افزایش یازده درصدی سرقت‌ها در کرمانشاه


افزایش یازده درصدی سرقت‌ها در کرمانشاه

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه از افزایش یازده درصدی سرقت ها در کرمانشاه در هفت ماهه امسال نسبت به مشابه سال قبل خبر داد.  

علیرضا دلیری در نشست امروز(پنجم آبان) ستاد کنترل مجرمین حرفه ای و سابقه دار در کرمانشاه، به ارائه گزارشی از آمار وقوع جرائم در کرمانشاه در هفت ماهه ابتدایی امسال پرداخت و اظهارکرد: در این مدت میزان سرقت ها در کرمانشاه نسبت به مشابه سال قبل حدود یازده درصد افزایش داشته است.

وی افزود: در مقابل افزایش سرقت ها، ۲۵ درصد هم آمار کشفیات و ۱۴ درصد آمار دستگیری ها افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه در ادامه از رشد ۳۳ درصدی نزاع های فردی و ۴۶ درصدی نزاع های جمعی در کرمانشاه طی این مدت خبرداد و گفت: در بخش نزاع های مسلحانه هم دو درصد افزایش داشته ایم.

وی افزود: در همین مدت ۲۶ مورد وقوع قتل را در این شهرستان داشته ایم که سال گذشته آمار همین تعداد بوده است.

دلیری در ادامه با بیان اینکه طی این مدت طرح های پیشگیرانه و مقابله ای با جرائم در کرمانشاه اجرا شده، گفت: اجرای این طرح ها باعث شده تا نگاه بازگشت امنیت را در بین مردم داشته باشیم.

تیراندازی امنیتی در کرمانشاه نداریم

در ادامه این نشست، سید نجم الدین حسینی جانشین پلیس امنیت عمومی استان نیز آمار بالای وقوع تیراندازی در کرمانشاه را مرتبط با افزایش ورود سلاح های گرم به استان دانست و افزود: میزان ورود انواع سلاح به استان در هفت ماهه امسال به نسبت سال گذشته حدود ۲۷ درصد رشد داشته که در بخش سلاح های جنگی این میزان حدود ۱۰۰ درصد افزایش نشان می دهد.

وی تاکید کرد: نیروی انتظامی استان از ابتدای امسال در بحث مبارزه با قاچاق سلاح حدود ۱۲ طرح اجرا کرده که منجر به کشف تعداد قابل توجهی محموله و انهدام باند شده است.

جانشین پلیس امنیت عمومی استان ادامه داد: در شهرستان هایی که در مسیر ورود سلاح به کرمانشاه هستند آمار تیراندازی ها بیشتر است، با این وجود اقدامات کنترلی زیادی نیز انجام می گیرد.

وی میزان وقوع تیراندازی ها در شهر کرمانشاه را ۱۳ درصد بیشتر نسبت به مشابه سال قبل دانست و گفت: در مقابل حدود ۲۸ درصد افزایش کشفیات تیراندازی ها را در کرمانشاه داشته ایم و ۴۳ درصد هم دستگیری ها افزایش پیدا کرده است.

حسینی تاکید کرد: تیراندازی هایی که در سطح شهر کرمانشاه می شود بیشتر به دلیل اختلافات مالی و خانوادگی است و خوشخبتانه تیراندازی امنیتی نداریم.

قادری فصیح معاون دادستان در نظارت بر ضابطین نیز در این نشست مهمترین عامل وقوع تیراندازی ها در کرمانشاه را قدرت نمایی و کم نیاوردن طرفین یک دعوا در مقابل هم دانست و گفت: برای کاهش آمار تیراندازی ها در استان علاوه بر برخوردهایی که از سوی دستگاه قضایی و نیروی انتظامی صورت می گیرد، باید با همراهی سایر دستگاه های فرهنگی یک فرهنگ سازی در استان انجام شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید