14 کیلومتر از محور ترانزیتی قم - تهران بهسازی شد


14 کیلومتر از محور ترانزیتی قم - تهران بهسازی شد

قم - ایرنا - معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم گفت: طرح بهسازی 14 کیلومتر از محور ترانزیتی قدیم قم – تهران با اعتباری بالغ بر 75 میلیارد ریال اجرا شد و مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم، اکبر نوروزپور در گفت و گویی اظهار داشت: هدف از اجرای این طرح ارتقای سطح ایمنی، تسهیل ترافیک و صیانت از محورهای مواصلاتی استان می‌باشد.

معاون راهداری قم یادآور شد: جاده قدیم قم – تهران در زمره محورهای شریانی و ترانزیتی کشور است که در اتصال ۱۷ استان جنوبی غربی به مرکز از نقش چشمگیری برخوردار است.

وی افزود: به دلیل موقعیت ترانزیتی و ترافیک ترکیبی محور قدیم قم – تهران که به طور عمده شامل وسائط نقلیه نیمه سنگین می‌شود، در طول سال اقدام‌هایی در قالب طرح‌های پیمانی و امانی به منظور ارتقای سطح ایمنی و صیانت از این محور اجرا می شود کما اینکه طی یکسال گذشته شاهد اجرای سیستم روشنایی، بهسازی، احداث پارکینگ اضطراری و غیره در سطح آن بوده‌ایم.

وی همچنین به اجرا و بهره‌برداری از طرح بهسازی باند لاین غربی محور قدیم قم – تهران اشاره و تصریح کرد: طول مسیر اجرایی طرح ۱۴ کیلومتر و در مقطع کیلومتر ۴۰ الی ۲۶ باند برگشت تهران - قم واقع شده است.

نوروزپور میزان اعتبار هزینه شده جهت اجرای طرح بهسازی این قطعه از محور قدیم قم – تهران را بالغ بر ۷۵ میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: با توجه به ضرورت اعمال محدودیت ترافیکی جهت اجرای طرح‌های عمران جاده‌ای که در محورهای ترانزیتی منوط به فراهم آمدن شرایط خاص است و همچنین متغیرهای بازار مصالح، روند اجرایی طرح بهسازی محور قدیم قم – تهران با کُندی صورت گرفت.

وی به کارگیری روش‌های نوین در اجرای طرح بهسازی محور قدیم قم – تهران را از دیگر دلایل طولانی شدن زمان اجرای آن برشمرد و افزود: بهره‌مندی از روش‌های روز در امر نگهداری راه‌ها موجب ارتقای کیفی اقدام‌ها، افزایش طول عمر آسفالت، کاهش هزینه‌ها، ارتقای ایمن، کاهش آلودگی محیط زیست و غیره می شود.

نوروزپور در بخش دیگری از سخنان خود به برخی اقدام‌های صورت گرفته در راستای بهسازی محور قدیم قم – تهران پرداخت و بیان داشت: با توجه به برآیند مطالعه‌ها و بررسی‌های به عمل آمده به لکه‌گیری هندسی ۶ کیلومتر از مسیر و همچنین اجرای درزگیری به میزان ۳۴ هزار متر طول اقدام شد.

مدیرکل راهداری استان با ذکر این مهم که پس از اجرای لکه گیری و درزگیری برای روکش آسفالت تمامی مسیر ۱۴ کیلومتری طرح نیز اقدام شد خاطرنشان کرد: به دلیل اهمیت محور ترانزیتی قدیم قم – تهران، ارتقای کیفی و افزایش ضریب ایمنی آن در اولویت برنامه‌های این اداره کل قرار دارد، و به‌زودی نیز شاهد کلید خوردن طرح بهسازی ۱۱ کیلومتر دیگر از این محور خواهیم بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403