کمک 22 میلیارد تومانی به نیازمندان از طریق مراکز نیکوکاری


کمک 22 میلیارد تومانی به نیازمندان از طریق مراکز نیکوکاری

رئیس اداره هماهنگی موسسات خیریه و تشکلهای مردمی کمیته امداد کردستان گفت: طی 6 ماهه نخست امسال 22 میلیارد تومان از طریق مراکز نیکوکاری استان به نیازمندان مساعدت شده است.

مرتضی پوریا در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هم اکنون 129 مرکز نیکوکاری در سطح استان کردستان مشغول به فعالیت است؛ اظهار کرد: این مراکز با هدف شناسایی نیازمندان و جمع آوری کمک‌های نیکوکاران برای اهداء به خانواده‌های نیازمند ایجاد شده است.

وی افزود: مراکز نیکوکاری با عناوین محله ای-مشارکتی، تخصصی فرهنگی، اشتغال و کارآفرینی و زکات بر اساس نوع نیازهای مددجویان در حال فعالیت می‌باشند.

پوریا گفت: در 6 ماهه نخست امسال از طریق مراکز نیکوکاری استان22 میلیارد تومان کمک جمع آوری شده است.

وی تصریح کرد: 5 میلیارد تومان از این مبلغ کمک نقدی، 17 میلیارد تومان کالا و 19 میلیون تومان نیز در قالب خدمات و تخفیفات به نیازمندان بوده است.

رئیس اداره هماهنگی موسسات خیریه و تشکل‌های مردمی کمیته امداد کردستان با بیان اینکه اطلاعات تعداد 21 هزار خانوار نیازمند در سیستم جامع شبکه‌های مردمی ثبت شده است، عنوان کرد: از ابتدای سالجاری تعداد 6 هزار نیازمند توسط این مراکز شناسایی شده است.

وی ادامه داد: این مراکز از طریق مساعدت‌های خیران و نیکوکاران بدلیل اعتماد و شفافیت عملکرد، در سرفصل هایی همانند امور فرهنگی ، بهداشت و درمان ، جهیزیه و تامین معیشت فعالیت دارند.

پوریا از دیگر برنامه‌های در حال پیگیری این مراکز را، در اختیار گذاشتن سیستم جامع شبکه‌های مردمی به صورت رایگان به موسسات خیریه همسو و متقاضی با هدف رعایت عدالت اجتماعی و جلوگیری از موازی کاری عنوان کرد و افزود: تاکنون تعداد 3 موسسه خیریه در شهرستان‌های سنندج و بانه در سامانه یاد شده ثبت و کد کاربری دریافت نموده‌اند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا