کدام بیماران کرونایی به سی‌تی‌اسکن نیاز دارند؟


کدام بیماران کرونایی به  سی‌تی‌اسکن  نیاز دارند؟

یک متخصص بیماریهای عفونی با بیان اینکه همه بیماران مبتلا به کرونا به سی تی اسکن نیاز ندارند، گفت: استفاده از این روش تنها با تشخیص پزشک و برای دسته ای از بیماران که علائم خاص از جمله کاهش سطح اکسیژن داشته باشند، تجویز می شود.

دکتر علیرضا جانبخش در گفت و گو با ایسنا، با اینکه هر بیمار کرونایی لزوما نیاز به استفاده از سی تی اکسن ندارد، گفت: این روش تشخیصی تنها برای دسته ای از این بیماران تجویز می شود که از جمله مهمترین آنها بیمارانی هستند که سطح اکسیژن آنها پایین‌تر از 93 درصد است.

وی افزود: همچنین از این روش در بیمارانی که دچار فیبروز ریه شده اند استفاده می شود تا ارزیابی دقیق تری از وضعیت ریه آنها به عمل آید.

جانبخش گفت: همچنین از این روش در بیمارانی که دچار اختلال ناگهانی می شوند استفاده می شود. بطور مثال اگر بیمار مبتلا به کرونا یکباره دچار تنگی نفس شود بلافاصله جهت تشخیص سوراخ شدگی، عفونت، خونریزی و یا هر عارضه دیگر در ریه، برایش انجام سی تی اسکن تجویز می شود.

این متخصص بیماری های عفونی با بیان اینکه استفاده از سی تی اسکن در زمینه تشخیص ابتلا به کرونا هم استفاده می شود، گفت: برخی افراد که علائم کرونا را داشته، اما تست PCR آنها منفی می شود، جهت تشخیص دقیق بیماری انجام سی تی اسکن برای آنها تجویز می شود.

وی افزود: همچنین برای افرادی که سطح اکسیژن خون آنها زیر 93 درصد است در خصوص ارزیابی جهت لزوم بستری بیمار، انجام سی تی اسکن تجویز می شود.

جانبخش خاطرنشان کرد: جهت احصا نتیجه مطلوب از سی تی اسکن حداقل باید سه روز از شروع علائم کرونا در فرد گذشته باشد و سپس اقدام به سی تی اسکن نماید.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس