قطع خونریزی قاعدگی با روش های سنتی و خانگی


اگر خونریزی قاعدگی شما غیر طبیعی است و زیاد است، برای قطع کردن خونریزی می توانید از درمان های موثر خانگی هم استفاده کنید. در ادامه روش ها و راهکارهای قطع خونریزی قاعدگی با طب سنتی را توضیح می دهیم. خونریزی زیاد و سنگین در زمان قاعدگی دلایل زیادی دارد. چنانچه خونریزی شما به اندازه […] نوشته قطع خونریزی قاعدگی با روش های سنتی و خانگی...

اگر خونریزی قاعدگی شما غیر طبیعی است و زیاد است، برای قطع کردن خونریزی می توانید از درمان های موثر خانگی هم استفاده کنید. در ادامه روش ها و راهکارهای قطع خونریزی قاعدگی با طب سنتی را توضیح می دهیم.

خونریزی زیاد و سنگین در زمان قاعدگی دلایل زیادی دارد. چنانچه خونریزی شما به اندازه ای است که مجبور هستید هر 2 ساعت پد خود را عوض کنید یا از چند پد به صورت همزمان استفاده کنید می توانید برای قطع کردن خونریزی از درمان های خانگی استفاده کنید.

روش های قطع خونریزی با روش های درمان خانگی موثر

طب سنتی از زمان قدیم تا به حال در درمان خیلی از بیماری ها نقش داشته است. گیاهان موجود در طبیعت با خواصی که دارند و به دلیل نداشتن مواد شیمایی برای رفع بیماری ها مفید می باشند. خیلی از گیاهان دارویی برای رفع اختلالات قاعدگی و یا قاعدگی نامنظم و یا تسکین درد استفاده می شوند. در ادامه روش های استفاده از طب برای بند آمدن و قطع شدن خونریزی قاعدگی را توضیح می دهیم.

روغن نارگیل

یکی از مواد موثر برای کاهش خونریزی و قطع پریودی استفاده از روغن نارگیل است زیرا این روغن دارای اسید های چرب و آنتی اکسیدان های مختلف است و به همین دلیل خونریزی قاعدگی را کاهش می دهد. برای استفاده از آن یک یا دو قاشق غذاخوری روزانه آن را بخورید و یا برای خوش خورتر شدن آن می توانید در یک فنجان چای آن را بریزید و سپس بنوشید.

زنجبیل

چند روز قبل از شروع شدن پریودی زنجبیل را با آب بجوشانید و پس از صاف کردن عسل به آن اضافه کنید. زنجبیل با خاصیت ضد التهابی که دارد برای درمان قاعدگی مفید است.

قطع خونریزی قاعدگی با روش های سنتی و خانگی

شاه تره و بیدمشک

این دو ماده ترکیبی عال برای قطع خونریزی هستند و می توانید عرق شاه تره و بید مشک را یک هفته قبل از اینکه پریودی شما شروع شود به صورت روزانه به اندازه یک استکان در سنه نوبت استفاده کنید.

روغن بادام، مریم گلی و اسطوخودوس

3 قاشق چای خوری روغن بادام را با شش قطره مریم گلی و شش قطره اسطوخودوس ترکیب کنید و با روغن به دست آمده ناحیه شکم را خوب ماساژ دهید. اگر دو بار در روز این کار را انجام دهید تاثیر آن را بر کاهش و قطع خونریزی مشاهده می کنید.

ژلاتین و قطع خون ریزی

ژلاتین ماده ای به صورت پودری ات که در بندن آوردن خونریزی قاعدگی و کاهش آن تاثیر دارد. یک بسته از این پودر را با آب جوش مخلوط کنید و وقتی که ولرم شد آن را بنوشید. حدود 3 ساعت بعد از خوردن ژلاتین خونریزی بند می آید.

ریشه شیرین بیان برای قطع خون ریزی

ریشه این گیاه را در 2 فنجان آب به مت 15 دقیقه بجوشانید و سپس آن را صاف کنید. 5 روز قبل از شروع قاعدگی آن را میل کنید. شیرین بیان با خاصیت ضد قاعدگی که دارد برای کاهش و قطع خونریزی های شدید قاعدگی موثر است.

گیاه بومادران

برای مصرف کردن این گیاه نصف قاشق غذاخوری بومادران را با یک لیوان کامل آب مخلوط کنید. 10 روز قبل از شروع شدن قاعدگی روزانه یک بار آن را بنوشید. بومادران با خاصیتی که دارد رگ های خونی را منقبض می کند و در درمان قطع خونریزی و بیماری های مربوط به دستگاه تولید مثل زنانه موثر است.

گیاه مریم گلی

مریم گلی را بعد از شستن با آب به مدت 20 دقیقه در قوری دم کنید. این دمنوش را چند روز قبل از شروع شدن پریودی به اندازه یک یا دو فنجان در روز مصرف کنید. این گیاه طبعی سرد و طعمی تلخ دارد و در قطع خونریز موثر است.

ریشه گیاه سنبل ختایی

برای کاهش خونریزی و قطع شدن پریود گیاه سنبل ختایی موثر است. این گیاه طبع گرمی دارد و باعث تنظیم و متعادل شدن هورمون ها می شود برای مصرف سنبل ختایی یک قاشق چای خوری از ریشه را در یک فنجان آب جوش بخیسانید و پس از مدتی آن را صاف کنید و در طول روز دو بار از آن بنوشید.

زمان مراجعه به پزشک برای قطع خون ریزی قاعدگی

وجود لخته های بزرگ خونی، حس خستگی زیاد و تنگی نفس، داشتن خونریزی های بین قاعدگی از نشانه هایی است که در صورت مشاهده باید حتما به پزشک مراجعه کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور