میشل عون: در مذاکره با اسرائیل، از حقوق خود عقب‌نشینی نخواهیم کرد


میشل عون: در مذاکره با اسرائیل، از حقوق خود عقب‌نشینی نخواهیم کرد

رئیس جمهور لبنان در دیدار یک هیأت رسانه‌ای شورای ملی رسانه تاکید کرد، بیروت در جریان مذاکرات غیر مستقیم با رژیم صهیونیستی، از حقوق خود عقب‌نشینی نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «العالم» ، دفتر ریاست جمهوری لبنان گزارش داد، عون در این دیدار به مذاکرات غیر مستقیم این کشور با رژیم صهیونیستی برای تعیین مرزهای دریایی، حوادث اخیر بیروت و وظایف رسانه‌ها پرداخته است.

وی گفت که در خصوص جنایات اخیر عناصر حزب «القوات اللبنانیه» به ریاست سمیر جعجع، با همه طرفها تماس گرفته بود تا وضعیت را آرام کند.

رئیس جمهور لبنان همچنین به مردم این کشور اطمینان داد که در مذاکرات غیر مستقیم با رژیم صهیونیستی، از حقوق خود عقب‌نشینی نخواهد کرد و امتیاز نخواهد داد و مردم لبنان به حق خود خواهند رسید.

منابع خبری صهیونیست اوایل مهر ماه گذشته خبر دادند که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، برای مذاکرات غیر مستقیم لبنان و رژیم صهیونیستی یک میانجی انتخاب کرد.

به گفته این منابع، رئیس جمهور آمریکا، «آموس هوچستین»، مشاور ارشد امنیت انرژی وزارت خارجه این کشور را به عنوان میانجی انتخاب کرد. هوچستین قرار است اختلافات بر سر مرزهای دریایی و منابع گازی دریای مدیترانه بین لبنان و رژیم صهیونیستی را حل کند.

آموس، اصالتا یهودی است و در فلسطین اشغالی متولد شده است. وی یکی از افراد بسیار نزدیک به بایدن است. پیش از این نیز برای تصدی منصب سفیر آمریکا در تل‌آویو نامزده شده بود.

رسانه‌های لبنانی نیز در ماه می گذشته خبر دادند که ششمین دور مذاکرات غیر مستقیم تل‌آویو و بیروت به زمان نامعلومی موکول شد.

دور پنجم این مذاکرات نیز بدون هیچ نتیجه‌ای به پایان رسید. ریاست جمهور لبنان هم دو هفته پیش خبر داد که این کشور به هر گونه اقدام رژیم صهیونیستی برای حفاری در مناطق دریایی مورد منازعه، پاسخ خواهد داد.

نبیه بری رئیس پارلمان لبنان نیز اخیرا گفت که رژیم صهیونیستی، توافق بر سر چارچوب مخصوص تعیین مرزهای دریایی را نقض کرده است.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403