بازگشایی مدارس بدون رعایت اصول بهداشتی خطرآفرین است


بازگشایی مدارس بدون رعایت اصول بهداشتی خطرآفرین است

لارستان- ایرنا- معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان استان فارس گفت: بازگشایی مدارس به ویژه مهدهای کودک و مقاطع ابتدایی بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچنان خطرآفرین است و نباید با تزریق واکسن، کرونان را تمام شده تلقی کنیم.

وحید یگانه چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: چون این افراد(نونهالان و کودکان) توانایی لازم برای مراقبت از خود و رعایت اصول بهداشتی و زدن ماسک و یا فاصله گذاری اجتماعی را ندارند بهتر است که اصراری بر حضور نونهالان و بازگشایی مهدکودک ها نشود.

یگانه گفت: همچنین خبرها و گزارش های رسیده و بررسی های میدانی در بسیاری از مناطق نشان می دهد که رعایت پروتکل ها به شدت کمرنگ شده است و این مهم نیز بروز خطر و ورود منطقه به موج ششم را قوت می بخشد.

او با تقدیر از آموزش و پرورش های پنج گانه در شهرستان لارستان به خاطر همکاری مجدانه و راه اندازی پویش های مردمی و دانش آموزی در این زمینه و همچنین همراهی خوب والدین آنها گفت که در عین حال از بازگشایی مدارس به خصوص در مقطع ابتدایی تا حدودی نگران هستیم.

یگانه اضافه کرد: پوشش واکسیناسیون در شهرستان های لارستان، خنج و اوز و در جمعیت ۱۲ تا ۱۸ سال و همچنین ۱۸ سال به بالا در دُز نخست تاکنون ۷۲ درصد گزارش شده است.

وی تصریح کرد: میزان پوشش واکسیناسیون دُز دوم در جمعیت دانش آموزی (۱۲ تا ۱۸ سال در این سه شهرستان به عنوان زیرمجوعه های دانشکده علوم پزشکی لارستان نیز تاکنون ۱۳ درصد است.

یگانه گفت: همچنین میزان پوشش واکسیناسیون جمعیت بالای ۱۸ سال در نوبت دوم نیز ۴۸ درصد است که همچنان و با توجه به شکنندگی و پیچیدگی ویروس و احتمال ورود سویه های جدید استقبال از دُز دوم چندان رضایت بخش نیست.

معاون دانشکده پزشکی لارستان بیان کرد: مردم نیز باید توجه کنند که تزریق واکسن به معنای پایان کرونا نیست و خطر همچنان وجود دارد و رعایت پروتکل های بهداشتی به هیچ وجه نباید کمرنگ شود.

وی اضافه کرد: بدون شک کمک رسانه ها و اطلاع رسانی های به موقع و همچنین شکل گیری پویش های مردمی تا حدود زیادی در افزایش میزان استقبال خانواده و دانش آموزان نسبت به انجام واکیسناسیون موثر بوده است.

معاون دانشکده علوم پزشکی لارستان همچنین گفت: واکسن‌های موجود در مراکز واکسیناسیون تجمیعی شهری و مراکز روستایی برای تزریق نوبت اول شامل آسترازنکا، سینوفارم، برکت و پاستوکووک (سوبرنا) و برای نوبت دوم نیز واکسن اسپوتینک است.

وی ادامه داد که با توجه به شروع فصل سرما و همچنین بازگشایی مدارس و برپایی مراسم‌ها به‌ویژه جشن‌های عروسی، زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی توصیه می شود تا از بروز موج ششم‌ جلوگیری شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت