دولت سیزدهم مصمم است که ارز 2 نرخی نباشد


دولت سیزدهم مصمم است که ارز 2 نرخی نباشد

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی یکی از عوامل ایجاد فساد اقتصادی را تفاوت قیمت ارز دانست و گفت: دولت سیزدهم مصمم است که ارز دو نرخی نباشد.

عبدالرضا مصری در نشست با فعالین اقتصادی کرمانشاه که امروز ( پنجم آبان) با موضوع رفع تعهدات ارزی برگزار شد، یکی از چالش‌های اقتصاد کشور که زمینه‌ساز بروز فساد شده را تک نرخی نبودن ارز دانست و از تصمیم جدی دولت برای تک نرخی شدن آن یاد کرد.

وی ادامه داد: همچنین تفاوتی که بین ارز نیمایی و بازار آزاد وجود دارد بی معنا است و این موضوع نیز باید با همراه کردن صرافی ها حل شود.

نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اگرچه ممکن است حرکت به سوی ارز تک نرخی تبعاتی هم داشته باشد، اما به هر حال به منزله دارویی برای اقتصاد است که عوارض کم آن اجتناب‌ناپذیر خواهد بود.

مصری سپس از مشکلات ارزی که صادرکنندگان با آن مواجه شده‌اند یاد کرد و افزود: از مخالفین ۱۰۰ درصد سخت‌گیری های رفع تعهدات ارزی هستم و در گذشته نیز برای تسهیل‌گری در این زمینه تلاش کردم.

وی اظهار کرد: قوانین و دستورالعمل های متعددی که در این زمینه صادر شده راه حرکت را برای صادرکنندگان کند کرده و ترمز فعالیت آنها را کشیده است.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با انتقاد از اینکه متاسفانه مسئولین به جای آنکه به شتاب حرکت فعالان اقتصادی کمک کنند فقط ترمز کشیدن را بلدند، خاطرنشان کرد: این ترمز کشیدن ناشی از آن است که ما بلد نیستیم خوب فرمان را دست بگیریم و هرکجا نیاز بود، بپیچیم.

مصری از معضلاتی که صادرکنندگان برای بازگشت ارز از طریق صرافی ها با آن مواجه شدند هم یاد کرد و ادامه داد: لازم است اتاق بازرگانی صرافی خود را راه‌اندازی کند.

وی با بیان اینکه این صرافی باید شبکه‌ای گسترده در سراسر کشور باشد، خاطرنشان کرد: صرافی اتاق بازرگانی هم به صادرکنندگان اطمینان خاطر می‌دهد و هم در کشورهای دنیا به عنوان یک صرافی معتبر شناخته خواهد شد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اشاره ای هم به لزوم برگزاری مستمر جلسات بخش خصوصی با نمایندگان مجلس در سراسر کشور داشت و گفت: این امر باعث می‌شود نمایندگان مجلس در جریان امور مختلف قرار بگیرند و مسلط باشند.

مصری گفت: فردی که وارد مجلس می‌شود نهایتا در یک یا دو موضوع سررشته دارد و به زمان نیاز دارد تا در امور اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و ... مسلط شود.

مصری معتقد است، اگر نمایندگان در جریان همه امور قرار بگیرند، دیگر به سادگی به هر موضوعی رای نمی‌دهند.

نکته پایانی که مصری از آن انتقاد کرد کسب رتبه نامناسب کرمانشاه در بهبود فضای کسب و کار بود که عمدتا توسط بخش دولتی ایجاد شده است.

وی اظهار کرد: ۹۰ درصد سخت‌گیری هایی که در فضای کسب و کار صورت می‌گیرد ریشه فرهنگی دارد و ۱۰ درصد آن ناشی از نگرانی دستگاه‌های نظارتی است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید