به گزارش «اخبار خودرو»،یکی از مهمترین مسائل برای حرکت با سرعت بالا نداشتن اصطکاک است و بیشترین اصطکاک در دو نقطه صورت میگیرد.
یکی اصطکاک لاستیک با زمین که تلاش شده میزان آن بهکمترین حالت برسد تا ضمن کاهش اتلاف انرژی، اصطکاک مانع شتاب خودرو نشود. همچنین مورد دیگر که سبب کاهش سرعت خودرو میشود اصطکاک باد با بدنه است؛ بهطوری که بهعنوان مثال زمان حرکت خودرو با سرعت 50 کیلومتربرساعت بادی بههمان میزان بهسطح بدنه آن برخورد میکند و این برخورد سبب ایجاد مقاومتی میشود که تا حد زیادی از شتاب خودرو میکاهد و برای کاستن میزان مقاومت باد طراحان، بدنه خودرو را با خطوط تیز و کشیده و اغلب گرد طراحی میکنند و این خطوط علاوهبر زیبا کردن خودرو سبب میشود پایداری آن بیشتر شود. چراکه نیروی باد را روی سطح بدنه پخش میکند و سبب میشود خودرو چسبندگی بیشتری بهزمین داشته باشد.
چرا بیشتر خودروهای اسپرت و پرسرعت را نوکتیز و تهاجمی طراحی میکنند؟
یکی اصطکاک لاستیک با زمین که تلاش شده میزان آن بهکمترین حالت برسد تا ضمن کاهش اتلاف انرژی، اصطکاک مانع شتاب خودرو نشود. همچنین مورد دیگر که سبب کاهش سرعت خودرو میشود اصطکاک باد با بدنه است.