خداییان: پرونده‌ای در مورد قرارداد VAR در دستگاه قضایی تشکیل نشده است


خداییان: پرونده‌ای در مورد قرارداد VAR در دستگاه قضایی تشکیل نشده است

تهران- ایرنا- سخنگوی قوه قضاییه گفت: درباره قرارداد فدراسیون فوتبال با یک شرکت اسراییلی در بلژیک در مورد سیستم کمک داور ویدیویی (VAR) پروندهایی در دستگاه قضایی تشکیل نشده است.

به گزارش خبرنگار قضایی ایرنا، «ذبیح‌الله خداییان» روز چهارشنبه در چهارمین نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره قرارداد فدراسیون فوتبال با یک شرکت اسرائیلی و ورود دستگاه قضایی گفت:‌ این موضوع مربوط به فدراسیون فوتبال کشور است و در بازی‌های مقدماتی جام جهانی، فدراسیون ها ملزم به استفاده از تجهیزات شدند و در صورت عدم تجهیز به دوربین مجازات محرومیت برای آنها اعمال می‌شود.

سخنگوی قوه قضاییه اظهار داشت: از این رو فدراسیون فوتبال قراردادی با یک شرکت بلژیکی برای اجاره دوربین منعقد کرد که گزارش شد عوامل این شرکت یهودی هستند و ممکن است با رژیم اشغالی مرتبط باشند.

وی ادامه داد: درباره این موضوع پرونده‌ای در دستگاه قضایی تشکیل نشده و چنانچه پرونده‌ای به دستگاه قضایی ارجاع شود، رسیدگی می‌کنیم هرچند نهادهای اطلاعاتی و امنیتی در این مورد بررسی می کنند.

فدراسیون فوتبال چندی پیش با یک شرکت بلژیکی برای راه‌اندازی سیستم VAR (کمک داور ویدیویی) در ورزشگاه آزادی به توافق رسید و نمایندگان این شرکت حتی در دیدار ایران و کره‌جنوبی هم حضور داشتند اما توافقات نهایی حاصل نشد. سپس شایعاتی مبنی بر یهودی بودن تعدادی از مدیران این شرکت به گوش رسید که هنوز به تایید نرسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب‌توجه مرجانه گلچین با یک استایل جوان‌پسند