870 میلیارد ریال برای احداث جاده گیلانغرب به سومار اختصاص یافت


870 میلیارد ریال برای احداث جاده گیلانغرب به سومار اختصاص یافت

قصرشیرین - ایرنا - نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی گفت: 870 میلیارد ریال اعتبار ملی برای تسریع در روند احداث جاده گیلانغرب به سومار در محور زله زرد و بهسازی راه‌های روستایی شهرستان گیلانغرب اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شهریار حیدری روز چهارشنبه در حاشیه تشکیل جلسات تخصصی با مدیران عامل وکل آب و فاضلاب، راهداری و حمل ونقل، شرکت گاز و بنیاد مسکن استان در گیلانغرب، افزود: تکمیل جاده گیلانغرب به سومار به عنوان مسیر ترانزیتی و تردد مسافر تحول اساسی در زمینه‌های مختلف در شهرستان گیلانغرب ایجاد خواهد کرد.

وی اظهار داشت: همچنین ۲۷۰ میلیارد ریال نیز برای حوزه آبرسانی روستاهای این شهرستان اختصاص یافته که با اصلاح شبکه، بخشی از مشکلات آب شرب روستاها مرتفع می‌شود.

سرپرست فرمانداری گیلانغرب نیز در این جلسه گفت: اجرای طرح هادی در روستای کل کش با ۱۲ میلیارد ریال به صورت ۱۰۰ درصد انجام شده است.

حشمت رضایی افزود: با رایزنی های صورت گرفته از محل اعتبارات بنیاد مسکن مرکز و همچنین اعتبارات استانی امسال طرح هادی و بهسازی روستایی در ۱۱ روستای شهرستان با ۱۵۰ میلیارد ریال انجام می‌شود.

مدیر عامل شرکت گاز استان کرمانشاه نیز گفت: تمام جمعیت شهری در گیلانغرب و سرمست و ۹۰ درصد خانوارهای روستایی این شهرستان به شبکه گاز متصل و از نعمت گاز برخوردار هستند.

سیروس شهبازی افزود: ۶۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای گازرسانی به ۵۸ روستای شهرستان گیلانغرب هزینه شده که زمینه برخورداری یک هزار و ۶۰۰ خانوار از نعمت گاز را فراهم می‌کند.

وی همچنین از پایان گازرسانی به ۵۸ روستا در چهار دهستان بخش مرکزی گیلانغرب خبر داد و اظهار کرد: کار علمک گذاری گاز در این روستاها آغاز شده است.

در پایان این نشست دیدارهای چهره به چهره مردم با نماینده مجلس و مدیران کل برگزار شد.

بخش سومار در فاصله ۹۰ کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده و با عراق ۸۶ کیلومتر مرز دارد.
این بخش دارای ۲ شهر سومار و نفت شهر و ۱۳ روستا است.
بازارچه سومار در فاصله پنج کیلومتری این شهر قرار دارد، فاصله این شهر با گیلانغرب ۶۷ کیلومتر است که در آنسوی مرز و در عراق، نزدیک ترین شهر به سومار، شهر مندلی از توابع فرمانداری بلدروز است.

گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از ۷۲ هزار نفر جمعیت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !