2 مادر باردار سنندجی به دلیل ابتلا به کرونا جان باختند


2 مادر باردار سنندجی به دلیل ابتلا به کرونا جان باختند

سنندج - ایرنا - رییس شبکه بهداشت سنندج گفت: 2 مادر باردار سنندجی در مهرماه به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند و 211 مادر باردار دیگر هم به این ویروس مبتلا شدند.

دکتر جهانبخش یوسفی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۵۲ مادر باردار به دلیل ابتلا به بیماری کووید۱۹ در بیمارستانهای استان در یک ماه گذشته بستری شدند که ۹۷ درصد آنها واکسن کرونا را تزریق نکرده بودند.

وی با بیان اینکه با وجود اطلاع‌رسانی قبلی و تاکید بر لزوم واکسیناسیون مادران باردار(بعد از سه ماهه اول حاملگی) گفت: تزریق واکسن کرونا هم برای مادر و هم جنین بی خطر است ولی با این حال همچنان استقبال مادران باردار از این واکسن بسیار کم است.

رییس مرکز بهداشت سنندج افزود: تاکنون ۸۵۰ نفر،حدود ۲۵ درصد مادران باردار جهت تزریق واکسن مراجعه کرده اند که با توجه به اینکه شدت بیماری در مادران باردار بیشتر است لذا تاکید می شود همه مادران باردار واجد شرایط (۱۸ سال سن و سن حاملگی ۱۲ هفته) هر چه سریعتر برای حفظ سلامت مادر و جنین نسبت به تزریق واکسن کرونا در همه مراکز دولتی اقدام کنند.

یوسفی با تاکید بر اینکه واکسیناسیون نقش اصلی در کنترل بیماری کووید ۱۹ دارد، اضافه کرد: زنان باردار نیز جزو گروه‌های پرخطر ابتلا به این بیماری محسوب می‌شوند و اگر مادر بارداری به کرونا مبتلا شد، حداقل باید یک ماه بعد از بهبودی و از بین رفتن علایم بیماری، برای تزریق واکسن اقدام کند.

وی تاکید کرد: هر ویروسی در بدن باعث التهاب شود، می تواند مادر باردار را مستعد زایمان زود رس، کاهش رشد جنین یا حتی سقط جنین کند که با توجه به مخاطرات بیماری کرونا برای زنان باردار، این گروه باید به فکر سلامت خود و جنین شان باشند.

در ۲۴ ساعت منتهی به ظهر روز سه شنبه چهار آبان، ۲۳۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کردستان شناسایی شد و یک بیمار هم جان باخت.

در حال حاضر ۸۰۴ بیمار نیز درمراکز درمانی بستری هستند که ۷۸ نفر آنها در بخش آی سی یو تحت مراقبت های ویژه و مداوا قرار دارند ‌.

کرونا از اسفند ۱۳۹۹ تا ظهر دیروز در استان، یک‌هزار و ۷۸۸ قربانی داشته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مدل کیک جشن الفبا کلاس اول