دانش آموزان خراسان شمالی چهار هزار تبلت نیاز دارند


دانش آموزان خراسان شمالی چهار هزار تبلت نیاز دارند

بجنورد- ایرنا- رییس اداره انجمن اولیا و مربیان خراسان شمالی گفت: دانش آموزان این استان چهار هزار دستگاه تبلت نیاز دارند که تاکنون تنها 300 دستگاه تبلت به این دانش آموزان اهدا شده است.

عبدالله درخشانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براساس برنامه ریزی های انجام شده و در قالب طرح هدایت (هر دانش آموز یک تبلت) ۷۰۰ دستگاه تبلت در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرد.

وی افزود: ۳۷ هزار دانش آموز این استان به شبکه شاد دسترسی ندارند که نیاز به همکاری و کمک سایر دستگاه ها و خیرین برای تهیه تبلت دارد.

وی دسترسی به اینترنت، گوشی هوشمند، پایین بودن وضعیت اقتصادی خانواده و بیش از یک دانش آموز در یک خانوار را علت اصلی محروم از تحصیل در فضای مجازی عنوان کرد.

درخشانی اظهار داشت: ۶ هزار و ۵۰۰ تبلت در سال تحصیلی گذشته مورد نیاز دانش آموزان استان بود که یکهزار و ۵۰۰ تبلت توسط خیرین و ۵۰۰ دستگاه تبلت نیز توسط مرکز آمار تهیه و در اختیار دانش آموزان قرار داده شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی پیشتر گفته بود: ۸۰ هزار دانش‌آموز استان از ابتدای آبان در کلاس های درس حاضر شدند که ۷۰ هزار نفر آن از سوم مهرماه با رعایت پروتکل های بهداشتی بود.

مهدی مودی اظهار داشته بود: تمامی مدارس استان از نیمه دوم آبان ماه با رعایت پروتکل های بهداشتی فعال خواهد بود.

وی با بیان اینکه دانش آموزان روستایی، عشایری، هنرستان ها و کلاس اولی های استان از ابتدای مهرماه به صورت حضوری بوده است گفت: حضور بقیه دانش آموزان از نیمه دوم آبان ماه به صورت تدریجی و با نظر شورای مدارس خواهد بود.

۱۸۵ هزار دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۴ هزار نفر معلم تحصیل می کردند که از این تعداد ۱۰۴ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | تصویری از یک خواننده زیر زمینی در آغوش علی دایی