قم، اینگونه خود را برای سالروز ورود کریمه اهل بیت(ع) آماده می کند


قم، اینگونه خود را برای سالروز ورود کریمه اهل بیت(ع) آماده می کند

معاون فرهنگی حرم مطهر حضرت معصومه(س) به تشریح فعالیت های این آستان در ایام تاریخی ورود حضرت به قم پرداخت.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی احمدی، معاون فرهنگی حرم مطهر حضرت معصومه (س)، امروز در جمع خبرنگاران قم، با اشاره به اینکه شعار محوری این ایام «سلام ای دختر موسی بن جعفر» است، عنوان کرد: سلام به معنای عرض ارادت و ایجاد یک ارتباط عاطفی مثبت است.
وی بیان کرد: «امتداد یاری» زیر شعار این ایام است که توسط بخش های مختلف مورد اهتمام قرار می‌گیرد تا با توجه به اینکه در سال شمسی جاری دو نیمه شعبان وجود دارد این یاری، امتدادی تا ظهور حضرت مهدی(عج) داشته باشد.
وی با بیان اینکه در ایام معصومیه ۷۰عنوان برنامه در حرم حضرت معصومه (س) برگزار می‌شود، اظهار کرد: با توجه به این که فشار تحریم‌ها در این ایام به اوج رسیده و آستان مقدس نیز از این امر مستثنی نیست اما برنامه‌های متعددی رقم می‌خورد و هیچ‌گونه برنامه قرآنی و معارفی تعطیل نشده است.
وی ادامه داد: در شب سالروز ورود ایشان محفل شعر قرار فاطمی با حضور شاعرانی نظیر صابر خراسانی، هادی جانفدا، حمید برقعی و وحید قاسمی برگزار می‌شود همچنین سلام همگانی ساعت ۱۱ صبح در سطح شهر توسط بلندگوی‌های میادین، مساجد و رادیو معارف پخش می‌شود.
معاون فرهنگی حرم مطهر حضرت معصومه (س) افزود: برگزاری جشن همراهی در شبستان امام خمینی (ره) و۱۷ محله و بوستان سطح شهر، محفل شعر خوانی در ایام شهادت حضرت معصومه (س)، برگزاری مسابقات گوناگون از جمله «ای دختر موسی بن جعفر« در مقاطع سنی کودک و نوجوان از دیگر برنامه‌های این ایام است.
وی اظهار کرد: بازدید رایگان از موزه حرم حضرت معصومه(س)، بازدید نیم بها در ایام معصومیه، نمایشگاه حریم حرم (نمایش پلن‌های زندگی حضرت معصومه (س))، دوره آموزش شخصیت شناسی حضرت معصومه (س) ویژه عموم، کارگاه خوشنویسی با موضوع القاب حضرت و با حضور خطاطان، تولید محصولات رسانه‌ای به زبان‌های اردو، انگلیسی، عربی، ترکی، اسپانیایی، پرتغالی و برگزاری مراسم عزاداری به زبان اردو، عربی آذری از دیگر برنامه‌های آستان مقدس کریمه اهل بیت (س) است.
حجت الاسلام احمدی در رابطه با فیلم حضرت معصومه (س) به کارگردانی جواد افشار گفت: مشاوره محتوایی این فیلم با آستان مقدس است و به گفته تهیه کننده این فیلم، سه سال زمان برای تولید آن لازم است.
وی بیان کرد: شناخت اسلام، تشیع و انقلاب اسلامی بیشترین سوالات مطرح شده از بخش بین الملل حرم حضرت معصومه (س) است همچنین مسئولین این بخش، بخش‌های مختلف حرم حضرت معصومه (س) را به زائر توریست‌ها معرفی می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه دو اتاق عقد در حرم وجود دارد که سالانه حدود دو هزار عقد در آن انجام می‌شود، گفت: به زوجینی که در حرم حضرت معصومه(س) عقد می کنند تابلویی معنوی ارایه می‌شود همچنین به مشاورین مرکز معرفی می‌شوند و سالانه دوره‌های مشاوره‌ای برای آنان برگزار می‌شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)