حمله به جامعه مدنی فلسطین ؛ به نام «مبارزه با تروریسم» به کام «رژیم تروریست»


حمله به جامعه مدنی فلسطین ؛ به نام «مبارزه با تروریسم» به کام «رژیم تروریست»

هدف رژیم صهیونیستی از تعیین شش سازمان غیردولتی به عنوان «سازمان های تروریستی» تضعیف مبارزات فلسطینی ها برای آزادی است.

خبرگزاری شبستان،جهان اسلام: هدف رژیم صهیونیستی از تعیین شش سازمان غیردولتی به عنوان «سازمان های تروریستی» تضعیف مبارزات فلسطینی ها برای آزادی است.

در 22 اکتبر سال جاری میلادی ، وزارت دفاع اسرائیل دستور نظامی صادر کرد که بر اساس آن شش سازمان غیردولتی فلسطینی به عنوان سازمان های تروریستی معرفی شدند.

انجمن حمایت از زندانیان و حقوق بشر الضمیر ، الحق، مرکز تحقیقات و توسعه بیسان، دفاع از کودکان بین المللی-فلسطین، اتحادیه کمیته های کار کشاورزی و اتحادیه کمیته های زنان فلسطین از جمله این سازمان ها هستند.

این وزارتخانه با استناد به قانون ضد تروریسم فلسطین در سال 2016، این سازمان ها را به وابستگی به جبهه مردمی برای آزادی فلسطین که یک حزب سیاسی متهم کرده است.

آنها به طور خاص متهم به تشکیل شبکه ای از سازمان های فعال مخفی در جبهه بین المللی هستند و این در حالی است که رژیم اسرائیل هنوز هیچ مدرکی برای حمایت از ادعاهای خود ارائه نکرده است، اما برای فلسطینی ها واضح است که این آخرین تلاش اسرائیل برای مجرم انگاشتن جامعه مدنی فلسطین است.

این سازمان های خاص در سطح بین المللی به دلیل حقوق بشر و فعالیت های اجتماعی مهم خود مشهور هستند. برای مثال، الضمیر از زندانیان سیاسی فلسطینی و خانواده های آنها حمایت قانونی و اجتماعی می کند. سازمان دیگری به نام الحق، دهه ها را صرف مستندسازی نقض حقوق بشر توسط رژیم اسرائیل، جمع آوری داده های ارزشمند و برنده شدن جوایز بین المللی زیادی کرده است. اتحادیه کمیته های کار کشاورزی از کشاورزان فلسطینی در مواجهه با ظلم و دزدی زمین توسط رژیم اسرائیل حمایت می کند.

این حمله به سازمان‌های فلسطینی کم اتفاق نمی‌افتد. اتفاق اخیر آخرین تشدید کارزار سیستماتیک اسرائیل برای سرکوب جامعه مدنی فلسطینی است که بیش از هفت دهه ادامه داشته است.

پس از تاسیس تشکیلات خودگردان فلسطین بر اساس توافقنامه اسلو در دهه 1990، جامعه مدنی فلسطین نقش رهبری را در افشا و به چالش کشیدن جنایات رژیم اسرائیل بر عهده گرفت. بنابراین، سازمان‌های مدنی فلسطینی در خط مقدم مبارزات فلسطینی‌ها ظاهر شدند و این همان چیزی بود که آنها را در تیررس اسرائیل قرار داد.

اخیرا در یک دهه گذشته، تلاش‌های هماهنگی به رهبری گروه‌های غیردولتی مختلف صورت گرفته است که همراه با وزارت امور استراتژیک اسرائیل کار می‌کنند تا سازمان‌های غیردولتی فلسطینی را که در زمینه حقوق بشر فلسطینی کار می‌کنند، هدف قرار دهند و بدنام کنند.

تروریستی معرفی کردن این سازمان ها عملا فعالیت های سازمان ها را جرم تلقی می کند و به رژیم صهونیستی اجازه می دهد تا دفاتر آنها را ببنند، دارایی ها را تصرف کند، کارکنان را دستگیر کند و حتی تأمین مالی یا ابراز حمایت عمومی از فعالیت های آنها را ممنوع کند. همچنین می‌تواند اشخاص ثالث و شرکای خارجی را نسبت به تعامل با این سازمان‌ها و کار آنها مجرم تلقی کند.

این اولین بار نیست که رژیم صهیونیستی به دروغ برچسب تروریسم را بر سازمان ها یا افراد فلسطینی اعمال می کند. این برچسب اغلب توسط مقامات اسرائیلی و حامیان اسرائیل برای بدنام کسانی که در بربار نقض حقوق فلسطینیان مقاومت می کنند، استفاده می شود ، تاکتیک ساده ای که در عین حال بسیار می تواند می تواند موثر و مخرب باشد.

به عنوان مثال، سال گذشته اتحادیه اروپا اجرای یک بند بودجه را آغاز کرد که بر اساس آن، ذینفعان فلسطینی از حمایت مالی خود می‌خواهند همه افرادی را که برای آنها کار می‌کنند بررسی کنند تا اطمینان حاصل کنند که با هیچ یک از احزاب سیاسی فلسطینی در "فهرست تروریستی" خود درگیر نیستند. با توجه به اینکه تعداد قابل توجهی از احزاب سیاسی فلسطینی در لیست قرار دارند، این اقدام به منزله آزار و اذیت سیاسی است.

این حمله هماهنگ به جامعه مدنی فلسطین همچنین شامل اتهامات سوء استفاده از بودجه یا فساد در تلاش برای تحت فشار قرار دادن سرمایه‌گذاران بین‌المللی برای حذف حمایت مالی خود از گروه های فلسطینی است. این امر همچنین شامل یورش های منظم به دفاتر غیردولتی برای ارعاب کارکنان و شرکای آنها و ایجاد اختلال در کار آنها بوده است.

برای مثال ماه ژوئیه، نیروهای امنیتی اسرائیل به دفتر بین المللی دفاع از کودکان حمله کردند. این سازمان غیردولتی که با کودکان فلسطینی بازداشت شده توسط اسرائیل کار می کند، گزارش داد که سربازان اسرائیلی رایانه ها و فایل های مربوط به برخی از پرونده هایی را که در حال کار بر روی آنها است، برده اند.

این گروه همچنین در طول سال ها با حملات بی شماری به دفاتر خود مواجه شده است که شاهد آسیب و سرقت تجهیزات و پرونده ها بوده است. در مواجهه با سوء استفاده و ارعاب روزافزون رژیم اسرائیل، این سازمان ها و سایر سازمان ها به کار خود برای منافع مردم فلسطین ادامه داده اند.

اگرچه نهادها و شخصیت‌های مختلف بین‌المللی علیه نامگذاری تروریستی و در حمایت از فعالیت این سازمان‌های غیردولتی ظاهر شده‌اند، اما این کافی نیست. این اتفاق به دلیل چندین دهه معافیت اسرائیل از مجازات و عدم تمایل جامعه بین المللی به پاسخگویی از سوی این رژیم است. جامعه بین المللی باید نقش خود را به عنوان عامل جنایت اسرائیل به رسمیت بشناسد و در نهایت اقدامی قاطع در برابر نقض مکرر قوانین بین المللی توسط این رژیم انجام دهد.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | ماجرای پخش شدن عکس‌های نعیمه نظام دوست در ویلای کردان؛ غافلگیر شدن خانم بازیگر...