740 نوجوان خراسان رضوی تا کنون واکسن کوواکس دریافت کرده‌اند


740 نوجوان خراسان رضوی تا کنون واکسن کوواکس دریافت کرده‌اند

مشهد- ایرنا- مدیر گروه سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تاکنون حدود 740 نوجوان 12 تا 17 سال در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی واکسن کوواکس دریافت کرده‌اند.

دکتر محمد احمدیان روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تزریق واکسن کوواکس که محصول کشور کوبا و ایران است از هفته پیش وارد چرخه واکسیناسیون کرونا در کشور و خراسان رضوی شده است.
وی اضافه کرد: این واکسن مناسب برای سنین سه سال به بالاست اما اکنون در کشورمان برای متقاضیان گروههای سنی ۱۲ تا ۱۷ سال استفاده می‌شود هر چند برای این گروه سنی تزریق واکسن سینوفارم در دستور کار است اما در صورت تمایل، خانواده‌ها می‌توانند واکسن کوواکس به فرزندانشان بزنند.
مدیر گروه سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در هر شهرستان یک مرکز برای تزریق واکسن کوواکس پیش‌بینی شده است و در مشهد نیز در هر یک از مراکز پنجگانه بهداشتی یک مرکز به این امر اختصاص یافته است.
احمدیان افزود: متقاضیان این نوع واکسن در تماس با سامانه ۱۹۱ می‌توانند آدرس مراکز بهداشتی تزریق کوواکس را دریافت کنند.

۸۰ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام نیز بقیه جمعیت این استان را زیر پوشش خدمات‌ بهداشتی و درمانی دارند.

تاکنون ۵۱ میلیون و ۴۵۵ هزار و ۲۹۱ نفر دُز اول، ۳۰ میلیون و ۹۵۰ هزار و ۴۸۰ نفر دُز دوم و ۶۷ هزار و ۵۰۰ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۸۲ میلیون و ۴۷۳ هزار و ۲۷۱ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته، یک میلیون و ۱۱۲ هزار و ۴۹۹ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شد.

اکنون ۲۲ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۲۸ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۱۵ شهر در وضعیت زرد و ۸۳ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش