بیت کوین تحریم‌های آمریکا را بی‌اثر می‌کند


بیت کوین تحریم‌های آمریکا را بی‌اثر می‌کند

کارشناسان اقتصادی شبکه خبری راشاتودی با اشاره به هشدار دولت آمریکا درباره استفاده جهانی از بیت کوین تأکید کردند که کشورها می‌توانند با استفاده از ارزهای دیجیتال وعدم استفاده از دلار، تحریم‌های آمریکا را بی‌اثر کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مکس کایزر و استیسی هربرت، کارشناسان اقتصادی شبکه خبری راشاتودی در برنامه تلویزیونی کایزر ریپورت به بررسی این موضوع پرداختند که چرا دولت جو بایدن هشدار داده است ارزهای دیجیتال تهدیدی برای تحریم‌های آمریکا هستند.

بر اساس این گزارش، دولت آمریکا تأکید کرده است که باید نحوه اعمال تحریم‌ها را به روز کند تا به عنوان یک ابزار موثر برای امنیت ملی این کشور باقی بماند.

مکس کایزر و استیسی هربرت با اشاره به این اظهارات، تأکید کردند که تحریم‌ها دیگر با بیت کوین بی‌اثر خواهند بود چرا که کشورها برای پرداخت و تسویه حساب فقط از دلار استفاده نخواهند کرد.

به گفته هربرت، اساساً بیت‌کوین دیپلماسی را به سمت درستی پیش می‌برد، به طور مثال اگر فقط یک کشور در جهان دارای بمب هسته‌ای باشد که بتواند مردم را از بین ببرد، در آن صورت هیچ وسیله مطمئنی برای بازدارنگی وجود ندارد. بنابراین، همه به هر چیزی که آن کشور دستور دهد پایبند هستند.

وی افزود که بنابراین، برنامه‌های تسلیحات هسته‌ای در سراسر جهان وجود دارد و این بازدارندگی را ایجاد می‌کند، به همین دلیل است که جنگ‌های کمتری بین قدرت‌های بزرگ به وجود می‌آید.

هربرت در ادامه گفت: اما در اینجا ما تنها یک ابرقدرت را از نظر ارز فیات و لایه پرداخت داشته‌ایم و اکنون بیت کوین باعث می‌شود که آن‌ها مجبور شوند به پای میز مذاکره بروند. آن‌ها باید توافق کنند چون تحریم‌ها دیگر به خوبی تاثیر گذار نیستند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم خطرناک و خونسردانه سرقت کابل های برق در خرمشهر / سارق جوان زمینگیر شد + عکس