ میلیون دلاری ساخته شد و توانست به آمار فروش ۳۷۵ میلیون دلاری دست یابد.

۳۴. هالووین به پایان می‌رسد (Halloween Ends)

تاریخ اکران: ۲۲ مهر ۱۴۰۱

بهترین فیلم های سال 2022 که حتما باید ببینیم

سری فیلم‌های ترسناک هالووین بسیار مورد توجه علاقه‌مندان به این ژانر قرار گرفته است. نخستین قسمت آن در سال ۱۹۷۸ میلادی با عنوان هالووین به کارگردانی جان کارپنتر به نمایش درآمد و پس از آن نیز بارها قسمت‌های مختلف دیگری از آن تولید و پخش شد. در سال ۲۰۱۸ نیز بار دیگر این فیلم به کارگردانی دیوید گوردون گرین به پرده سینماها رفت و توانست موفقیت‌های سری‌های اولیه خود را تکرار کند. بعد از آن گوردون گرین تصمیم گرفت تا دو قسمت دیگر از این سری را بسازد که در سال جاری شاهد اکران قسمت دوم بودیم و قسمت سوم یعنی هالووین به پایان می‌رسد نیز در سال ۲۰۲۲ اکران خواهد شد.

۳۵. فلش (The Flash)

تاریخ اکران: ۱۳ آبان ۱۴۰۱

بهترین فیلم های سال 2022 که حتما باید ببینیم

استودیوی برادران وارنر که به عنوان تولیدکننده آثار ابرقهرمانی DC محسوب می‌شود در سال ۲۰۲۲ بار دیگر خواهد درخشید؛ چرا که این استودیو فیلم ابرقهرمانی بتمن، انیمیشن کمدی ابرحیوانات لیگ DC، بلک ادام، فلش، آکوامن و پادشاهی گمشده را روی پرده سینماها خواهد آورد.

فلش به عنوان دوازدهمین فیلم دنیای توسعه پیدا کرده DS به شمار می‌رود که در آن بازیگرانی چون ازرا میلر در نقش فلش، بن افلک در نقش بروس وین و مایکل کیتون در نقش بروس وین به عنوان ورژن پیرتر از او در جهانی موازی حضور خواهند داشت.

۳۶. مارول‌ها (The Marvels)

تاریخ اکران: ۲۰ آبان ۱۴۰۱

بهترین فیلم های سال 2022 که حتما باید ببینیم

مارول‌ها به عنوان آخرین فیلم جهان سینمایی مارول برای سال ۲۰۲۲ محسوب می‌شود که ادامه فیلم کاپیتان مارول سال ۲۰۱۹ و همچنین ادامه سریال خانوم مارول خواهد بود که در سال ۲۰۲۲ از شبکه دیزنی پلاس اکران خواهد شد. از بازیگران این قسمت نیز می‌توان به بری لارسون در نقش کاپیتان مارول، ایمان ولانی در نقش خانم مارول و تیونا پریس بازیگر نقش مونیکا رمبو اشاره کرد.

نیا داکوستا نیز وظیفه کارگردانی این قسمت را بر عهده خواهد داشت که به عنوان جوان‌ترین کارگردانی محسوب می‌شود که تا به امروز برای مارول آثار سینمایی تولید می‌کند. بسیاری وی را در ساخت تریلر جنایی جنگل کوچک (Little Woods) و فیلم ترسناک کندی من (Candyman) می‌شناسند که این آثار تحسین منتقدان را به همراه داشتند.

۳۷. آکوامن و پادشاهی گمشده (Aquaman and the Lost Kingdom)

تاریخ اکران: ۲۵ آذر ۱۴۰۱

بهترین فیلم های سال 2022 که حتما باید ببینیم

آکوامن و پادشاهی گمشده به عنوان آخرین فیلم ابرقهرمانی DC برای سال ۲۰۲۲ محسوب می‌شود. این قسمت دنباله فیلم آکوامن سال ۲۰۱۸ خواهد بود. این فیلم در آن سال توانست به محبوبیت زیادی دست پیدا کند و به پرفروش‌ترین فیلم دنیای توسعه پیدا کرده DC و همچنین پرفروش‌ترین فیلمی که طبق شخصیت‌های کمیک‌های DC ساخته شده تبدیل شد.

