روند کاهشی بیماران بستری مبتلا به کرونا در آذربایجان غربی چشمگیر نیست


روند کاهشی بیماران بستری مبتلا به کرونا در آذربایجان غربی چشمگیر نیست

ارومیه- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: روند کاهشی بیماران بستری مبتلا به کرونا در استان ایجاد شده ولی این روند در حال حاضر چشمگیر نیست.

دکتر جواد آقازاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: البته به موازات آن، تعداد مراجعان سرپایی به مراکز ۱۶ ساعته طی هفته های گذشته در آذربایجان غربی افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: پنج هفته در آذربایجان غربی به علت موج پنجم کرونا، بیش از ۲ هزار بیمار در بیمارستان های استان بستری بودند و کادر بهداشت و درمان روزهای سختی را پشت سر گذاشت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی ادامه داد: وضعیت استان بسیار شکننده است و اگر رعایت نکنیم ممکن است شاهد موج ششم باشیم.

آقازاده با اشاره به اینکه در نوع دلتا بیشترین علت گرفتاری تجمعات خانوادگی بود، بیان کرد: این تفکر که هرکسی واکسن می‌زند، به بیماری مبتلا نمی شود اشتباه است زیرا افرادی که واکسن می زنند نیز ممکن است به بیماری مبتلا شوند اما از شدت بیماری کاسته می شود و یا در بیمارستان بستری نمی شود.

وی گفت: در موج سوم، طی یک روز ۶۰ نفر فوت می شدند که آمار وحشتناکی بود ولی در موج پنجم با وجود اینکه قدرت و شدت بیماری زیاد بود، به دلیل واکسیناسیون فوتی نسبت به موج سوم پایین بود.

وی تاکید کرد: دُز سوم واکسن کرونا را به کادر بهداشت و درمان تزریق می کنیم و پس از آن نوبت سالمندان است.

به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی موج پنجم را پشت سر گذاشته و با توجه به کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی، احتمال وقوع موج ششم زیاد است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور