65 درصد دانش‌آموزان کردستانی واکسن کرونا تزریق کردند


65 درصد دانش‌آموزان کردستانی واکسن کرونا تزریق کردند

سنندج - ایرنا - معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان گفت: تاکنون 65 درصد دانش‌آموزان گروه سنی 12 تا 18 سال استان واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

افشین خوشگوار روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: واکسیناسیون دانش‌آموزان از ۲۸ شهریور سال جاری در سطح کشور آغاز شد و با هماهنگی انجام شده اداره کل آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی واکسیناسیون عمومی دانش‌آموزان استان نیز از ۱۸مهر کلید خورد.

وی افزود: اولویت اول آموزش و پرورش استفاده حداکثری از مراکز تجمیعی واکسیناسیون موجود و فعال در سطح شهرستان‌ها و مناطق است،افزود:در هر شهرستان و مناطقی که مسوولان بهداشتی و آموزش و پرورش تشخیص داده باشند پایگاه تخصصی ایجاد و راه‌اندازی شده و آموزش و پرورش این آمادگی را دارد که فضا، امکانات و تجهیزات را در اختیار مراکز بهداشت و درمان قرار دهد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان یادآور شد:هماهنگی لازم در این زمینه انجام شدو واکسیناسیون به صورت نوبت‌بندی و مدرسه‌ای در شهرستان‌ها و مناطق انجام می‌شود و دانش‌آموز با همراهی یکی از اولیای خود در مراکز تجمیعی واکسیناسیون حضور پیدا کرده و واکسن خود را دریافت خواهد کرد.

وی ادامه داد: از زمان شروع واکسیناسیون دانش‌آموزان تاکنون از مجموع ۱۲۷ هزار دانش‌آموز ۱۲ تا ۱۸ سال استان ۸۳ هزار و ۳۰۵ نفر معادل ۶۵ درصد واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

خوشگوار بیشترین آمار واکسیناسیون دانش‌آموزان استان را مربوط به شهرستان‌های دیواندره با ۹۵ درصد،منطقه کرانی ۹۲ درصد وبیجار با ۹۰ درصد وکمترین میزان واکسیناسیون نیز مربوط به شهرستان مریوان با ۴۶ درصد است.

وی انجام واکسیناسیون برای دانش‌آموزان را همانند سایر اقشار اختیاری و کاملا داوطلبانه دانست و اظهارداشت: توصیه می‌شود خانواده‌ها و دانش‌آموزان باتوجه به اینکه مدارس در چارچوب مشخص، بارعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی بازگشایی خواهد شد؛ هرچه سریع تر نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

استان کردستان بیش از ۳۰۰هزار دانش‌آموز دارد که در سه هزار و ۸۰۰ واحد آموزشی تحصیل می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403