کاهش دما پدیده جوی غالب خراسان رضوی است


کاهش دما پدیده جوی غالب خراسان رضوی است

مشهد- ایرنا- کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: روند کاهشی دما از امروز تا صبح جمعه در استان خراسان رضوی به ویژه نیمه شمالی استان پیش‌بینی می‌شود به‌طوری‌ که دمای شبانه در مناطق سردسیر و کوهستانی استان به صفر و کمتر از صفر هم می‌رسد.

زهرا عنایتی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی امروز و ساعاتی از فردا بارندگی، نواحی شمالی و برخی از مناطق مرکزی خراسان رضوی را در بر می‌گیرد که در ارتفاعات شمالی استان بارش‌ها به‌صورت برف خواهد بود و طی ۲۴ ساعت گذشته در شهرستان‌های مشهد و سبزوار کمتر از یک دهم میلیمتر بارش باران ثبت شده است.

وی ادامه داد: طی امروز و فردا وزش باد در خراسان رضوی هم پیش‌بینی می‌شود که در نواحی بادخیز احتمال وزش باد شدید و همراه با گرد و خاک دور از انتظار نیست.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی با بیان این که دمای هوای مشهد روز گذشته بین هفت تا ۲۲ درجه سانتیگراد در نوسان بود گفت: دمای هوای مشهد امروز ظهر حداکثر به ۱۶ درجه سانتیگراد و امشب به پنج درجه سانتیگراد می‌رسد.

عنایتی افزود: فریمان با کمینه دمای هوای صفر درجه سلسیوس و سرخس با بیشینه دمای هوای ۲۵ درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرم‌ترین شهرستانهای خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.

وی ادامه داد: بیشترین شدت وزش باد طی این مدت در شهرستان‌ سبزوار با سرعت ۴۳ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان