دستورالعمل بانک مرکزی اسپانیا برای مبارزه با پول‌شویی در حوزه ارزهای دیجیتال


رگولاتور تأکید کرد که VASPها باید «صرف نظر از اینکه در سایر سوابق اداری در بانک اسپانیا یا سایر مراجع مرتبط نیز ثبت شده باشند» ثبت نام کنند.

بانک مرکزی اسپانیا دستورالعمل‌های جدیدی را برای ثبت‌نام ارائه‌دهندگان محلی خدمات ارز مجازی از جمله موسسات بانکی ارائه می‌کند. به گزارش کوین تلگراف، این دستورالعمل‌های بانک اسپانیا در رابطه با مبارزه با پول‌شویی است.
به گزارش آسان بیت کوین و به نقل از کوین تلگراف، بانک مرکزی اسپانیا دستورالعمل‌های ثبت نام جدیدی را برای ارائه دهندگان خدمات ارز مجازی محلی یا VASP ها از جمله موسسات بانکی معرفی می‌کند.
بانک اسپانیا دستورالعمل‌هایی را درباره ثبت VASP برای اهداف مبارزه با پول شویی یا AML صادر کرده است و مؤسسات را ملزم می‌کند تا درخواست‌های ثبت نام خود را از طریق یک رجیستری الکترونیکی ارسال کنند.
بانک مرکزی اسپانیا با صدور دستورالعمل ها در ۱۹ اکتبر(۲۷ مهر) خاطرنشان کرد که الزام به ثبت نام در رجیستری برای «همه افراد و موسسات ارائه دهنده خدمات صرافی ارز مجازی» مانند معاملات ارز دیجیتال و خدمات نگهداری اعمال می‌شود.
رگولاتور تأکید کرد که VASPها باید «صرف نظر از اینکه در سایر سوابق اداری در بانک اسپانیا یا سایر مراجع مرتبط نیز ثبت شده باشند» ثبت نام کنند.
طبق بیانیه رسمی، مؤسسات ملزم به ثبت نام هستند حتی اگر مشتریان نهایی آنها در اسپانیا واقع نشده باشند. بانک مرکزی گفت: «به افراد نیز توصیه می‌شود از فرم ثبت نام الکترونیکی استفاده کنند اما ممکن است از طریق کانال‌های دیگر مانند پست نیز اقدام کنند.»
دستورالعمل‌ها به طور خاص از اشخاص حقوقی و افراد می‌خواهد که گزارش‌هایی در مورد اقدامات خود برای جلوگیری از فعالیت های غیرقانونی مانند پولشویی و تامین مالی تروریسم منتشر کنند و اطلاعات خاصی را در مورد مشتریان خود درج کنند.
بر اساس این بیانیه، بانک اسپانیا داده‌ها را تجزیه و تحلیل و ریسک‌های بالقوه را با در نظر گرفتن انواع مشتریان VASP، کشورهایی که در آن فعالیت می‌کنند، محصولات، اهداف روابط تجاری، حجم عملیات و سایر عوامل را در نظر می‌گیرد.
به گزارش خبرگزاری محلی«El País» ، بانک اسپانیا در ابتدا اعلام کرد که قصد دارد رویه‌های AML را برای VASPها در ژوئن ۲۰۲۱(خرداد ۱۴۰۰) ایجاد کند. در ماه اوت(مرداد)، قانون‌گذاران اسپانیایی از یک ابتکار قانونی برای قانونی کردن استفاده از ارز دیجیتال برای اهداف وام مسکن و بیمه حمایت کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا