نقطه منفی که دیروز دوباره سر باز کرد


نقطه منفی که دیروز دوباره سر باز کرد

در مورد هر تغییری که به طور حاد در جامعه ما اتفاق می‌افتد، بیش از اینکه عقلانیت حکومت کند، اقتصاد و روحیه ی احتکار حکومت می‌کند.

اختلال روز گذشته در جریان سوخت رسانی در کشور و استان قم رفع شد ولی مسایلی رخ داد. از جمله حجم گسترده شایعات، خبرچرخانی ها و روایت های نادرست تا حمله احساسی مردم به جایگاه های توزیع سوخت.

به همین منظور برای شفافیت این موضوع به سراغ یکی از جایگاه های سوخت در مرکز شهر رفتیم که اتفاقا روند سوختگیری به صورت فعال انجام میشد، اما صف سوخت گیری به شدت شلوغ بود.

محمدرضا ده پرور رئیس جایگاه سوخت مهرگان قم در گفت و گو با خبرنگار ایسنا بیان کرد: روند سوخت گیری از ساعت 18 عصر روز سه شنبه فعال شده است.

وی با بیان اینکه سوخت گیری صرفا با تعرفه ی آزاد و به صورت دستی انجام می شود، تصریح کرد: هیچ محدودیتی مبنی بر ارائه ی بنزین در جایگاه ها وجود ندارد.

رئیس جایگاه سوخت مهرگان قم بر عدم نگرانی مردم مبنی بر وجود سوخت تاکید کرد و گفت: سوخت به صورت فراوان وجود دارد و مردم نگران تمام شدن بنزین نباشند.

سایر جایگاه های سوخت واقع در مراکز پر تردد شهر نیز همین وضعیت را داشتند و سوخت گیری به صورت دستی انجام می شد اما آنچه عجیب بود هجوم مردم برای انجام سوخت گیری بود.

این در حالی بود که شهروندان علاوه بر پر کردن باک بنزین خودرو های خود، با دبه و بطری در صف های طولانی می ایستادند تا سوخت احتکار کنند.

اما ماجرا به همینجا ختم نشد و شایعات متعدد مبنی بر گرانی بنزین سبب شد تا مردم تا نزدیک سحر در جایگاه های سوخت صف های طولانی ببندند و چندیدن بطری را مملو از بنزین کنند.

البته باید خاطر نشان کرد که در مورد هر تغییری که به طور حاد در جامعه ما اتفاق می‌افتد بیش از اینکه عقلانیت حکومت کند، اقتصاد حکومت می‌کند.

حتی اگر بتوانیم 100 تا 500 لیتر بنزین هم با اختلاف قیمت بالا ذخیره کنیم، به صورت زیادی سود نکرده‌ایم، مضاف بر اینکه این بنزین باید فضایی را اشغال کند، ما مجبوریم خطر نگهداری از آن را به جان خود و خانواده مان بخریم و در صورت رخداد حادثه، مخارج هنگفت جانی و مالی بپردازیم، پس با اندکی تفکر می‌شود نتیجه گرفت که عقلانیتی در این کار وجود ندارد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