مطب هایی که کارتخوانشان را دوست ندارند/ برخورد جدی نظام پزشکی با متخلفین


مطب هایی که کارتخوانشان را دوست ندارند/ برخورد جدی نظام پزشکی با متخلفین

رئیس سازمان نظام پزشکی استان قم به وجود دستگاه کارتخوان در مطب اکثر پزشکان اشاره و تصریح کرد: اگر گزارشی مبنی بر عدم استفاده پزشک از دستگاه کارت خوان از طرف مردم صورت گیرد، نظام پزشکی به سرعت به این موارد رسیدگی خواهد کرد.

درست در همین روزها که به دلیل شیوع ویروس کرونا مردم مراجعه بیشتری به مطب پزشکان دارند، بازهم شاهد عدم وجود دستگاه کارتخوان در برخی از این مطب ها هستیم.

در ابتدا به سراغ مطب یک پزشک متخصص رفتیم، بیماران سرتاسر مطب نشسته بودند و برخی نیز به دلیل کمبود فضا، مجبور بودند در طبقه همکف منتظر باشند، منشی پزشک که خیلی هم سرش شلوغ بود از بیماران برای ارائه نوبت صرفا پول نقد مطالبه می کرد و به آنهایی که پول نقد همراه نداشتند توصیه می کرد از دستگاه عابر بانک سر خیابان پول نقد دریافت کنند، این درحالیست که روی میز منشی مطب دستگاه کارت خوان موجود بود.

وقتی از او دلیل این کار را جویا شدیم پاسخ داد که دستگاه کارت خوان امروز خراب است.

یکی از بیماران که بنابر بیماری خود دو سه باری به این مطب مراجعه کرده بود به ما گفت که دفعات قبلی هم منشی به او همین حرف را زده بوده و هربار از وی پول نقد دریافت کرده است.

اما این تنها مطبی نبود که از دستگاه کارتخوان استفاده نمی کرد، یک پزشک تغذیه که این روزها سرش حسابی شلوغ است هم از بیماران خود صرفا پول نقد دریافت می کند و البته این موضوع صرفا به دو پزشک در استان محدود نمی شود.

وقتی از مردم دلیل عدم اعتراض شان به این وضعیت را پرسیدیم، پاسخ دادند که به سختی از این پزشک نوبت گرفته اند و به این دلایل حاضر نیستند که همین نوبت را هم فدای کارتخوان دکتر کنند.

با توجه به اینکه مجلس شورای اسلامی برای پیشگیری از فرار مالیاتی پزشکان، قانون الزام پزشکان در استفاده از دستگاه "پوز" را تصویب کرد؛ طبق این قانون، تمام صاحبان حرف و مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی که مجوز فعالیت آنها توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان نظام پزشکی ایران یا سازمان نظام دامپزشکی ایران صادر می‌شود، مکلفند در چارچوب آیین‌نامه تبصره(2) ماده(169) قانون مالیات‌های مستقیم مصوب 4/12/1366 و اصلاحات و الحاقات بعدی آن از ابتدای سال 1398 از پایانه فروشگاهی استفاده کنند.

در این راستا دکتر سیدحسن عادلی رئیس سازمان نظام پزشکی قم در گفتگو با ما گفت: قم از لحاظ رعایت مالیات پزشکان رتبه اول در کشور را دارد و این به این معناست که فرار مالیاتی در جامعه پزشکی قم وجود ندارد.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان قم در ادامه به وجود دستگاه کارتخوان در مطب اکثر پزشکان اشاره کرد و تصریح کرد: اگر گزارشی مبنی بر عدم استفاده پزشک از دستگاه کارت خوان از طرف مردم صورت گیرد، نظام پزشکی به سرعت به این موارد رسیدگی خواهد کرد.

وی همچنین توصیه کرد: مردم می توانند در صورت مشاهده این تخلف، از خدمات پزشک استفاده کنند و بعدا این تخلف را به سازمان نظام پزشکی استان گزارش دهند تا سریعا برخورد لازم صورت گیرد.

اما آنچه حائز اهمیت است، آگاهی مردم برای پیگیری مطالبات خود است، مردم باید در صورت مشاهده این قبیل تخلف ها سریعا پیگیری های لازم را انجام دهند تا دیگر چنین تخلفاتی رخ ندهد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عجیب  الناز شاکردوست در یک مراسم رسمی! + عکس