۳۸. آواتار ۲ (Avatar 2)

تاریخ اکران: ۲۵ آذر ۱۴۰۱

بهترین فیلم های سال 2022 که حتما باید ببینیم

بدون شک آواتار به عنوان یکی از معروف‌ترین فیلم‌های ۲۰ سال گذشته هالیوود محسوب می‌شود؛ زیرا این فیلم توانست به مدت یک دهه لقب پرفروش‌ترین فیلم تاریخ را از آن خود کند که البته سرانجام فیلم «انتقام‌جویان: پایان بازی» توانست این جایگاه را از آن خود کند. اکنون پس از ۱۳ سال دنباله این اثر سینمایی قرار است به نمایش درآید. در واقع قسمت دوم آن در سال ۲۰۲۲، قسمت سوم آن در سال ۲۰۲۴، قسمت چهارم در سال ۲۰۲۶ و قسمت پنجم نیز در سال ۲۰۲۸ اکران خواهد شد.

داستان آواتار ۲ از این قرار است که جیک سالی (سم ورثینگتون) و نایتیری (زوئی سالدانا) در پاندورا خانواده‌ای را تشکیل دادند و زمانی که دشمنان قدیمی آنها برمی‌گردند، آنها برای پیدا کردن خانه جدید سفری را آغاز خواهند کرد. از بازیگران جدید قسمت دوم آواتار می‌توان به کیت وینسلت، ادی فالکو و میشل یئو اشاره کرد.

۳۹. پروژه سوپر ماریو (Super Mario Project)

تاریخ اکران: ۳۰ آذر ۱۴۰۱

بهترین فیلم های سال 2022 که حتما باید ببینیم

در خصوص این فیلم سینمایی اطلاعات کمی وجود دارد. همچنین در خصوص نام آن نیز اطلاعاتی منتشر شده است، اما می‌دانیم که کریس پرت در این انیمیشن به عنوان شخصیت ماریو سخن خواهد گفت.

این فیلم اقتباسی از سری بازی‌های معروف ماریو خواهد بود که در آن ماریو به عنوان یک لوکش درون هزارتوهای زیرزمینی در حال حرکت بوده و با برادرش لوئیجی به دنبال نجات یک شاهزاده خانم اسیر شده است. همچنین شیگرو میاموتو که به عنوان طراح بازی معروف ژاپنی و خالق شخصیت ماریو شناخته می‌شود نیز در این پروژه سینمایی در لیست فیلمنامه‌نویسان حضور خواهد داشت.

۴۰. بلوند (Blonde)

تاریخ اکران: نامشخص

بهترین فیلم های سال 2022 که حتما باید ببینیم

بلوند به عنوان یک درام زندگی‌نامه‌ای محسوب می‌شود که طبق رمانی به همین نام بوده و روایتگر زندگی مرلین مونرو خواهد بود. آنا د آرماس که بسیاری وی را به عنوان بازیگر فیلم چاقوکشی و بلید رانر ۲۰۴۹ می‌شناسند در نقش مرلین مونرو نقش‌آفرینی خواهد کرد. آدرین برودی نیز به عنوان یکی دیگر از بازیگران این فیلم شناخته می‌شود. اندرو دامینیک کارگردانی این فیلم را بر عهده دارد. همچنین این فیلم نگاهی داستانی به بخش‌هایی از زندگی خصوصی مونرو خواهد داشت و قرار نیست فقط واقع‌گرایانه باشد.

۴۱. انولا هولمز ۲ (Enola Holmes 2)

تاریخ اکران: نامشخص

بهترین فیلم های سال 2022 که حتما باید ببینیم

انولا هولمز در سال ۲۰۲۰ با عنوان یک فیلم معمایی در شبکه نتفلیکس به نمایش درآمد که توانست نگاه بسیاری را به خود جلب کند و مورد تحسین منتقدان قرار بگیرد. همچنین این فیلم با ۷۶ میلیون خانوار مخاطب به یکی از پرتماشاگرترین آثار نتفلیکس در سال ۲۰۲۰ تبدیل شد.

