لغو تولید اشکودا فابیا واگن بخاطر استانداردهای آلایندگی سختگیرانه
توماس شافر مدیرعامل اشکودا در نوامبر 2020 اعلام کرد بود نسل بعدی فابیا کومبی تولیت خواهد شد. او یک ماه بعد و در خلال مصاحبه با نشریهها روی این برنامه دوباره تأکید کرده بود. این کمپانی اوایل سال جاری میلادی نیز اظهار داشت نسخه استیشن سوپرمینی فابیا در سال 2023 وارد نسل جدید خود خواهد … The post لغو تولید اشکودا فابیا واگن بخاطر استانداردهای...
توماس شافر مدیرعامل اشکودا در نوامبر ۲۰۲۰ اعلام کرد بود نسل بعدی فابیا کومبی تولیت خواهد شد. او یک ماه بعد و در خلال مصاحبه با نشریهها روی این برنامه دوباره تأکید کرده بود. این کمپانی اوایل سال جاری میلادی نیز اظهار داشت نسخه استیشن سوپرمینی فابیا در سال ۲۰۲۳ وارد نسل جدید خود خواهد شد.
علیرغم تأکیدهای چندباره روی تولید نسل جدید این استیشن کوچک، اشکودا هماکنون لغو عرضه خودروی کلاس B خود را اعلام نموده است. نمایندگان این برند اهل جمهوری چک به اتوکار گفتهاند فابیا کومبی روانه موزهها خواهد شد زیرا اشکودا باید آماده روبرو شدن با استانداردهای آلایندگی سختگیرانهتر در سال ۲۰۲۵ و عملیاتی شدن استانداردهای یورو ۷ شود. اتحادیه اروپا علاوه بر اینها میخواهد میزان تولید گازهای گلخانهای را تا پایان دهه جاری میلادی به میزان ۵۵ درصد کاهش دهد و بنابراین گروه فولکسواگن باید برای تحقق اهداف خود برنامهریزی نماید.
با لغو تولید فابیا کومبی، کلاس استیشنهای ساب کامپکت اروپا اساساً به پایان کار خود میرسد. داچیا جاگر جدید که اخیراً معرفی شده جزو معدود گزینههای حاضر در قاره اروپاست. البته در نظر داشته باشید که این خودرو با طول ۴.۵۵ متری یک محصول کامپکت بوده و در واقع تنها کمی کوچکتر از سایر استیشنهای بازار میباشد. جاگر همچنین ترکیبی از خودروهای کراس اوور/مینی ون بوده در حالی فابیا کومبی یک استیشن خالص است.
طرفداران اشکودا از دانستن اینکه چهارمین نسل فابیا بزرگتر از نسل قبلی است خوشحال میشوند چراکه فضای بار و کابین این خودرو بهبود مییابد. برای افرادی که خواهان چیزی بزرگتر از یک سوپرمینی بوده اما نمیخواهند سراغ محصول بزرگ اوکتاویا بروند مدل اسکالا تولید شده که در واقع جانشین غیرمستقیم فابیا کومبی میباشد زیرا فضای بار ۴۶۷ لیتری آن ۸۷ لیتر بیشتر از هاچبک اشکودا میباشد. البته باید گفت فابیا کومبی فضای بار ۵۳۰ لیتری داشته است. اشکودا بجای معرفی استیشنی جدید با پیشرانه درونسوز به دنبال تولید محصولات الکتریکی خواهد بود. تمامی این خودروها ارزانتر و کوچکتر از شاسیبلند الکتریکی انیاک iV خواهند بود.