مجلس می تواند تکلیف برگ سبز را مشخص کند


مجلس می تواند تکلیف برگ سبز را مشخص کند

رئیس دیوان عدالت اداری گفت: دیوان عدالت به دنبال این نبود که بگوید برگ سبز می تواند جایگزین سند شود و ما منتظر تعیین تکلیف مجلس هستیم.

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان ، حجت الاسلام والمسلمین حکمتعلی مظفری رئیس دیوان عدالت اداری در جمع خبرنگارن اظهار کرد: دیوان به دنبال این نبوده است که بگوید برگ سبز می‌تواند جایگزین اسناد دیگر بشود. مسئله جایگزینی بحثی دیگر است. دادستان کل کشور استفساریه‌ای از مجلس انجام دادند و منتظریم مجلس تعیین تکلیف کند.

رئیس دیوان عدالت اداری اظهار کرد: رای هیئت عمومی دیوان درصدد این نبود که بگوید نیازی به مراجعه به دفاتر ثبت اسناد رسمی وجود دارد؟ سازمان ثبت اسناد یک بخشنامه‌ای را در جهت پیشگیری از برخی موضوعات صادر کرده بود که از آن بخشنامه شکایت شد و در هیئت عمومی مطرح شد و هیئت عمومی بعضی از بند‌های آن بخشنامه را ابطال کرد.

مظفری افزود: از بند‌ها مربوط به این موضوع بود که سازمان ثبت مطرح کرده بود که اگر کسی برگ سبز مربوط به راهنمایی و رانندگی به نامش باشد و ماشینش را فروخته باشد و چند دست چرخیده باشد اگر بخواهد دوباره وکالتی بدهد لازمش این است که برگردد و سند رسمی به نام نفر اول در دفاتر سند رسمی تنظیم شود و نفرات بعدی به همین ترنتیب تا برسد به کسی که در حال حاضر می‌خواهد به آن وکالت بدهد.

رئیس دیوان عدالت اداری ادامه داد: ما گفتیم این کار ضرورتی ندارد، زیرا سند سبز در قانون سند رسمی است. از این رای برداشت‌های متعددی شد که در نهایت به بخشنامه دادستان کل کشور منتهی شد، ولی دیوان درصدد این نبوده است که بگوید برگ سبز می‌تواند جایگزین اسناد دیگر بشود؛ دادستان کل کشور استفساریه‌ای از مجلس انجام دادند و منتظریم مجلس تعیین تکلیف کند.

بیشتر بخوانید

برگ سبز صادره از مراکز تعویض پلاک کافی شناخته شد

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان