قبادی دانا: تحریم‌های ظالمانه آمریکا شرایط نیازمندان را سخت‌تر کرد/ وزیر کار: ایجاد معیشت طیب رویکرد اصلی ماست


قبادی دانا: تحریم‌های ظالمانه آمریکا شرایط نیازمندان را سخت‌تر کرد/ وزیر کار: ایجاد معیشت طیب رویکرد اصلی ماست

آئین تکریم و پاسداشت روسای فعلی و سابق سازمان بهزیستی و معارفه رئیس جدید این نهاد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، وحید قبادی دانا رئیس سابق سازمان بهزیستی در آئین تکریم و پاسداشت روسای فعلی و سابق این سازمان و معارفه رئیس جدید بهزیستی کشور گفت: به مدت ۲ سال و ۱۰ ماه فرصت خدمت‌گزاری به جامعه‌ی هدف سازمان بهزیستی و بهره‌مندی از همراهی همکارانم در این سازمان به من عطا شد.

رئیس سابق سازمان بهزیستی کشور بیان کرد: در مدت خدمت‌گزاری من، با حوادث تلخ و شیرین و تنگنا‌ها و گشایش‌های فراوانی رو به رو بودیم که با عنایت اهل بیت (ع) و همت همکاران ستادی و استانی که در هر شرایطی خم به ابرو نیاوردند، در سراسر ایران سپری شدند.

قبادی دانا با بیان این که تلاش خالصانه و ایثارگرانه و تمام وقت همکارانمان در سراسر کشور با همه‌ی وجود برای بندگان خدا در آخرت سایه‌بان آن‌ها خواهد بود تصریح کرد: بر این باوریم که طیف گسترده و متنوع آحاد جامعه سازمان غیر از خداوند متعال پناهی ندارند و هنگامی به این سازمان می‌رسند که از تمامی مسیر‌های دیگر ناامید شده‌اند.

وی افزود: نوع برخورد با جامعه هدف این سازمان و همدلی و همراهی با مشکلات آن‌ها از عهده دل سوختگانی بر می‌آید که آموخته‌اند چگونه با تاب‌آ‌وری در مواجهه با حجم وسیع مشکلات به بهترین شکل یار و یاور و مددکار دردمندان باشند.

رئس سابق سازمان بهزیستی با اشاره به این که در دو سال گذشته تلاش‌های خوبی برای جبران مادی زحمات همکارانم در سازمان بهزیستی صورت گرفته است اظهار کرد: همچنان معتقد هستم سازمان بهزیستی به سبب سختی وظایف حوزه ماموریتی که همه روزه و به صورت دائمی دارند باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرند.

قبادی دانا ادامه داد: بخش زیادی از جامعه هدف سازمان به سبب تحریم‌های ظالمانه‌ی آمریکا و بحران کرونا که در دو سال اخیر به اوج رسید علاوه بر محرومیت‌ها و نیاز‌های قبلی با سختی‌های مضاعفی رو به رو شدند.

وی افزود: افراد دارای معلولیت ناشنوایان، نابینایان و معلولین داری معلولیت جسمی و حرکتی افراد و خانواده‌های دارای معلولین ذهنی بیماران روانی و سایر جامعه هدف شیر زنان سر پرست خانوار کودکان فاقد سرپرست موثر کودکان کار و آسیب دیده بیماران ناشی از مصرف مواد و سایر افرادی که تحت پوشش این سازمان هستند هر کدام مسیر پر دست‌اندازی دارند.

رئیس سابق سازمان بهزیستی اظهار کرد: مسئولین ارشد نظام و در راس آن‌ها مقام معظم رهبری که لطف و عنایت ایشان شامل حال سازمان بهزیستی و جامعه هدف این سازمان بوده و همچنین مجموعه‌های حاکمیتی تحت امر ایشان اعضا محترم هیات دولت و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و عزیزان قوه قضائیه در کنار سازمان بهزیستی با حمایت دلسوزانه به یاری جامعه هدف بهزیستی آمدند تا با کم‌ترین آسیب از این مسیر عبور کنیم.

حجت‌الله عبدالملکی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی هم در آیین تکریم قبادی دانا رئیس سابق و معارفه‌ی علی محمد قادری معاون وزیر و رئیس جدید سازمان بهزیستی کشور گفت: در دولت سیزدهم قرار است که سخنرانی و تشریفات کم و بیشتر کار انجام شود. بر اساس دستور رئیس جمهور قرار بود که جلسات معارفه هم برگزار نشود و افرادی که منصوب می‌شوند بلافاصله کار خود را آغاز کنند، اما به جهت اهمیتی که سازمان بهزیستی دارد و اینکه روز گذشته معارفه رئیس جدید را انجام دادیم، لازم دیدیم که نشستی هم برگزار کنیم.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: در دوره‌ی جدید قطعا راهبرد ما این است که حیات و یک معیشت طیب را برای گروه‌های مخاطب این سازمان ایجاد کنیم. مخاطبان این سازمان جزو مهم‌ترین اقشار در جمهوری اسلامی ایران هستند. ما در همان اول کار هم گفتیم که این وزارت‌خانه وزارت مردم است. بیش از ۶۰ میلیون نفر از مردم عزیز کشور از مخاطبان این وزارت‌خانه هستند و طبیعتا عزیزترین گروه مخاطبین ما مستضعف‌ترین آن‌ها هستند که حق آن‌ها آن طور که باید و شاید ادا نشده است.

عبدالملکی تصریح کرد: ما هرکاری که می‌توانیم در این راستا باید انجام دهیم و ماموریت آقای قادری در سازمان بهزیستی در دوره‌ی جدید این است که تمام تلاش خود را برای کمک معیشت طیب و مناسب به این جامعه به کار گیرد.

وی با بیان این که آقای قادری در این زمینه سیاست‌گذاری خواهند کرد افزود: نگاه کلان ما این است که حتما جلب مشارکت مردم عزیز خیر کشورمان را داشته باشیم. در ادبیات دینی کمک به هم نوع و کمک به گروه‌های مستضعف یک جایگاه بسیار بالایی دارد که به لطف خدا کشور ایران بسیار در این زمینه مشهور است.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: هم افزایی با دستگاه‌هایی که ماموریت‌های متناظر دارند مثل کمیته امداد امام خمینی (ره)، بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و دیگر دستگاه‌هایی که متولی موضوعات شبیه به این سازمان هستند باید جزو سیاست‌ها و رویکرد‌های اساسی باشد.

عبدالملکی با اشاره به مسئله‌ی مطالبه‌گری برای پیگیری احقاق حق این مجموعه ادامه داد: در جلسه‌ی قبلی سازمان بهزیستی عرض کردیم که برای احقاق حقوق معلولین به کسی التماس نمی‌کنیم و اقدام قانونی انجام می‌دهیم. قوانین بسیار خوبی وجود دارد که معطل مانده البته هر جا که نیاز باشد برای قوانین جدید و بهتر لایحه تنظیم می‌کنیم و تقدیم مجلس خواهیم کرد.

وی افزود: رئیس جدید سازمان بهزیستی موظف خواهد بود که اجرای قوانین این حوزه را به صورت جدی پیگیری کند و ما این را می‌دانیم که اجرا نشدن قانون مهم‌ترین مسئله در کشور ماست که باعث مسائل دیگر می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این‌که در انتخاب رئیس سازمان بهزیستی معیار‌های مختلفی داشتیم تصریح کرد: ۵ معیار را رئیس جمهور به همه‌ی اعضای دولت ابلاغ کردند و از ما تعهد و امضا گرفتند. به همین دلیل انتصاب‌های ما بر اساس این معیارهاست. اولین معیار انقلابی بودن، معیار دوم کارآمد بودن، سوم پاکدست بودن، چهارم فساد ستیز بودن و معیار پنجم هم مردمی بودن است. ما موظف بودیم و هستیم و خواهیم بود تا پایین‌ترین سلسله مراتب اداری این معیار‌ها را رعایت کنیم.

وی ادامه داد: در انتخاب رئیس بهزیستی بنده معیار ششمی را اضافه کردم که فرد منتخب حتما باید متعلق به همین جامعه و همین سازمان باشد و درد‌های این مجموعه را بفهمد و درک کند.

در بهزیستی آدم متکبر نمی خواهیم

عبدالملکی گفت: رئیس جدید سازمان بهزیستی فردی است که هر ۶ معیار مورد نظر را در حد بسیار بالا دارد. ایشان خودشان از نیرو‌های سازمان بهزیستی هستند و توفیق داشتند به عنوان مدافع حرم خدمت کنند. از مجاهدین انقلاب اسلامی و مدیری هستند که به صورت همزمان چند ویژگی متضاد دارند. تواضعی دارند که قطعا در تعامل با گروه‌های مخاطب بسیار لازم است و ما در بهزیستی به یک آدم متکبر نیازی نداریم و کسی را می‌خواهیم که نوکری این جامعه را کند و به آن افتخار کند.

وی با بیان این‌که رئیس جدید بهزیستی بسیار مقتدر و قاطع است اظهار کرد: آقای قادری در هر کجا که بودند نشان دادند که مدبر و قاطع در مدیریت و مجاهد و بسیار پر کار هستند. محل خدمت قبلی ایشان در یکی از هلدینگ‌های بسیار بزرگ بنیاد مستضعفان بود.

بیشتر بخوانید

آخرین وضعیت حذف یارانه افراد ثروتمند و پرداخت آن به افراد کم‌درآمد از زبان وزیر کار

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: رئیس جدید سازمان بهزیستی بسیار پر کار است و رمز جهش هلدینگ بنیاد مستضعفان مدیریت ایشان بوده و ما به چنین شخصیتی برای هدایت سازمان بهزیستی نیاز داریم.

عبدالملکی با بیان این که قبادی دانا رئیس سابق بهزیستی هم بسیار پر کار و مدبر بودند گفت: در این سال‌ها زحمات زیادی کشیدند و در هر جا که باشند قطعا فردی موثر برای مردم و کشور خواهند بود.

وی خطاب به قادری رئیس جدید سازمان بهزیستی بیان کرد: وظیفه بسیار بسیار سنگینی دارید. به رغم همه‌ی کار‌ها و خدماتی که تا به حال انجام شده نیازمندی‌ها و عقب‌افتادگی‌ها فوق‌العاده بالاست و آن چیزی که حق این جامعه هست را ادا نکردیم و فاصله‌ی زیادی با آن داریم ومتقابلا این را بدانید که شما پشتیبانی قوی جامعه خیرین،۲۲ هزار نفر کارکنان شریف و جهادی سازمان بهزیستی و تمام معاونین وزارت خانه و بنده را خواهید داشت.

علی محمد قادری رئیس جدید سازمان بهزیستی هم گفت: کار و تلاش در سازمان بهزیستی حکایتی بلند از پیوند کار با عاطفه، اعتقاد، عمل و سختی و ملایمت است. کاری که شما عزیزان در سازمان بهزیستی به آن عمل می‌کنید اگر بر خواسته از جوشش احساسات و عواطف پاک و صبر ناب و از خود گذشتگی شما نباشد تحقق یافتنی نیست.

رئیس جدید سازمان بهزیستی بیان کرد: این سازمان از معدود ارگان‌هایی است که مرز دنیا و آخرت در آن بسیار نزدیک است و کار در این مجموعه جز با اخلاص و آرامش میسر نخواهد شد.

وی افزود: در راستای اهداف این سازمان تلاش می‌کنم تا با آینده‌نگری، هم‌افزایی اندیشه‌ها و کار و تلاش حداکثری، الگوی ایرانی اسلامی خدمت و حمایت را همگام با متد‌های روز دنیا در بستری از اقتصاد مقاومتی همگام با مبانی گام دوم انقلاب در این سازمان نهادینه کنم.

قادری اظهار کرد: با تعامل و ارتباط موثر با استارتاپ‌های پویا و خلاق، طرحی نو در توسعه‌ی توان اقتصادی جامعه هدف کسب درآمد و توسعه‌ی فضای باز توانی و حضور فعال در صحنه‌های وظیفه‌ای داخلی و بین المللی عرضه نماییم تا در نهایت توفیق و افتخار خدمت‌گزاری به همه‌ی اقشار آسیب‌دیده حاصل شود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!