از آنجایی که ماجراهای خواهر شرلوک هولمز برای حیلی‌ها سرگرم‌کننده بود، نتفلیکس تصمیم گرفت تا قسمت جدیدی از آن را تولید کند. بازیگران نقش‌های انولا و شرلوک برای بازی در قسمت دوم نیز حضور دارند و Harry Bradbeer نیز مجددا این قسمت را کارگردانی خواهد کرد. در خصوص زمان پخش این فیلم جزئیاتی منتشر نشده، اما قطعا در سال ۲۰۲۲ به نمایش درخواهد آمد.

۴۲. چاقوکشی ۲ (Knives Out 2)

تاریخ اکران: نامشخص

بهترین فیلم های سال 2022 که حتما باید ببینیم

فیلم چاقوکشی با بودجه ۴۰ میلیون دلار ساخته شد و با استقبال مخاطبان به آمار فروش ۳۰۰ میلیون دلاری دست پیدا کرد. نتفلیکس با توجه به موفقیت این فیلم تصمیم گرفت تا قسمت دوم آن را نیز بسازد. ریان جانسن همانند قسمت اول نویسنده و کارگردان قسمت جدید خواهد بود. همچنین دنیل کریگ دوباره در نقش کاراگاه بنویت بلانک نقش‌آفرینی خواهد کرد.

۴۳. پینوکیو (Pinocchio)

تاریخ اکران: نامشخص

بهترین فیلم های سال 2022 که حتما باید ببینیم

در سال ۲۰۲۰ دو پینوکیوی متفاوت به نمایش درخواهد آمد. اولی یک انیمیشن استاپ‌موشن خواهد بود که توسط گیرمو دل تورو ساخته شده و در سال ۲۰۲۲ توسط نتفلیکس پخش خواهد شد.

فیلم دیگر پینوکیو در سال ۲۰۲۲ در قالب یک لایواکشن-انیمیشنی اکران خواهد شد. رابرت زمکیس کارگردان این اثر خواهد بود و تام هنکس نیز به عنوان پدر ژپتو نقش‌آفرینی خواهد کرد. این فیلم که ترکیبی از انیمیشن و صحنه‌های فیلم‌برداری شده واقعی است به عنوان محصول جدید دیزنی در سال ۲۰۲۲ از طریق شبکه دیزنی پلاس به نمایش درخواهد آمد.

۴۴. پسر (The Son)

تاریخ اکران: نامشخص

بهترین فیلم های سال 2022 که حتما باید ببینیم

فیلم پسر روایتگر زندگی دشوار پیتر، شریک زندگی وی و نوزادشان است که همسر سابق پیتر به همراه پسر نوجوان آنها باعث می‌شود زندگی آنها بیش از پیش نابسامان شود. فلوریان زلر نویسنده و کارگردان این فیلم خواهد بود. وی همچنین طبق یک نمایش‌نامه دیگر خود در سال ۲۰۲۰ فیلم پدر را ساخت که توانست اسکار بهترین فیلم‌نامه اقتباسی را دریافت کند. همچنین این فیلم باعث شد تا آنتونی هاپکینز اسکار بهترین بازیگر نقش اصلی مرد را نیز به خود اختصاص دهد. آنتونی هاپکینز در این فیلم نیز حضور خواهد داشت.

۴۵. نویز سفید (White Noise)

تاریخ اکران: نامشخص

بهترین فیلم های سال 2022 که حتما باید ببینیم

نوآ بامباک که با آثاری چون فرانسیس ها (Frances Ha) و داستان ازدواج (Marriage Story) به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کرده کارگردانی فیلم نویز سفید را بر عهده دارد. این فیلم روایتگر داستان یک استاد دانشگاه و پدر ۴ فرزند خواهد بود. در واقع این فیلم یک سال از زندگی این استاد را به مخاطب نشان خواهد داد. آدام درایور نقش استاد را بر عهده خواهد داشت و گرتا گرویگ نیز به عنوان همسر وی نقش‌آفرینی خواهد کرد. این فیلم نیز در سال ۲۰۲۲ از شبکه نتفلیکس پخش خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس