کامیون های داف XG و داف XG پلاس معرفی شدند، پرچمداران جدید خودروساز هلندی


کامیون های داف XG و داف XG پلاس معرفی شدند، پرچمداران جدید خودروساز هلندی

شرکت تولید خودروهای سنگین داف که مقر آن در هلند است همواره با مدل داف XF نزد ایرانیان شناخته می‌شود. این کامیون طی چند سال اخیر نقش پرچمدار محصولات داف را ایفا می‌کرد اما اکنون با ورود داف XG و داف XG پلاس، جایگاه خود را به پرچمدار جدید تحویل...

شرکت تولید خودروهای سنگین داف که مقر آن در هلند است همواره با مدل داف XF نزد ایرانیان شناخته می‌شود. این کامیون طی چند سال اخیر نقش پرچمدار محصولات داف را ایفا می‌کرد اما اکنون با ورود داف XG و داف XG پلاس، جایگاه خود را به پرچمدار جدید تحویل می‌دهد و از این پس نقش محصولی میان‌رده را ایفا می‌کند.

داف XG یک محصول بلندپروازانه است که خودروساز هلندی با هدف تامین الزامات و مقررات آلایندگی اروپا به بازار عرضه می‌کند. همچنین کابین جدید و تجهیزات فناورانه مختلفی در این خودرو به کار گرفته شده‌اند که آن را نسبت به مدل‌های قبلی داف XF متمایز خواهند کرد.

مقررات جدید اتحادیه اروپا طول تریلرهای متصل شده به کامیون‌ها را کاهش می‌دهند تا میزان انتشار آلودگی ناشی از کشیدن تریلرهای بزرگ و سنگین کاهش یابد. در نتیجه سازندگان کامیون قاره سبز قادر هستند تا طول خودروها را افزایش دهند که حاصل آن راحتی بیشتر سرنشین خواهد بود.

داف XG و داف XG پلاس براساس پلتفرمی مشترک با داف XF توسعه یافته‌اند اما کابین آن‌ها مرتفع‌تر است. همچنین طراحان با افزایش طول، حجم کابین را افزایش داده‌اند تا داف XG یکی از بهترین کامیون‌های این کلاس در بخش فضای داخلی باشد. در صورتی که فضای کابین داف XG برای خریدار کافی نباشد، او قادر خواهد بود تا مدل داف XG پلاس را سفارش دهد تا از کابین بزرگتر و سقف مرتفع‌تر آن بهره ببرد.

کامیون های داف XG و داف XG پلاس معرفی شدند، پرچمداران جدید خودروساز هلندیداف XG

استفاده از تجهیزات پیشرفته همچون آینه دیجیتالی کابین و صندلی چرخان راننده سبب می‌شود تا راحتی فوق‌العاده‌ای را در این کامیون هلندی تجربه کنید. یک میز کشویی و تختخواب عریض نیز برای راحتی بیشتر راننده در نظر گرفته شده‌اند. علاوه برآن می‌توانید یک تخت برقی را به صورت آپشن برای داف XG و داف XG پلاس سفارش دهید. داف ویژگی‌های ایمنی مختلفی را برای این کامیون در نظر گرفته است، برای مثال در صورت برخورد از جلو کابین به سمت عقب حرکت می‌کند تا آسیب کمتری به راننده و سرنشین وارد شود. استفاده از جلوپنجره جدید و شیشه بزرگ نیز موجب افزایش 33 درصدی دید راننده نسبت به مدل‌های قبلی شده‌اند.

قدرت داف XG توسط دو پیشرانه تامین می‌شود که هر دو موتور به صورت اختصاصی توسط داف تولید شده‌اند. موتور نخست 11 لیتری با کد MX-11 است که برای مشتریان اروپایی در نظر گرفته شده است. مشتریان آمریکایی نیز نسخه قوی‌تر این کامیون را با موتور 13 لیتری MX-13 دریافت خواهند کرد. هر دو نسخه به همراه گیربکس AMT دوازده سرعته ZF عرضه خواهند شد.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها