پایان پرماجراترین خرید ورزش ایران/ قایق هایی که بعداز 4سال به مقصد رسید


پایان پرماجراترین خرید ورزش ایران/ قایق هایی که بعداز 4سال به مقصد رسید

قایق های رویینگ بالاخره بعد از چهار سال که از خریدشان می گذرد تا آخر هفته بارگیری و به فدراسیون ارسال می‌شوند.

به گزارش ایسنا، قایق های رویینگ که فدراسیون ایران از چین خریداری کرد، سرنوشت عجیبی داشتند و پس از گذشت حدود چهار سال بالاخره قرار است به دست ملی پوشان برسد. این قایق ها در سال ۹۶ خریداری شد و چون فدراسیون ایران با شرکت چینی تسویه حساب نکرده بود، این شرکت هم قایق ها را به ایران تحویل نداد. پس از تغییر رییس فدراسیون، تسویه حساب با شرکت چینی در سال ۹۸ انجام شد و در نهایت این قایق ها به ایران بارگیری شدند. ملی پوشان هم خوشحال بودند برای انتخابی المپیک و سپس خود المپیک می توانند بجای قایق های فرسوده با قایق های جدید تمرین کنند اما این خوشحالی زیاد دوام نیاورد چون سرنوشت دیگری برای این قایق ها رقم خورد.

از اواخر سال ۹۸ تاکنون که قایق ها وارد قشم شد، در گمرک ایران مانده است و فدراسیون نیز برای ترخیص آنها اسیر کاغذ بازی های زیادی شد. عمده مشکل فدراسیون این بود که گمرک، قایق را جزو لوازم لوکس قرار داده بود و این مسئله فدراسیون را مجبور می کرد تا مالیات سنگینی بابت آنها پرداخت کند. این قایق ها نه تنها برای تمرین جهت کسب سهمیه المپیک به دست ملی پوشان نرسید بلکه اکنون که کمتر از سه ماه از المپیک می گذرد همچنان چشم ملی پوشان به جمال این قایق ها روشن نشده است. البته به نظر می رسد داستان این قایق ها به قسمت آخر رسیده و قرار است به زودی به دست فدراسیون برسد.

علیرضا سهرابیان رییس فدراسیون قایقرانی در این مورد به ایسنا گفت: طلسم قایق ها شکسته شده است و کارهای اداری انجام شده و دیگر مشکلی نیست. هر پولی که لازم بوده حتی برای تریلی ها پرداخت شده است و طبق آنچه به ما گفته شده، قایق ها تا پایان هفته بارگیری و برای ما ارسال می شوند.

سهرابیان در مورد اینکه با توجه سختی هایی که فدراسیون برای رسیدن قایق ها کشید باز هم تمایلی به گرفن تجهیزات جدید دارد یا خیر، تصریح کرد: مشکلات قانونی که وجود داشت، تازه حل شده است و بودجه باشد چرا که نه. البته اگر تولیدات داخل استانداردهای لازم را داشته باشد ما از خدا می خواهیم نیازمان را در داخل برطرف کنیم در غیر این صورت مجبوریم از خارج از ایران تجهیزات به روز و استاندارد تهیه کنیم.

او ادامه داد: قایق های جدید رویینگ نیاز ما را برای بازی های آسیایی برطرف می کند اما برای آب های آرام و اسلالوم نیاز به قایق جدید داریم چون ورزشکاران از قایق های مربوط به ۱۵ سال پیش استفاده می کنند. اگر وزارت صمت و اقتصاد و دارایی با وزارت ورزش همکاری کنند تا موارد اولیه با کیفیت خوب و قیمت مناسب به دست تولید کننده برسد،تولید کننده هم می‌تواند تجهیزات مطابق با استانداردی که ورزشکاران نیاز دارند را تولید کنند.

سهرابیان در مورد ابهام در اعزام تیم ملی رویینگ به قهرمانی آسیا تصریح کرد: مربیان اعلام کردند تا روز جمعه نیاز دارند رکورد گیری از ملی پوشان را انجام دهند و سپس بر اساس رکوردهای زمانی ثبت شده در مورد اعزام تیم تصمیم بگیرند. ما این دفعه تصمیم گیری را به جای کمیته فنی برعهده خود مربیان گذاشتیم و خودشان هم باید پاسخگو باشند. البته زمان برگزاری مسابقت دیر اعلام شد از این رو برخی کشورها اعلام کردند چون زمان کافی برای آماده شدن ندارند، شرکت نمی‌کنند اما اینجا ایران است و خیلی منتقدان منتظر هستند تا ببینند اعزام صورت می گیرد یا نه. مربیان تشخیص بدهند تیم می تواند نتیجه مطلوب بگیرد ما با آغوش باز پذیرای اعزام هستیم و کارهای لازم را انجام می دهیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس