اتحادیه کشورهای اسلامی تشکیل شود


اتحادیه کشورهای اسلامی تشکیل شود

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت کرمانشاه خواستار تشکیل اتحادیه کشورهای اسلامی شد.

حجت الاسلام حجت الله فاضلی در نشستی خبری که امروز(پنجم آبان) برگزار شد، وحدت را مهمترین عامل برای هراس دشمن از جامعه اسلامی دانست و اظهار کرد: اگر وحدت جامعه اسلامی به شکل عملی در همه ابعاد ایجاد شود، قدرت جهان اسلام قابل تصور نیست.

وی افزود: وحدت جامعه اسلامی تاکنون توانسته در خنثی سازی توطئه ها و نقشه های دشمنان تاثیر زیادی داشته باشد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت کرمانشاه با بیان اینکه دشمن نهایت تلاش خود را برای تفرقه افکنی بین جامعه اسلامی بکار می گیرد، گفت: آنطور که خود سران استکبار می گویند، برای تفرقه افکنی و اختلاف بین جامعه اسلامی هزینه های زیادی هم می کنند.

وی با تاکید براینکه اقدامات برای تحکیم وحدت بین جامعه اسلامی باید از حد کنفرانس ها و نشست ها فراتر رود، اعلام کرد: میزان هجمه ها و شبهاتی که برای ایجاد شکاف و خدشه در وحدت بین جامعه اسلامی می شود بسیار است، بنابراین باید اقدامات جدی مهمی در دستور کار قرار گیرد.

فاضلی با بیان اینکه در شرایط کنونی همه افراد جامعه اهل تشیع و تسنن باید روی مقوله وحدت تاکید داشته باشند، گفت: در این راستا امروز مهمترین معروف دعوت به وحدت و مهمترین نهی از منکر هم برحذر کردن از تفرقه، نزاع و مشاجره بین شیعه و سنی است.

وی به تاکیدات مقام معظم رهبری و علما و مراجع تقلید مبنی بر لزوم وحدت در جامعه اشاره کرد و افزود: این نوع نگاه مسئولین و علمای دینی کشور باعث شده تا وحدت در کشور ما ملموس‌تر از سایر نقاط دنیا باشد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت کرمانشاه در ادامه خواستار تشکیل اتحادیه کشورهای اسلامی شد و گفت: امروزه غربی ها با تشکیل اتحادیه هایی همچون اتحادیه اروپا، ناتو و ... در حوزه های سیاسی، اقتصادی، نظامی و... رویه های خود را بر دیگر کشورها بویژه کشورهای جهان سوم استیلا می دهند، بنابراین بنظر می رسد کشورهای اسلامی در این زمینه غفلت داشته اند و آنها نیز باید با تشکیل اتحادیه اسلامی خود را در جهان نشان دهند.

وی اعلام کرد: دود آتشی که اکنون در چشم کشورهای جامعه اسلامی می رود، نتیجه نقشه کشورهای استکباری از آمریکا و اسرائیل گرفته تا کشورهای غربی است که بدنبال آن هستند کشورهای اسلامی روی آرامش را به خود نبینند.

فاضلی یادآورشد: باید برای خنثی سازی نقشه های دشمنان جدی باشیم و بیشتر کار کنیم.

وی در خاتمه به نقش رسانه ها در ایجاد وحدت در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: رسانه ها می توانند با هم اندیشی، همراهی و هم گرایی وحدت بین جامعه اسلامی را تقویت کنند و در این مقوله جهانی فکر کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی