ایده‌های برتر مرکز نوآوری و شکوفایی در کرمانشاه معرفی شدند


ایده‌های برتر مرکز نوآوری و شکوفایی در کرمانشاه معرفی شدند

کرمانشاه - ایرنا - برگزیدگان برنامه شتابدهی کسب و کارهای فناورانه جوانان استان کرمانشاه در جشنواره ایده‌های برتر مرکز نوآوری و شتابدهی جوانان (منش) روز چهارشنبه تعیین و برای تجاری‌سازی محصول خود به سرمایه‌گذاران معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این مراسم رییس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه با اشاره به اینکه حدود ۱۵۰ نفر در این طرح شرکت و ایده‌های خود را مطرح کردند، گفت: ۱۰ تیم در نهایت به مرحله نهایی این جشنواره رسیدند که ۲۵ نفر در این تیم‌ها به دنبال اجرای ایده‌ها و تجاری سازی محصولات خود هستند.

باید پای اسب‌های تردید خود را قلم کنیم

آزادی تنها راه برون‌رفت از مشکلات و چالش‌های اقتصادی کشور را نگاه ویژه به توسعه اقتصاد دانش‌بنیان دانست و افزود: اگر دولت بخواهد برای این ۲۵ نفر اشتغال ایجاد کند به ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد اما امروز این افراد اراده کرده اند تا خود تولیدکننده باشند و پارک علم و فناوری هم در تلاش است سرمایه‌گذارانی را در کنار آنها قرار دهد تا منجر به یک اتفاق و تجربه خوب شود که دیگر سر بار دولت هم نباشند.

وی با اشاره به اینکه امروز این افراد مه زبان استارت‌آپ و فنون مذاکره را یاد گرفتند و حاضر به دریافت شغل دولتی نیستند، اظهار کرد: در دهه‌های گذشته، ۵۰ درصد آنچه برای زیرساخت‌های اشتغال هزینه کردیم بدون استفاده رها شد اما مبنا و اساس شرکت‌های دانش‌بنیان بر دانش و تخصص است و منابع فیزیکی کشور را هدر نمی‌دهند.

رییس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه ادامه داد: ما باید پای اسب‌های تردید خود را قلم کنیم تا راهی جز موفقیت نداشته باشیم و همه مسئولان و دستگاه‌های اجرایی استان هم باید بدانند که اولویت اول کرمانشاه توجه به جوانان و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان است.

سه طرح معاونت امور جوانان برای ایجاد شغل پایدار

معاون امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه هم در این مراسم با اشاره به اینکه این استان ۶۴۰ هزار جوان ۱۸ تا ۳۵ سال دارد، گفت: این جمعیت گرانبهاترین سرمایه‌های استان هستند و این معاونت به دنبال بررسی مشکلات پیش روی جوانان و راهکارهایی برای حل آنها است.

حسینی سه معضل بزرگ جوانان کرمانشاهی را اشتغال، ازدواج و مسکن دانست و اظهار داشت: در حوزه اشتغال معاونت امروز جوانان در قالب طرح مهارت‌آموزی سربازان وظیفه توانست با همکاری جهاد دانشگاهی تاکنون برای هفت هزار و ۱۰۱ سرباز در سه پادگان استان دوره مهارت‌های اشتغال و زندگی را برگزار کند که این کار تا پایان سال هم ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه در طرح دوم و با همکاری دفتر یونیسف در ایران طرح از مدرسه تا محل کار را به عنوان نمونه در کرمانشاه اجرایی کردیم، ادامه داد: در این طرح برای ۱۰۰ جوان ۱۸ تا ۲۵ سال ۱۸ ماه آموزش‌های کاربردی پیش‌بینی شده که سازمان ملل قول داده که اگر ۱۵ درصد موفقیت حاصل شود این طرح را در سایر استان‌های کشور هم اجرایی کند.

معاون امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه، طرح آخر را منش و همکاری با پارک علم و فناوری عنوان کرد و یادآور شد: اگر چه این طرح نواقصی دارد اما اگربا مشورت‌های اعضا این ایرادها برطرف شود می‌توانیم با وزارت ورزش و جوانان برای حمایت گسترده‌تر و جامع‌تر مذاکره کنیم.

حسینی حمایت سرمایه‌گذاران از طرح‌های نوآورانه را موجب توسعه استان دانست و اضافه کرد: حمایت‌ها در بخش دولتی ناچیز است و برای طرح های کوچک دولت می‌تواند تسهیلات سه درصد با بازپرداخت ۶۰ ماه، تنفس یک ساله و تا سقف ۴۰۰ میلیون تومان پرداخت کند که امیدواریم منجر به اشتغال پایدار و تولید شود.

در این مراسم از بین ۱۰ تیم راه‌یافته به مرحله نهایی ایده تیم‌های سونش، نوران و هونامیک طب به عنوان سه ایده برتر معرفی شدند و سرمایه‌گذران آنها هم مشخص شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر