بررسی آخرین وضعیت عرضه بنزین در چهارمحال و بختیاری


بررسی آخرین وضعیت عرضه بنزین در چهارمحال و بختیاری

شهرکرد- ایرنا- پس از ایجاد اختلال در سامانه‌های هوشمند جایگاه‌های سوخت سراسر کشور و به تبع آن در چهارمحال و بختیاری، اکنون 88 درصد جایگاه‌های سوخت این استان فعال شده است و مشکلی در خصوص عرضه بنزین با نرخ آزاد وجود ندارد و به گفته مسوولان سامانه‌های هوشمند نیز از امروز چهارشنبه وارد مدار می‌شود.

به گزارش ایرنا، پیش از ظهر سه‌شنبه اختلال در سامانه هوشمند سوخت باعث ایجاد صف‌های طولانی و تراکم خودروها در پمپ‌های بنزین‌ سراسر کشور شد اما به فاصله کمی، مسوولان امر با دستی و آفلاین کردن سامانه هوشمند سوخت، آنها را به مدار توزیع بازگرداندند.
اختلال در سامانه هوشمند سوخت باعث شد کارت‌های سوخت در سامانه شناسایی نشود و دریافت بنزین با مشکل مواجه باشد.
جایگاه‌های سوخت در چهارمحال و بختیاری در ساعات ابتدایی با صف‌های به نسبت طولانی روبرو شد اما پس از چند ساعت مشکل برطرف شد.

یکی از جایگاه‌داران فعال در جایگاه سوخت واقع در ورودی شهرکرد در خصوص اختلال رخ داده و آخرین وضعیت این جایگاه به خبرنگار ایرنا گفت: روز سه‌شنبه در ساعات ابتدایی وقوع اختلال با صف‌های طولانی روبرو شدیم اما پس از مدتی با قطع کردن سامانه هوشمند و دستی کردن جایگاه مشکل برطرف شد و عرضه بنزین آزاد فعال شد.

احمدی افزود: امروز نیز جایگاه وارد مدار شده است و به گفته مسوولان به زودی سامانه هوشمند نیز فعال می‌شود و مردم می‌توانند به هر دوشکل آزاد و سهمیه‌ای بنیزین دریافت کنند و مشکل خاصی در این جایگاه سوخت وجود ندارد.

وی در خصوص اینکه گفته شده برخی ساعات قطعی برق در جایگاه‌های سوخت وجود داشته است نیز تصریح کرد: برق این جایگاه برقرار است و مشکلی در خصوص قطعی برق وجود ندارد.

چهارمحال و بختیاری دارای ۵۵ جایگاه سوخت است که در سراسر این استان پراکنده است و بنا بر گزارش‌های رسیده در هیچ یک از این جایگاه‌ها مشکلی برای عرضه بنزین با نرخ دوم (آزاد) وجود ندارد و تنها برخی جایگاه‌ها در مناطق دوردست هنوز فعال نشده است.

به گفته سرپرست شرکت پخش فراورده‌های نفتی منطقه چهارمحال و بختیاری اکنون ۸۸ درصد جایگاه‌های سوخت وارد مدار هستند و به صورت آزاد بنزین عرضه می‌کنند.

محمد فاضلی افزود: جایگاه‌های اصلی استان از بعدازظهر سه‌شنبه وارد مدار شدند و با تلاش‌های صورت گرفته اکنون تمامی جایگاه‌های اصلی استان فعال هستند اما جایگاه‌هایی که مراجعه به آنها کم است و یا قدیمی و به صورت تلمبه‌ای هستند هنوز وارد مدار نشدند که درصد کمی را بهخود اختصاص داده و ظرف سه ساعت آینده نیز فعال می‌شوند.

فاضلی همچنین از فعال کردن سامانه‌های هوشمند عرضه بنیزین در جایگاه‌های سوخت از روز چهارشنبه خبر داد و گفت: سامانه هوشمند این جایگاه‌ها با اولویت فعال می‌شود و مردم از این بانت نگرانی نداشته باشند و به زودی بنزین سهمیه‌ای نیز ارائه می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: مردم در خصوص تامین سوخت نگرانی نداشته باشند و سهمیه‌های آنها در کارت سوخت محفوظ می‌ماند.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با جمعیتی نزدیک به یک میلیون نفر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...