ساختمان اداره کل بیمه سلامت استان کرمانشاه به بهره برداری رسید


ساختمان اداره کل بیمه سلامت استان کرمانشاه به بهره برداری رسید

کرمانشاه - ایرنا - ساختمان جدید اداره کل بیمه سلامت استان کرمانشاه امروز (5 آبان) طی مراسمی با حضور استاندار کرمانشاه، حسین رنجبران معاون برنامه ریزی و توسعه مدیریت و منابع سازمان بیمه سلامت و جمعی از مسوولان حوزه بهداشت و سلامت به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا، مدیرکل سازمان بیمه سلامت استان کرمانشاه روز چهارشنبه در این مراسم گفت: این ساختمان با چهار هزار و ۲۰۰ متر زیربنا در هفت طبقه و با ۲۰ میلیارد تومان اعتبار احداث شده است.

«امید قادری» افزود: در ساخت این اداره تمام استانداردهای لازم مانند متناسب سازی برای تردد افراد معلول جسمی و افراد بیمار و همچنین سیستم های به روز محیط زیستی و پدافند غیر عامل رعایت شده است.

او در ادامه اظهار کرد: بیمه سلامت کرمانشاه بیش از نیمی از جمعیت استان نزدیک به یک میلیون ۱۰۰ هزار نفر در قالب پنج صندوق بیمه ای زیرپوشش دارد و افتخار دارد که خانواده شهدا، وایثارگران، طلاب و روحانیون، روستاییان و عشایر، و بخشی از کارکنان اداری و همچنین کسانی زیرپوشش هیچ گونه بیمه ای نیستند که اغلب در حاشیه نشین زندگی می کنند حمایت بیمه ای می‌کند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه در ادامه از پیشرفت فیزیکی بالای ۹۰ درصد طرح نسخه نویسی الکترونیکی در استان اشاره کرد و گفت: استان کرمانشاه در این طرح در کشور جزء استان های برتر کشور است.

قادری همچنین از رتبه سومی استان کرمانشاه در اجرای طرح نظام ارجاع؛ پزشک خانواده در سطح کشور خبر داد و افزود: با وجودی که این طرح چند ماه در استان به اجرا در آمده اما پیشرفت خوبی در سطح کشور داشته‌ایم.

وی از شهدای مدافع سلامت استان، کیومرث مظفری مدیرکل اسبق سازمان سلامت استان و همچنین جمعیت هلال احمر کرمانشاه قدردانی کرد.

در پایان این مراسم از خانواده شهدای مدافع حرم استان قدر دانی کرد.

به گزارش ایرنا؛ : سازمان بیمه سلامت به عنوان یکی از بزرگترین سازمان‌های بیمه گر پایه، پشتیبان نظام سلامت محسوب می‌شود و بیش از ۴۲ میلیون نفر در کشور تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند. این سازمان خدمات خود را در ۵ صندوق به بیمه شدگان ارائه می‌دهد.

۶۰درصد جمعیت استان زیرپوشش بیمه سلامت است

بیمه سلامت کرمانشاه، یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر یعنی ۶۰ درصد از جمعیت استان را در قالب پنج صندوق بیمه‌ای شامل، «صندوق کارکنان دولت»، «صندوق روستاییان و عشایر»، «صندوق بیمه همگانی رایگان»، «صندوق ایرانیان» و «صندوق سایر اقشار» زیرپوشش دارد.

اکنون بیش از سه هزار و ۵۰۰ تخت در ۱۸ بیمارستان دولتی زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی، ۲ بیمارستان خصوصی، سه بیمارستان نظامی و ۲ بیمارستان تامین اجتماعی در استان کرمانشاه فعال است.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان ساکن هستند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