رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی کرونا به سمت عادی انگاری پیش می‌رود


رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی کرونا به سمت عادی انگاری پیش می‌رود

زنجان - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان گفت: متاسفانه رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی در استان به سمت عادی انگاری شرایط پیش می‌رود که بر این مبنا از همه شهروندان و صنوف درخواست می‌شود این مهم را همچنان به عنوان یک اولویت تا کنترل لازم بیماری مورد توجه قرار دهند.

خدابخش مرادی نافچی روز چهارشنبه در ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا افزود: آمارهای کشوری نیز بیانگر آن است که رنگ کرونایی برخی از شهرهای کشور از زرد به نارنجی و از نارنجی به قرمز تغییر یافته و این موضوع پیام منفی دارد که در صورت رعایت نکردن پروتکلهای بهداشتی این استان نیز پیک ششم را تجربه خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در صورت عدم پیشگیری کرونایی وضعیت ناخوشایندی پیش روی همگان خواهد بود، اضافه کرد: بر این اساس فرمانداران تابعه استان بصورت هفتگی جلسات ستاد مدیریت کرونا را برگزار کنند و اقدامات مداخله و نظارتی را با شدت بیشتری در دستور کار خود قرار دهند.

این مسوول با اشاره به اینکه حضور معاونان استانداری و دانشگاه علوم پزشکی در ستاد کرونای شهرستانی همانند گذشته، مورد تاکید جدی باشد، ادامه داد: با توجه به امر واکسیناسیون و بازگشایی مدارس و دانشگاهها این مهم بر رعایت دقیق پروتکلهای بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی، توجیه و اقناع خانواده های دانش آموزان و دانشجویان در راستای سیاستهای ابلاغی ملی همچنین نظارتهای دقیقی میدانی فعالیتهای آموزشی انجام شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان با تاکید بر اینکه در بازگشایی ها نباید عجله به خرج داد، گفت: همچنان سلامت مردم، دانش آموزان و دانشجویان یک اولویت است که طبق بازدیدهای میدانی از وضعیت خوب آموزشی، ضرورت ها توسط دستگاههای متولی امر مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه همه مدیران دستگاههای اجرایی استان مکلفند رعایت پروتکلهای بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را یک اولویت در حوزه ماموریتی مسوولیتی خود توجه داشته باشند، اظهار داشت: انتظار بر این است که سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف با همکاری دانشگاه علوم پزشکی جلساتی را با روسای اتحادیه های در مرکز استان، شهرستانها در خصوص رعایت پروتکلهای بهداشتی به عنوان یک اصل در دستور کار قرار دهند.

زنجان پیشرو در امر واکسیناسیون کرونا کشور

این مسوول ادامه داد: در زمان حاضر زنجان جزو استانهای پیشرو در زمینه واکسیناسیون کرونا است که برای تحقق این امر مهم اقدامات خوبی با همکاری دستگاههای مربوطه انجام گرفته است.

وی با اشاره به ۲ اولویت مهم کرونایی در سطح کشور و این استان اضافه کرد: تکمیل واکسیناسیون تمام افراد واجد شرایط از جمله این اولویت ها بوده که در این زمینه سه اقدام اساسی باید انجام بگیرد که تسهیلگری در حوزه دسترسی برای این امر در سطح استان مد نظر باشد.

مرادی نافچی، تبیین علمی آثار واکسیناسیون برای بخشی از جامعه که تاکنون به ضرورت پیشگیری نرسیده اند را از دیگر اقدام لازم در این بخش عنوان کرد و گفت: در این خصوص دانشگاه علوم پزشکی، صداو سیما و رسانه های گروهی استان نسبت به آگاهسازی مبادرت کنند.

وی لزوم ایجاد مراکز واکسیناسیون برا ی تسهیلگری دسترسی مردم را از دیگر اقدام مهم در استان بیان کرد و گفت: روند رعایت پروتکلهای بهداشتی نشان می دهد که روند بستری های کرونایی استان متوقف شده و شیب به سمت افزایشی شدن است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان خاطر نشان کرد: در زمان حاضر کرونایی در چهار شهرستان استان خدابنده، خرمدره، ابهر و زنجان روند افزایشی یافته که فرمانداران نیز با انجام اقداماتی به این مهم توجه داشته و از طرفی کارمندان دولت نسبت به واکسیناسیون کامل اهتمام داشته باشد.

وی یادآوری کرد: مدیران دستگاههای اجرایی نیز در این خصوص رصد کند تا نسبت به شناسایی افراد باقیمانده با همکاری دانشگاه علوم پزشکی اقدام کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندوه